Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

MaryLou
Gratuluje Darrio!
To tylko dowod na to,ze im bardziej chamsko PIS bije,tym odpor jest wiekszy. Podobnie w innych metropoliach..
Zycze dalszego rozwoju tego miasta z tradycjami ktore ..czeka na moje kiedys odwiedziny:))
Polecam nowo wydana ksiazke

ALEJA WŁÓKNIAREK
MARTA MADEJSKA
PREMIERA
Aleja Włókniarek
TweetnijPodziel się na FacebookuUdostępnij na Google+
Marta Madejska, Aleja Włókniarek
MARTA MADEJSKA, ALEJA WŁÓKNIAREK…
KUP KSIĄŻKĘ
44,90 ZŁ37,72 ZŁ
WYDANIE I・OKŁADKA TWARDA
KUP E-BOOK
37,90 ZŁ30,32 ZŁ
ALEJA WŁÓKNIAREK・WYDANIE I・MOBI, EPUB
DOSTAWA OD: KURIER 13,60 ZŁ PACZKOMAT 12,00 ZŁ POCZTA 12,60 ZŁ ODBIÓR OSOBISTY (WARSZAWA) 0 ZŁ PLIKI 0 ZŁ
„Gdyby Pan Bóg dzisiaj wygnał Ewę z raju, rzuciłby na nią przekleństwo: Będziesz dzieci rodziła jako prządka!”. Te słowa pochodzą z artykułu Marii Przedborskiej Robotnica łódzka w świetle faktów i wspomnień zamieszczonego w „Głosie Porannym” z 1938 roku, ale przekleństwo to unosi się nad wszystkimi bohaterkami tej książki i wszystkimi kobietami, które pracowały w łódzkich fabrykach.

Szły do pracy, kiedy miały po kilkanaście lat, i od tego momentu rytm ich życia wyznaczał tykający zegarek, w takt którego prządka musiała chodzić „jak koń w kieracie”, a całość żywota dzieliła się na trzy etapy: fabrykę, szpital, cmentarz. Nisko opłacane, wykorzystywane przez majstrów i właścicieli, przedwcześnie postarzałe. Dola łódzkich włókniarek stała się jednak siłą napędową zmian. Praca kobiet spowodowała przewrót, wymuszając wprowadzanie nowych przepisów i wywołując rewolucję obyczajową.

Do tej pory jednak nikt nie próbował dowiedzieć się, kim były, skąd przybywały i dlaczego zostawały w mieście, w którym wcale nie odnajdywały szczęścia. Marta Madejska próbuje zrozumieć nie tylko swoje bohaterki, ale także „miasto bez historii”. Z pytań o przeszłość zrodziła się opowieść o „fabrycznych dziewczynach”, bez których nie byłoby wielkich fortun, okazałych łódzkich pałaców ani odbudowanego łódzkiego przemysłu po II wojnie światowej. Zmieniali się właściciele fabryk, zmieniał się klimat polityczny, zmieniały się dekoracje, ale jedno pozostawało bez zmian – nadludzki wysiłek tysięcy kobiet.

To niezwykle wnikliwy, barwny i dokładny opis człowieczego losu. Losu kobiecego, a to jeszcze trudniejsze, bo bohaterki „Alei Włókniarek” zawsze mają w plecy. Czy to kapitalizm, który umie przybierać wiele masek, czy realny socjalizm PRL-u – ciągle to samo: orka ponad siły, huk maszyn, gorąco i wilgoć jak w amazońskiej dżungli. Oraz strach, bo zwolnią, wyrzucą na bruk i co dalej? A w domu – co to, do cholery, za dom, raczej komórka bez wody, łazienki i ogrzewania – na wpół głodne dzieciaki, pusty portfel, ból pleców, kaszel, żylaki, pylica. Ale są też momenty triumfu, gdy ulewa się złość i zaciskają babskie pięści, a kobiety idą po swoje i wygrywają, bo taka w nich moc.

Marta Madejska zabiera nas na wycieczkę po Łodzi – ogromnym, skazanym na prowincjonalizm mieście kobiet, które musi trudzić się bardziej i walczyć więcej niż inne miasta. Autorka nie boi się ciemnych zaułków, zagląda w gary z cienką zalewajką i w myśli mężczyzn (majstra w fabryce Scheiblera lub sekretarza partii u Marchlewskiego), którzy sądzą, że włókniarka to najłatwiejszy łup. Jest uważna, dokładna, umie się wściec albo przystanąć na chwilkę, a słowa składa tak udatnie, że słyszymy syreny fabryczne, łomot krosien, cichy jęk krzywdy i dumny krzyk: „Kobitki, udało się!”. Tak piękna, mądra i bardzo ważna jest to książka.

Paweł Smoleński
https://czarne.com.pl/katalog/ksiazki/aleja-wlokniarek

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

da®®io
no hej, dzięki za ten wątek - czekał na ten moment:)  widzę że czujesz Łódź - dawne miasto fabryk i Tuwima i rewolucyjnych burz - gdy Cie Łódź czerwona trzyma to nie pusci już - do Rady Miasta także glosowałem na Komitet Zdanowskiej lista 20 na Sejmiki 4

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

juz wiadomo, że do Rady Miasta może wejść ok. 30 przedstawicieli Komitetu Prezydent Zdanowskiej - i wiem, ze moje glosy też to spowodowały:)))

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

da®®io
https://youtu.be/8KfSJRvQThMp.
a to wywiad z p.Prezydent zaraz po wyborach

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

wybory w samym mieście są po mojej myśli, ale Sejmik KO przegrała jednym mandatem !!! stracono 2 mandaty dla psl i taki jest tego skutek  KO - PiS 12+4 : 17 w Województwie, a z okręgu Łódź Platforma ma przewagę 6 : 3

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

KW Zdanowskiej - PiS  32 : 8 w Łodzi
wynik ten całkowicie blokuje inicjatywy pis w sprawach obrad w Radzie Miasta - a więc w samej Łodzi nadal pis jest słaby wobec mocnej Platformy

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

podsumowanie wyników wyborczych dla Łodzi i Ziemi Łódzkiej  KO/PO  -  PiS
*32:8    *12+4:17    *6:3     *70:24

Re: Jestem pewna,ze Pani H.Zdanowska wygra wybory prezydenckie!

MaryLou
Łódz może byc znow rewolucyjna jak w 1905roku...Gdyby Pani Zdanowskiej "odebrano"prezydenture Łodz wyjdzie na ulice...i to bynajmniej nie na demonstracje  pokojowe..Jestem tego pewna. Oby tak sie nie stało. Wiekllki szacunek dla Łodzian.
123