On do Niej..

Ona do..Niego

Ona..do Niego..
"Jeśli dwoje jest jednym ? tedy my z pewnością.
Żaden mąż nie był taką darzony miłością.
A jeśli była kiedy i szczęśliwa żona,
O kobiety! Czy ze mną porówna się ona?
Bardziej od kopalń złota twoją miłość cenię
I na żadne bogactwa Wschodu jej nie zmienię.
Nawet rzeki nie zgaszą tej miłości mojej
I nic jej prócz miłości twej nie zaspokoi.
Odpłacić twej miłości nie potrafię, miły,
Modlę się, by cię nieba hojnie nagrodziły.
Tedy, póki żyjemy, trwajmy w tej miłości,
Aby ? gdy żyć przestaniem ? żyć razem w wieczności."

On do Niej..

Ona..do Niego..
"Połóż się przy mnie.
Miłość nadaje tęsknotom kształt.
Zaufaj ciału,
zanim przestanie być płomieniem czasu.
Niech ptaki zamienią się w gwiazdy,
a noc rozwiesi swe maski na drzewach.
Połóż się przy mnie.
Miłość ocala od samotności."

Ona do..Niego

Ona..do Niego..
"Idę poszukać stóp twoich na piasku,
Idę w ramiona cień twój chwycić blady...
Przez otchłań mroków, przez powodzie blasku,
Przez burzliwe życiowe kaskady
Idę na piasku całować twe ślady,
W ramiona cień chwytać, cień wiotki i blady.
O, cień twój, który słońce w złotym kasku
I srebrny księżyc niszczy promieniami...
A ślady drogich stóp twoich na piasku
Już zasypują mi się pod stopami
Idę poszukać..."

On do Niej..

Ona..do Niego..
"Tak jak żyliśmy, miła, żyjmy do końca strzegąc imion przyjętych niegdyś w komnacie naszych zaślubin.
Niech żaden nie sprawi dzień, aby nas wiek przemienił.Niech zawsze dla ciebie młodzieńcem będę, ty dla mnie dziewczyną.
Choćbym posunął się w latach dalej niż Nestor, a ty ? Choćbyś się wiekiem zrównała z dawną Sybillą Kumejską ? po cóż mamy rozmyślać, czym jest starość sędziwa?
Lepiej znać życia treść, niż jego lata obliczać."

"Miłość igra w jej oczach, w ich słońcu się grzeje; Miłość brnie w labirynty jej włosów kuszące;
Miłość wiecznie na ustach jej słodycze sieje
I zbiera żniwo rychłe: całunków tysiące.
Wszystko zewnętrzne jest w niej siedzibą Miłości; I tylko wnętrze nigdy Jej nie gości.
We wnętrzu zwalcza Miłość trójca wrogów cicha,to jest: Złośliwość, Niestałość i Pycha.
Tak ziemię z wierzchu zdobią drzewa, kwiaty, zioła,wszelkie uroki, widoczne dokoła,
W środku zaś mrok piekielny trwa zamaskowany,
Gdzie żyją potępieńcy i podłe szatany.
Ze mną całkiem przeciwnie sprawa się przedstawia: we łzawych oczach mieszka Śmierć i Ciemność sroga,rozpacz z Bladością w twarzy mojej się objawia
I wrogowie Miłości: Smutek, Żal i Trwoga;
Lecz wewnątrz jak szach perski ze swym dworem gości -Miłość, choć z zewnątrz nie widać Miłości.
O,weź me serce,w którym Miłość tak się spiętrza,że jej wystarczy i dla twego wnętrza I daj mi serce twoje, a przez tę zamianę
Pełen Miłości i z zewnątrz się stanę.
Mocą zamiany miłość wzajem sobie wyzna
z zewnętrzną mą Kobietą twój wnętrzny-Mężczyzna."

Re: ..

Wspomnienie
Ten post był aktualizowany .
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez mowa MIŁOŚCI..

Re: ..

Wspomnienie