Przysięgam reagować!

Polecam ciekawy wpis, na blogu "Rodzina bez granic" <<-- przeczytaj więcej

Autorka wpisu (link powyżej) nawiązuje między innymi do niechlubnego pobicia profesora Uniwersytetu Warszawskiego:

Więcej o tym zdarzeniu <<-- zobacz film

Re: Przysięgam reagować!

dziewczyna z perłami
To niedopuszczalne, żeby w publicznym miejscu dochodziło do takich incydentów.  Redagująca wiadomość jako wniosek z tego zdarzenia podaje publiczną akcję solidarności z profesorem i "tak" dla tolerancji.  Dlaczego nie pofatygowała się, by sprawdzić, co zrobiono w sprawie napastnika? Publiczna akcja wywołała w ludziach odruch solidarności, odruch serca, wszak to ludzie świadomi i przestrzegają norm życia społecznego.  Na pewno jest to  informacja dla pasażerów tramwaju w szerokim rozumieniu, ale nie ma tam informacji dla ewentualnych napastników. Aby nie dopuścić do takich incydentów w przyszłości powinna być nie tylko uruchamiana tzw. fala dobra, ale informacja, co robi się z tzw. falą zła. Brakuje informacji o skutkach prawnych dla ewentualnych napastników. To była napaść fizyczna, pobicie.

Re: Przysięgam reagować!

O ile dobrze pamiętam, to sprawca uciekł. W Internecie nie znalazłem żadnych informacji, czy go w końcu złapano, czy poniósł jakąś karę. Sama akcja społeczna to też jakiś znak dla kolejnych, potencjalnych napastników. Znak, że sporo grupa ludzi nie toleruje jednak takiego zachowania.

Re: Przysięgam reagować!

dziewczyna z perłami
Sama akcja społeczna jest bardzo ważna, jak podkreślasz. Jestem za.