Wojna na Ukrainie

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Dewastacja na przedmieściach Kijowa, gdy wojska rosyjskie zbliżają się do stolicy”

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

 „W niedawnej zasadzce w Irpinie oddziały ukraińskie obwodu kijowskiego (prawdopodobnie siły specjalne) zniszczyły 3 BMD-2 (jeden z 9M113 ATGM) i BTR-D. Wygląda na to, że użyto co najmniej jednego RPG-22”

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Szczęście, że wszyscy moi ulubieni urbexowicze są już bezpieczni: Sietra, Kanapowcy, Urbex History, Napromieniowani.pl, ŻądnyPrzykód, Project Explore i inni...

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Przekaz prosto z frontu (18 +)”

Uwaga: Filmik zawiera na końcu drastyczne sceny (ciała zabitych żołnierzy), więc nie polecam osobom wrażliwym na takie przykre, wojenne ujęcia.

Na filmiku ukraiński żołnierz opowiada po polsku o tym zdarzeniu.

https://streamable.com/syn7s6#

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Wideo z monitoringu pokazujące samochód z dwoma emerytami, rozerwany przez kolumnę pancerną (18 +)”

„Pojawiło się wideo z monitoringu pokazujące samochód z dwoma emerytami, rozerwany przez kolumnę pancerną na skrzyżowaniu w Makarowie w obwodzie kijowskim 28 lutego. Mężczyzna i kobieta w środku zostali zabici. Świadek na miejscu zdarzenia zidentyfikował napastników jako siły rosyjskie”.

Źródło filmu: https://www.rferl.org/a/ukraine-makariv-russian-tanks-civilian-car-destroyed-killed/31744637.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Mariupol jest niszczony przez nieustanne rosyjskie ataki (18 +)

„Portowe miasto na południowym wschodzie Ukrainy, Mariupol, jest otoczone przez siły rosyjskie, odcięte od reszty Ukrainy i codziennie niszczone przez ostrzały artyleryjskie i naloty.

Budynki mieszkalne zostały obrócone w gruzy, a ciała cywilów leżały porozrzucane na ulicach strategicznego portu nad Morzem Azowskim. Ponieważ zapasy żywności maleją, dostawy pomocy nie mogą się przedostać, a mieszkańcy nie mogą bezpiecznie uciec”.

Artykuł i zdjęcia: https://www.rferl.org/a/politics-war-russia-ukraine-invasion-mariupol-destruction/31747981.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Rosyjskie czołgi w zasadzce na obrzeżach Kijowa na Ukrainie”.

„Nagranie z drona opublikowane w czwartek wydaje się pokazywać kolumnę rosyjskich czołgów i pojazdów opancerzonych w zasadzce tuż za Browarami, w miejscu około 35 km od centrum Kijowa”.

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Ukraińscy cywile uciekają, gdy w ukraińskim mieście Irpin . Nasila się rosyjski ostrzał”

„Gdy wojna Rosji z Ukrainą szaleje w drugim tygodniu, cywile uciekają przed starciami w północnym mieście Irpin, podczas gdy dziennikarze uciekają, by ukryć się po silniejszym ostrzale.

Położony nad rzeką Irpin, niedaleko stolicy Kijowa, Irpin jest jednym z regionów, w których toczą się starcia między siłami rosyjskimi i ukraińskimi.

Najnowsze materiały filmowe z regionu pokazały, że masy ludzi z dobytkiem i zwierzętami pędzą do opuszczenia miasta. Aby wyjść, próbowali przejść przez most, który został wysadzony w powietrze przez ukraińskich żołnierzy, aby uniemożliwić wtargnięcie wojsk rosyjskich do Irpin”.