Surströmming — kiszony śledź?

Próbował ktoś z Was tego szwedzkiego specjału? :)

"Surströmming to specyficzna potrawa. Bałtycki śledź jest łowiony w okresie wiosny (kwiecień, maj) w momencie, gdy jest jeszcze przed tarłem. Ryby umieszczane są w beczkach w specjalnej solankowej zalewie przez kilka tygodni, gdzie w odpowiedniej temperaturze następują procesy fermentacji"

https://www.lkedzierski.com/szwecja/surstromming-jak-smakuje-szwedzki-sledz/

Re: Surströmming — kiszony śledź?

Sputnik
Na świeżym powietrzu i ćwiartka wódki :) Innej opcji nie ma :)

Re: Surströmming — kiszony śledź?

Kpt.Wojtek
Probowalem, nie za bardzo smakowal. Puszke otwierali w zlewie pod woda bo potrafi wybuchnac.
Kpt.Wojtek 🌟