Dobry cytat na dziś

Re: Dobry cytat na dziś

„Życie jest zbyt krótkie, by budzić się z żalem. Kochaj ludzi, którzy dobrze
Cię traktują i współczuj tym, którzy nie potrafią.”

Anna Przybylska.

Re: Dobry cytat na dziś

"Nie bądźcie obojętni, kiedy jakakolwiek mniejszość jest dyskryminowana.
Bo jeżeli nie, to się nawet nie obejrzycie jak na was,
jak na waszych potomków, "Jakieś Auschwitz" nagle spadnie z nieba"

Re: Dobry cytat na dziś

"Co cztery lata wyborcy stawiają krzyżyk.
A potem muszą ten krzyż nieść."

- Brigit Berg Khasnowar

Re: Dobry cytat na dziś

Sputnik
Smutne i aktualne. Dziś usłyszałem na poczcie rozpaczliwy apel listonosza "Ludzie! Błagam was. Tylko nie sra..ie do kopert". Brzmiał to raczej jak gdzieś zasłyszany joke od innego listonosza chociaż kto tam wie...

Re: Dobry cytat na dziś

"Wypowiedź E.A. Blair'a znanego później jako Georg Orwell.
Tekst zamieszczony w 1940r w "New English Weekly":

"Przypuśćmy, że Hitler mógłby urzeczywistnić swój program z Mein Kampf". To, co on sobie wyobraża za 100 lat, to jest centralistyczne państwo z 250 mln ludzi oraz dużą ilością przestrzeni życiowej sięgającej aż do Afganistanu. Byłoby to bezmózgie imperium, w którym nie dzieje się nic istotnego poza przygotowywaniem młodych ludzi do wojny i niemającą końca produkcją "mięsa armatniego"

Re: Dobry cytat na dziś

„Ćwiczmy motywację i miłość, a nie dyskryminację i nienawiść”.

-Zendaya

Re: Dobry cytat na dziś

 Fragment raportu Witolda Pileckiego z 1945 z pobytu w obozie koncentracyjnym KL Auschwitz-Birkenau:

"Co może powiedzieć ludzkość dziś, ta ludzkość, która chce dowieść postępu kultury, a XX wiek postawić znacznie wyżej od wieków przeszłych. Czy w ogóle my, ludzie XX wieku, możemy spojrzeć w twarze tych, co żyli kiedyś i – śmieszna rzecz – dowodzić naszej wyższości, kiedy za naszych czasów zbrojna masa niszczy nie wrogie sobie wojsko, lecz całe narody, bezbronne społeczeństwa, stosując najnowsze zdobycze techniki. Postęp cywilizacji – tak! lecz postęp kultury? – śmieszne. Zabrnęliśmy, kochani moi, straszliwie. Przerażająca rzecz, nie ma na to słów! Chciałem powiedzieć: zezwierzęcenie… lecz nie! Jesteśmy od zwierząt o całe piekło gorsi!" Witold Pilecki (ur. 13 maja 1901 w Ołońcu. Zmarł ‎25 maja 1948).

Re: Dobry cytat na dziś

"Zawsze miałem dylemat: Co czytać?
Starałem się wybierać to, co najistotniejsze.
Tyle rzeczy się publikuje.
Nie wszystkie są wartościowe i pożyteczne.
Trzeba umieć wybierać i radzić się, co czytać."

Jan Paweł II

Plac Świętego Piotra widziany ze szczytu bazyliki w Watykanie.