Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

Sklep z konfekcją męską (lata 30.)

Zabawna i autentyczna historyjka z książki, którą właśnie czytam:

Sid i Harry w latach trzydziestych, prowadzili sklep z
konfekcją męską (w USA).

"Zawsze, gdy jakiś nowy klient przymierzał
garnitur przed wielkim lustrem i pytał o cenę, Sid udawał niedomaganie słuchu.
Krzyczał do swojego brata:

- „Harry, ile weźmiemy za ten garnitur?"

Po czym przykładał rękę do ucha, a Harry odkrzykiwał:

- „Za ten wspaniały garnitur z czystej wełny - czterdzieści pięć dolarów!",

co jego rzekomo głuchawy brat kazał sobie
jeszcze dwa razy powtarzać, tak by ta wysoka cena dobrze zapadła w uszy klienta.

Po czym Sid zwracał się do klienta i stwierdzał:

-  „On mówi, Że dwadzieścia pięć dolarów".

Wielu klientów korzystało z tej niebywałej okazji i płaciło czym prędzej dwadzieścia pięć dolarów,
umykając ze sklepu wraz z garniturem, zanim biedny Sid był w stanie wykryć swoją „omyłkę".

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

"Świnoujście: Zakupy w Samie - 07.1993"

"Wejście na salę sprzedażową tylko i wyłącznie z koszykami. Dziesiątki tysięcy złotych za kawę, Star Foods i *uliczni grajkowie."

* Uliczni grajkowie to oczywiście wyznawcy Hare Kryszna - w latach 90. było ich bardzo dużo na polskich ulicach.

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

"Kino Warszawa, Baltona, stoiska z kasetami i Montana. Zobacz Gdynię latem 1992 roku"

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

"Białystok 1989"

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

"Przejazd przez Los Angeles lat czterdziestych XX wieku w kolorze"

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

"Warszawa w 1940 roku na filmie żołnierza niemieckiego"

"Świetny materiał filmowy ukazujący Warszawę w 1940 roku. Film został nakręcony przez żołnierza niemieckiego."

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

„Polska, Warszawa w kolorze 1930s [60fps, Remastered] z dodanym dźwiękiem”

„Cudowne podróże w czasie w scenach ulicznych Warszawy i Krakowa”

Re: Przedwojenna Warszawa w kolorze 1938 [oraz inne archiwalne filmy]

„Najlepsza przemowa w historii”

Finałowa scena komediodramatu Charliego Chaplina z 1940 r. pt. "Dyktator".

https://streamable.com/9qh6ga