Wojna na Ukrainie

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Unikalne nagranie z Ukraińskiego BTR-4 walczącego w Mariupolu”.

Film pokazuje ekran operatora działa oraz zniszczenie wrogiego pojazdu.

Źródło:

https://www.youtube.com/watch?v=CmqSGoILXT8

https://www.wykop.pl/link/6562623/unikalne-nagranie-z-ukrainskiego-btr-4-walczacego-w-mariupolu/

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Ogromny niewybuch w domu. Nagranie z wyciągania rosyjskiej bomby w Czernihowie”.

„Ratownicy Państwowej Służby Ukrainy ds. Sytuacji Nadzwyczajnych udostępnili nagranie ogromnego niewybuchu, który został wyciągnięty w niedzielę (13 marca) z jednego z domów w Czernihowie, w północnej Ukrainie. Jest to bomba odłamkowo-burząca OFAB 500 zrzucana z samolotów.

Funkcjonariusze poinformowali, że w ciągu jednego dnia udało im się zabezpieczyć aż trzy takie niewybuchy lotnicze. Akcja wymagała niezwykłej precyzji i opanowania.

Bomba OFAB 500 waży około 500 kg i posiada materiał wybuchowy o wadze ok. 155 kg. Jest wyposażona w zapalnik elektroniczny, który może być zaprogramowany przed zrzutem.

OFAB 500 może eksplodować w powietrzu nad celem i razić odłamkami, może uderzyć bezpośrednio w cel lub być zaprogramowana na wybuch z opóźnieniem”.

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Ukraińskie traktory kontra rosyjskie pojazdy opancerzone

„Amatorskie filmy przedstawiające rosyjskie czołgi i inne pojazdy opancerzone ciągnięte przez pola i wsie przez ukraińskie traktory regularnie pojawiają się w mediach społecznościowych.

Pojazdy wojskowe są zazwyczaj porzucone, zepsute lub bez paliwa. Często są one przekazywane ukraińskim siłom zbrojnym walczącym z rosyjską inwazją”.

Źródło: https://www.rferl.org/a/ukraine-russian-invasion-tanks-towed-tractors/31756402.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Niektóre ulice Ukrainy przed i po inwazji rosyjskiej

„W ten sposób rosyjska inwazja już przekształciła Ukrainę. Kwitnące miasta obrócone w gruzy, domy zniszczone, szpitale na celowniku i zrównane z ziemią”.

Źródło: https://www.youtube.com/c/Channel4News/videos

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Drastyczne sceny ratowania dziecka po rosyjskich ostrzałach (18 +; tylko dla ludzi o mocnych nerwach)”

https://streamable.com/fvcdim

„Z domu zostało tyle ile widać, co z rodzicami nie wiadomo”.

Sceny drastyczne, ale powinni zobaczyć je ci, którzy twierdzą, że na Ukrainie nie ma wojny  (i rozsiewają taką rosyjską propagandę, tym samym wspierając reżim agresora).

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Film z drona pokazuje zniszczone budynki mieszkalne i centrum handlowe na Ukrainie

„Film pokazuje zniszczone budynki – w tym przedszkole – i infrastrukturę w małym mieście  Ochtyrka w regionie Sumy na Ukrainie, po zbombardowaniu go przez Rosję”.

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Rosyjskie wojska otwierają ogień do ukraińskich protestujących w Chersoniu” (18 +)

„Rosyjskie wojska okupujące miasto Chersoń na południu Ukrainy ostrzeliwały demonstrantów ostrą amunicją i granatami ogłuszającymi. Amatorskie wideo, które pojawiło się w mediach społecznościowych 21 marca, pokazało, że co najmniej jedna osoba została ranna na miejskim Placu Wolności, gdzie miejscowi trwają protesty przeciwko rosyjskiej okupacji”.

Źródło: https://www.rferl.org/a/ukraine-kherson-protestors-fired/31763601.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

Nagrania z dronów pokazują zniszczenia w Mariupolu

„Nagranie z drona ujawniło rozległe zniszczenia w oblężonym ukraińskim mieście portowym Mariupol.
Nagranie opublikowane w mediach społecznościowych 22 marca pokazało tlące się ruiny zniszczonych budynków mieszkalnych, które zostały trafione przez rosyjski ostrzał. Tysiące cywilów pozostaje uwięzionych w Mariupolu, który jest otoczony przez siły rosyjskie”.

Źródło: https://www.rferl.org/a/mariupol-ruins-drone-ukraine/31766973.html