Dobry cytat na dziś

Re: Dobry cytat na dziś

Kawusia
"Im człowiek mądrzejszy i lepszy,

tym więcej dostrzega dobra w ludziach;

im głupszy i podlejszy,

tym więcej widzi w nich zła."

Lew Tołstoj.
Bo każdy ocenia według siebie,jeżeli ktoś zaczyna skupiać się na duchowej sferze,i spędza większość czasu by robić coś dobrego ,zaczyna takich ludzi przyciągać.Nie widzi wtedy zła,bo go nie ma w jego zasięgu.Jesteśmy kreatorami.Zmieniasz się ty,zmienia się twoje otoczenie ,w którym przebywasz,to logiczne i zrozumiałe.
Jeśli np.skupiasz się na swoich kompleksach ,to wokół spotykasz zakompleksionych ,bo takich chcesz widzieć.
A Wszechświat chce Cię uszczęśliwić,ale nie analizuje,ty analizujesz...

Re: Dobry cytat na dziś

"Każdą inną ludzką miłość trzeba zdobywać, trzeba na nią zasługiwać pokonując stojące na jej drodze przeszkody, tylko miłość matki ma się bez zdobywania i bez zasług."

 - Herman Auerbach

"Śpiewamy dla Mamy - Zbiegniew Stonoga"

Re: Dobry cytat na dziś

 "Nawet jeśli niebo zmęczyło się błękitem, nie trać nigdy światła nadziei."

 - Bob Dylan

Re: Dobry cytat na dziś

"Jesteś mądry, jesteś dobry, jesteś potrzebny"

"W filmie „Służące” te słowa wypowiada Aibileen, czarnoskóra pomoc domowa do malutkiej dziewczynki, którą się opiekuje. A warto wiedzieć, że służąca to jedyna osoba, które podnosi samoocenę małej i jej wiarę w siebie, bo matka chyba nawet nie lubi swojej córeczki, natomiast ojciec spędza całe dnie w pracy." Więcej <<--

Re: Dobry cytat na dziś

"I jeszcze — skoro człowiek powinien posługiwać się tym, co ma najcenniejszego, czyli rozumem, to przestają być ważne kolor skóry, rodzina, z jakiej pochodzi czy religia, jaką wyznaje, czy nawet płeć."

Fragment z książki "Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk.

Re: Dobry cytat na dziś

"Problem rasizmu to problem kultury.
Rasistą jest człowiek bezmyślny. Agresywny sekciarz. Cham.

Ludziom, którzy uważają się za coś wyższego, niż są i niż na to zasługują, rasizm jest potrzebny jako mechanizm dominacji i samowyniesienia.
Jako trampolina, która wyrzuci ich w górę.

Ciemny poszukuje jeszcze ciemniejszego, by dowieść, że sam nie jest najciemniejszy.
Szuka gorszego, ponieważ chce się pokazać lepszym.
Musi kimś gardzić, gdyż to daje mu poczucie wyższości, pozwala zapomnieć, że on sam jest marnością."

Autor: Ryszard Kapuściński, Lapidaria

Re: Dobry cytat na dziś

"Stań po właściwej stronie, nawet jeśli oznacza to, że będziesz stał sam"

Re: Dobry cytat na dziś

„Czasy plączą się i zachodzą na siebie. Jak mogłam kiedyś wierzyć, że czas płynie? To śmieszne. Teraz jest oczywiste, że czas wiruje, jak spódnice w tańcu.” (Jenta)

Fragment z książki "Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk.