82. rocznica wydania przez Biuro Polityczne KC WKP rozkazu o wymordowaniu polskich jeńców w Katyniu

1 wiadomość Opcje

82. rocznica wydania przez Biuro Polityczne KC WKP rozkazu o wymordowaniu polskich jeńców w Katyniu

„82. rocznica wydania przez Biuro Polityczne KC WKP rozkazu o wymordowaniu polskich jeńców w Katyniu”

„5 marca 1940 roku Stalin podjął decyzję o rozstrzelaniu polskich jeńców przebywających w obozach w Kozielsku, Starobielsku i Ostaszkowie oraz polskich więźniów przetrzymywanych przez NKWD na obsz.

Razem ze Stalinem pod dokumentem przygotowanym przez szefa NKWD Ławrentija Berię podpisali się członkowie Biura Politycznego partii komunistycznej: Kliment Woroszyłow, Wiaczesław Mołotow i Anastas Mikojan. Są tam także dopiski sekretarza: Kalinin - za, Kaganowicz - za.

fot. commons.wikimedia.org

Jeńców mordowano strzałem w tył głowy między innymi w Katyniu, Miednoje, Piatychatkach i Bykowni.

W wyniku zbrodni katyńskiej zamordowano ok. 22 tys. polskich obywateli, m.in. oficerów Wojska Polskiego, policjantów i osób cywilnych należących do elit II Rzeczypospolitej”.

Cały artykuł: https://prk24.pl/58877299/82-rocznica-wydania-przez-biuro-polityczne-kc-wkp-rozkazu-o-wymordowaniu-polskich-jencow-w-katyniu