Zamek w Stobnicy od środka

"Na filmie widać wnętrza i podziemia; Obiekt odwiedzili twórcy youtubowego kanału "Śladami PRL", dzięki czemu możemy zobaczyć, jak budowla prezentuje się od środka".

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Anna.
Dzień dobry.
Pomijając fakt, że to podobno samowola budowlana, zastanawiam się co kieruje człowiekiem, który decyduje się budować, w obecnych czasach, tak gigantyczny obiekt jako "budynek wielorodzinny"... Może jest miłośnikiem przyrody i wraz z naukowcami będzie prowadził obserwację ptaków i wilków  ;-)?
Ciekawi mnie planowany sposób ogrzewania i koszty utrzymania tego zamczyska.
Co by nie napisać, lokalizacja jest CUDOWNA, i spore szanse na ograniczenie bezrobocia w tym rejonie :-).

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Tez się zastanawiałem i jedyne co przyszyło mi do głowy, że być może to jakiś super bogaty hobbysta, miłośnik architektury średniowiecznej, rycerstwa, zamków itp.

Albo jakiś biznesmen, któremu wszyło w biznesplanie, że to może być świetny interes (jako obiekt hotelowy, wczasowy itp.). A może jedno i drugie...

PS. A może ktoś, kto postanowił zrealizować swoje marzenie? :)

PS. Kimkolwiek jest, to wydaje mi się, że w Polsce żyć mu nie dadzą... Zjedzą go wszyscy zazdrośnicy i zawistnicy... Będzie musiał zamek otoczyć głęboką fosą i dać dobrą wartę rycerską przed wrotami do zamku...

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Anna.
Jeśli się okaże, że to jednak samowola budowlana, to powinien mieć przynajmniej zakaz prowadzenia tam działalności gospodarczej, jakaś kara musi być, bo napewno nie będą kazali mu tego rozebrać.
Gdzieś czytałam, że właścicielem jest współwłaściciel firmy "SOLAR", nie chciało mi się szukać kto to? skąd? jakim cudem?, ale tych widoków i porannych treli już mu zazdroszczę...
Myślałam czy by się tam nie wybrać, tylko jak zobaczyłam, na Twoim filmiku, tych zamaskowanych "zwiedzających" zaraz mi przyszło do głowy, że teren może być obstawiony przez ochronę.

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Nie zagłębiałem się w temat tego zamku, ale tak jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ktoś inwestował tyle pieniędzy w budowę, która jest samowolą budowlaną... Coś mi tutaj nie pasuje i wydaje się aż niewiarygodne...

Ja uważam, że skoro ktoś już dopuścił (urzędnicy itp.) do tego, żeby budowa zaszła aż tak daleko, to powinni ja pozwolić dokończyć, zalegalizować, jak i pozwolić prowadzić działalność gospodarczą.

A do czego taki zamek można np. wykorzystać? Oczywiście jako obiekt hotelowy, wczasowy...

Również do organizowania różnych imprez np. turniejów rycerskich itp.:
takie turnieje odbywają się na całym świecie i gromadzą hobbystów i turystów z całego świata. Więc szansa dla regionu, miejsca pracy itp.

PS. A może ten zamek wybudował jakiś książę, dla swojej księżniczki? Był tak zakochany, że nie wiedział, co się dokoła niego dzieje i stąd ta samowola budowlana? ;)

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Anna.

Re: Zamek w Stobnicy od środka

wywyższony jest prawie do nieba-wygląda jak d... zza krzaka-jestem przeciwnikiem tej inwestycji bo to albo jest samowola budowlana albo przekręt urzędniczy w ministerstwie Szyszki dopuszczający do tej budowy na terenach chronionej przyrody - ten " zamek " nie ma żadnej racji bytu - nie stoi za nim ani historia ani architektoniczne wartości - dla mnie to klocek zaburzający tamto chronione środowisko - ps. takie samo zdanie mam na temat przekopu Mierzei Wiślanej który może doprowadzic do ekologicznych zaburzen w tym rejonie wybrzeża bo jakaś wielka niekontrolowana morska cofka wypłucze im to elbląskie korytko

Re: Zamek w Stobnicy od środka

Cześć Darrio.

polecam ciekawy artykuł pt. "Dlaczego pokochałem zamek w Stobnicy?" <<--