PRZESZŁOŚĆ

"Około północy puka do bramy nieproszony gość
Za węgłem stoi, patrzy na ciebie - twoja przeszłość
Koszula, buty, włosy te same, zupełnie taka jak ty
Chociaż kuleje, nadąża, jest obok, i mówi ci

Jak zawsze:
Oto mnie masz
Taką mnie znasz
Uchyl mi drzwi
Siądźmy dziś ty
I ja - Twoja przeszłość.

W kieszeni chustka w węzeł związana, miałeś pamiętać, że
Najważniejszego w supermarkecie nie kupi się
To, co odeszło jak pociąg w dali, zginęło gdzieś we mgle
Dziewczę zabrało jak bagaż w podróż i nie odda nie, tylko powie:

Oto mnie masz
Taką mnie znasz
Uchyl mi drzwi
Siądźmy dziś ty
I ja - Twoja przeszłość.

Drzewa olbrzymie i całkiem małe, posłanie z jedwabnej trawy
Czerwony tramwaj, pionierskie czasy, same wielkie sprawy
Z zadartą głową świat zdobywałeś, dziś raczej spać ci się chce
A motorniczy, z tego tramwaju w głębokim jest już śnie

Usłyszał:
Oto mnie masz
Taką mnie znasz
Uchyl mi drzwi
Siądźmy dziś ty
I ja - Twoja przeszłość.

Gruszki na wierzbach jednak nie rosną, teraz chyba to wiesz
Przejrzyj jadłospis, tego co chciałeś, a jakoś nie dało się zjeść
Boskie bakalie, słone migdały, rodzynki słodkie jak miód
Ona ustawia teraz na stole, zaprasza, siada i znów

Mówi:
Oto mnie masz
Taką mnie znasz
Uchyl mi drzwi
Siądźmy dziś ty
I ja - Twoja przeszłość.

Rozściel już pościel, zrób dla niej miejsce, ciepło przytuli cię
Cicho opowie o tych, co byli, lecz już nie stawią się
Litania osób, wszystkie pamiętasz, gawędzić możesz do woli
Rano ją ujrzysz zwiniętą w kłębek i to cię uspokoi

Usłyszysz:
Oto mnie masz
Taką mnie znasz
Uchyl mi drzwi
Siądźmy dziś ty
I ja - Twoja przeszłość."

Jaromír Nohavica,

(tłumaczenie ze strony tekstowo.pl).

Fajna piosenka na pożegnanie 2015 roku i przywitanie roku 2016. Niech ten rok 2016 będzie dla nas wszystkich dobrym rokiem.
Podoba się piosenka?
Nie można zmienić oddanego głosu.
Zanim zobaczysz wyniki musisz zagłosować.

Re: PRZESZŁOŚĆ

Alutka
On generalnie ma fajne piosenki...i teksty i muzykę super:)

Re: PRZESZŁOŚĆ

Zgadzam się. Fajnie też od czasu do czasu posłuchać jakiegoś innego słowiańskiego języka. Zawisze to jakaś odmiana od wszechogarniającego nas morza angielszczyzny.

Re: PRZESZŁOŚĆ

ewa78
Właśnie to jest straszne, że na świecie jest lobby angielskie czy niemieckie. A ci ludzie z tych krajów debile w innych krajach nie mówią językiem tubylców a my na odwrót w ich tak.
[url=http://www.tops.pl/wagi-nierdzewne.html]www.tops.pl/wagi-nierdzewne.html[/url]

Re: PRZESZŁOŚĆ

Wspomnienie

Re: PRZESZŁOŚĆ

Jarumare
Usiąde do tego utworu w domu, bo w bibliotece nie mam słuchawek. Uważam, że tekst jest dobry, ciekawy jestem wokalu i gatunku. :)