Ryba po grecku na wigilijnym stole.

Wenus
Wigilie, jak co roku, spędzę u Mamy. Aby jej pomóc nieco w przygotowaniu wieczerzy każdy dostaje przydział na jakieś danie. Mnie w tym roku dostała się ryba po grecku. Nie ukrywam, że chciałabym wypaść w swojej roli jak najlepiej dlatego zwracam się do Was szanowni Forumowicze z zapytaniem: czy ktoś ma jakiś sprawdzony i pewny przepis na to danie? Wiem, wiem... w necie jest pełno przepisów ale mnie chodzi o coś sprawdzonego, żebym dwa razy nie musiała tego smażyć/gotować

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

da®®io
hej, bardzo lubię "rybę po grecku" choć potrawa ta z Grecką kuchnią nie ma nic wspólnego-może lepiej by było nazywać to danie "rybą w  marchwi" :) ps. wiem, że to nie jest przepis, ale z wikipedii można wyczytać pewną tajemnicę w przyrządzaniu tego smakołyku:)
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Ryba_po_grecku

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

da®®io
a tutaj masz ciekawy przepis którego możesz nie znać-ja tego nie próbowałem ale widzę, że gospodyni mocno przeżywa to gotowanie więc może to Ci się coś z tego przyda
http://mojetworyprzetwory.blogspot.in/2012/12/ryba-po-grecku-najlepsza.html?m=1

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

Kiedyś słyszałam jakąś wypowiedź Greka i stwierdził on, że w Polsce zetknął się z takim przepisem na rybę po grecku po raz pierwszy, wcześniej nie miał o nim pojęcia :))) W wiki napisano, iż ten sposób podawania ryby nazywano wcześniej po żydowsku.

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

Dzięki Darku za przepis, ja chciałabym aby "moja" ryba po grecku miała mniej czerwony kolor i warzywa nie były takie "rozmymłane" czyli muszę wyczuć chwilę, aby nie dusić warzyw zbyt długo. Kiedyś robiłam i wyszło mi super ale dokładnie nie pamiętam jak to było... w każdym razie te warzywka to są dla mnie smaczniejsze od ryby i mogłabym je jeść same :)

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

sorki, ale musiałem to usunąć:(
a co powiesz na taką oryginalną
formę " ryby po grecku  dla mnie to jest to, nieco dziwna " babka rybna "

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

Wenus
Kolor i konsystencja warzyw jest właśnie taka o jaką mi chodzi, natomiast to co widać na zdjęciu to jest porcja raczej dla jednej osoby, nie wiem jak taka "babka" sprawdziłaby się w wersji dla wielu osób.

Re: Ryba po grecku na wigilijnym stole.

da®®io
to jest pewnie porcja na min. 2 osoby-robisz kilka takich miseczek i każdy sobie stawia taką babkę na talerzu, do tego ogóreczek konserwowy albo jakieś inne octowe grzybki-powiem Ci, że taka ryba po grecku wygląda ciekawie, ale ja wolę taką słodkawą i mocno marchwiową-ale niestety nic takiego chyba nie będę jadł
123