80 tys. Polaków zarabia na zleconym przez Kreml trollowaniu?

80 tys. Polaków zarabia na zleconym przez Kreml trollowaniu?

80 tys. Polaków zarabia na zleconym przez Kreml trollowaniu?

"Radosław Kietliński, dziennikarz specjalizujący się w informacjach dotyczących Rosji, ujawnił, że rosyjska strona internetowa Polit.ru jest w posiadaniu dokładnych danych polskich obywateli zarabiających na zleconym przez Kreml trollowaniu. Lista, jak twierdzi dziennikarz, ma zostać upubliczniona w ciągu najbliższych dni.
Z informacji Radosława Kietlińskiego wynika, że już niebawem możemy mieć do czynienia z niemałym skandalem. Okazuje się bowiem, że Kreml zleca trollowanie Polakom, chcącym w ten sposób zarabiać na życie.

Ich liczba jest zatrważająca. Chodzi bowiem aż o... 80 tysięcy polskich obywateli!

Posiadaczem dokładnych danych tych osób jest rosyjska strona internetowa Polit.ru, a sama lista, jak twierdzi dziennikarz, ma zostać upubliczniona w ciągu najbliższych dni."

"Radosław Kietliński otrzymywał wyróżnienia Nagrody im. Kazimierza Dziewanowskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich: 2003 za film dokumentalny „Śmierć na Dubrowce” w Polsat, w 2012 wraz z Agatą Kaźmierską za publikacje o problemach i wydarzeniach na świecie jako autorzy reportażu telewizyjnego pt. „Afganistan w głowie” w Polsat News z 12 listopada 2011. Za film dokumentalny „Talibowie - druga strona wojny”, zrealizowany wraz z Agatą Kazimierską, nagrodę Grand Press w kategorii reportaż telewizyjny."

Źródło: https://niezalezna.pl/257473-znany-dziennikarz-ujawnia-80-tys-polakow-zarabia-na-zleconym-przez-kreml-trollowaniu
---------------------------------------

PS. 80 tys. to być może brzmi sensacyjnie, ale pojawiały się takie komentarze internautów:

"Chrzonszcz : "biorac pod uwage ze osob w produkcyjnym wieku jest 10mln, 80tys to jest co 125 osoba. Patrzac na swoich znajomych kazdy jest w stanie znalezc jedna osobe na 125 ktora jest na tyle zj!?@na zeby byc ruskim trollem."

i wcale takie osoby nie muszą być zatrudnione bezpośrednio przez Rosję, tylko np. przez różnych pośredników i agencje. Nawet nie muszą wiedzieć dla kogo tak naprawdę trollują.

Kilkadziesiąt złotych miesięcznie - już od takiej kwoty można kupić paczkę 50 komentarzy w różnych legalnych agencjach marketingu treści szemranej. Płatni pisarze napiszą za te kilkadziesiąt zł, co tylko chcesz. Pochwalą telewizor, pralkę, firmę A lub B, a jak zajdzie potrzeba, to oczernią niewygodnego polityka, partię lub dowolną firmę. Nikt się o tym nie dowie, ponieważ są anonimowi.

Kilkadziesiąt złotych - tyle są warte te wszystkie komentarze pod artykułami w serwisach informacyjnych.

Więc swoją drogą bardzo dobrze, że niektóre serwisy zamykają sekcje komentarzy, które w większości były przecież narzędziem, do rozprzestrzenia propagandy.

Re: 80 tys. Polaków zarabia na zleconym przez Kreml trollowaniu?

Sputnik
Śledząc fora to większość wygląda na prowokacje bo nikt o zdrowych zmysłach czegoś takiego by nie wymyślił co wypisują. Nigdy nie byłem płatnym trollem znaczy nie miałem zysków ale trollem byłem z nudów ale to było w 2008 roku :) Podam Wam dwa przykłady -poltyczny i sportowy i KOCOŁ na Forumie Onetu był gwarantowany :) Uwaga! Czytają.
1. "Zapamiętać nicki i avatary gdyż istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że są to pseudonimy agentów działających na rzecz obcych mocarstw komunistycznych" w podpisie A.M. :)
Dalej sport :) np. jak Małysz skoczył na pudło, na drugie miejsce :)
2. "I znów struś z Wisły przyniósł hańbę biało-czerwonym barwom!!! ŻAL!" Tu była prawdziwa wojna na forumie :)

Re: 80 tys. Polaków zarabia na zleconym przez Kreml trollowaniu?

Kpt.Wojtek
Sputnik napisał/a
[...]
Nie sadze, ze atlanci robia to za pieniadze. Moze Ilum i Drapak, reszta po zlosci i dla dziwnych idei. Ewki S. nawet do roznoszenia ulotek u Kukiza nie wzieli, cos ich musialo "zdziwic";)
Kpt.Wojtek 🌟