Wojna na Ukrainie

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Portrety ukraińskich uchodźców na pograniczu ukraińsko-polskim”

„Organizacja Narodów Zjednoczonych szacuje, że od rozpoczęcia wojny 24 lutego Ukrainę opuściło prawie 4 miliony uchodźców. Podczas gdy wielu podróżowało razem z członkami rodziny, inni podróżowali samotnie lub z ukochanym zwierzakiem.

„ Twarze ludzi uciekających przed wojną zaraz po przekroczeniu granicy ukraińsko-polskiej na przejściu granicznym Medyka”.

Cały artykuł oraz więcej zdjęć: https://www.rferl.org/a/ukraine-russia-war-refugees-poland/31781240.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„To piekło”: Ukraińcy opisują wstrząsającą ucieczkę z oblężonego miasta Mariupol

„Ukraińscy cywile, którzy uciekli z oblężonego portowego miasta Mariupol, opisali sceny „piekła” i mówią, że ci, którzy pozostali w ruinach, są na skraju śmierci głodowej. Siły rosyjskie otoczyły miasto i ostrzeliwały je ogniem artyleryjskim i rakietowym”

Źródło: https://www.rferl.org/a/ukraine-mariupol-hell/31776658.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

 „W Buczy pod Kijowem: media podały, że rozstrzelano większość mężczyzn od 16 do 60 lat”

„Przebywający w Ukrainie dokumentalista i wolontariusz Mateusz Lachowski przekazał, że w wyzwolonych miastach wokół Kijowa "dosłownie walają się ciała na ulicach". Tak jest w Irpieniu, tak jest w Buczy - mówił. Dodał, że dwoje dziennikarzy różnych stacji poinformowało, że "w Buczy rozstrzelano większość z mężczyzn w wieku od lat 16 do 60". - Widziałem zdjęcia rozstrzelanych mężczyzn z workami na głowach, bez koszulek, półnagich - relacjonował Lachowski. Mer Buczy - w rozmowie z agencją AFP - poinformował, że w zbiorowych mogiłach pochowano już 280 ciał”.

Źródło:

https://tvn24.pl/swiat/ukraina-okolice-kijowa-mateusz-lachowski-o-sytuacji-w-buczy-media-podaly-ze-rozstrzelano-wiekszosc-z-mezczyzn-w-wieku-od-16-do-60-lat-5660272

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/04/02/streets-bucha-found-strewn-corpses-ukrainians-retake-strategic/

https://www.infobae.com/en/2022/04/02/horror-in-bucha-ukrainian-forces-recovered-the-city-and-found-at-least-20-bodies-of-decaying-civilians/ (18 +)

https://culturemeter-od-ua.translate.goog/dmitrij-komarov-rasskazal-kak-okkupanty-rasstrelivali-muzhskoe-naselenie-buchi-133504/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl (18 +)

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

„Systematycznie zabijali ludzi”: mieszkańcy Buczy opisują zbrodnie wojenne wydalone przez siły rosyjskie (18 +)

„Na całym świecie widziano zdjęcia dziesiątek ciał leżących na ulicach wsi Bucha pod Kijowem, co skłoniło do oskarżeń o zbrodnie wojenne przeciwko siłom rosyjskim.

Korespondent RFE/RL Levko Stek przybył tam 3 kwietnia niedługo po wyzwoleniu przez siły ukraińskie, był świadkiem rzezi na ulicach i rozmawiał z mieszkańcami o tym, co się tam wydarzyło.

Więcej informacji na ten temat: https://www.rferl.org/a/ukraine-russia-bucha-killings-atrocities-condemnation/31784634.html

Re: LIVE: Kijów, Ukraina, wojna na Ukrainie

W „piwnicy egzekucyjnej” na Ukrainie (18 +)

„Letni obóz dla dzieci na Ukrainie jest miejscem kolejnej makabrycznej zbrodni. W piwnicy znajdowały się ciała z rękami związanymi za plecami i dziurami po kulach w głowach. Władze ukraińskie stwierdziły, że była to zbrodnia wojenna popełniona przez siły rosyjskie”.

Źródło: https://www.rferl.org/a/ukraine-execution-cellar/31787326.html

Re: Wojna na Ukrainie

Cmentarz żołnierzy ukraińskich w Charkowie:

Re: Wojna na Ukrainie

Drapak
Oglądam ...

I polecam szczególnie ten...