50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

Cizia
Cały tydzień mówią i była oczywiście pełnia księżyca co obserwowałam.
Księżyc był do połowy zaciemniony tzw czarny księżyc.

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

MaryLou
Obejrzałam na te czesc wczoraj dwa fimy: Pierwszy czlowiek z Goslingiem ,taka biografia Neila Armstronga i zapierajace dech w piersiach sceny z ladowania i samego lotu oraz niesamowita muzyka Linusa Sandgrena
https://www.filmweb.pl/video/Zwiastun/nr+4-47830,a po nim bezposrednio dokument z 2018 r  o nim. Dawka pozwalająca wyrobic sobie zdanie. Facet podniebny..ksiezycowy...Serdecznie polecam. Tak malo ciagle wiemy...To jego slynne zdanie o malym kroku dla czlowieka a duzym dla ludzkosci  nie bylo zaplanowane,bylo spontaniczne...Ciekawe,ze film fabularny mozna strawestowac : Maly krok dla ludzkosci,wielki dla czlowieka....On tez mial osobiste powody by postawic tam stopę... Poruszające i wzruszajace...Hołd dla zmarlej coreczki..Pogodzil sie tym zdobyciem ksiezyca z jej smiercia...

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

Tak mi zdrowy rozsądek podpowiada, że to jedna wielka mistyfikacja z eksploracją Księżyca. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych ale sprawa jest grubo podejrzana.

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

da®®io
nie musimy się ze sobą we wszystkim zgadzać-ja program Apollo uznaję za prawdę - dla mnie nie ma w tym żadnego spisku

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

Sputnik
Jasne! To dlaczego nie ma dalszych programów eksploracji tejże satelity? Najwcześniej za 3 lata może 10. Technicznie podchodzę do zagadnienia :)

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

MaryLou
To mi zabiliscie cwieka! Moj idealizm w tej kwestii lenie w gruzach? nie dam sie:)) Mysle,ze jak zwykle poliyka rzadzi. Ksiezyc zalatwil amerykanom zwyciestwo nad Rosją na lata. No i era sie konczy wiec Trampek zaczyna szalec i obiecywac amerykanom nowe new age...Imperialista wszak..Pan swiata,nie da sie nikomu////

Re: 50 lat temu " ORZEŁ " wylądował na Księżycu

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
ja sie zgadzam z tym, ze program Apollo był rywalizacja z ZSRR o panowanie w kosmosie i dziwię się . że Ruskie nie doprowadzili do swojej misji załogowej - Amerykanie zakończyli ten projekt bo swoje osiągneli co umożliwilo im przerzucenie funduszy na inne misje badawcze - pod względem naukowym Księżyc jest już rozpracowany, a pod względem technicznym,  przemyslowym i eksploracyjnym inwestowanie w nowe programy księżycowe jest nieoplacalne inie ma sensu bo ludzkość musi juz szukać nowych rozwiązań technologiczno - eksploracyjnych w głębi naszego układu słonecznego - już niedlugo to nawet bazy na Marsie nic rozwojowgo nie wniosą
12