podczas II W.Ś. i długo po niej, Polska i Japonia trwały formalnie w stanie wojny

podczas II W.Ś. i długo po niej, Polska i Japonia trwały formalnie w stanie wojny

kto z was wiedział, że Polski Rząd w Londynie wypowiedział w 1941 r. wojnę Cesarstwu Japonii i ze ten akt został odrzucony przez Japonczyków

http://www.baza.astrolog.org.pl/Wojna_polsko-japońska_(1941-1957)

Re: Historia II Wojny Świat. ma wiele tajemnic

da®®io
ponieważ link z Wiki jest nieaktywny, więc na tej stronie poniżej jest wyjasnienie tego nieznanego faktu
https://ciekawostkihistoryczne.pl/2011/08/12/jedyne-panstwo-ktoremu-polska-wypowiedziala-wojne-w-xx-wieku/

Re: Historia II Wojny Świat. ma wiele tajemnic

da®®io
ta dziwna wojna pomiędzy Polską a Japonią formalnie trwała ponad 15 lat
i cytat z tej nieaktywnej strony
" 8 lutego 1957 roku, polski wiceminister spraw zagranicznych
Józef Winiewicz, i ambasador Japonii przy ONZ Kase
Toshikazu, podpisali układ o przywróceniu normalnych
stosunków pomiędzy Polską Rzeczpospolitą Ludową, a
Japonią. Najdziwniejsza wojna, jaką kiedykolwiek rozpoczęła
Polska, oficjalnie dobiegła końca "

Re: podczas II W.Ś. i długo po niej, Polska i Japonia trwały formalnie w stanie wojny

Ja nie wiedziałem, dzięki za ciekawe artykuły.

Ciekawe dyskusje na ten temat toczą się też tutaj:

https://www.reddit.com/r/history/comments/44yqtn/19411957_polishjapanese_war/

https://www.thefirstnews.com/article/strangest-war-in-history-seventy-one-years-ago-today-poland-declared-war-on-its-old-friend-japan---and-it-lasted-for-16-years-3723

https://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=182790

Podsumowanie tych dyskusji:

- W 1941 r. Polska wypowiedziała wojnę Japonii, której Japonia nie zaakceptowała.
- Konflikt trwał do 1957 roku.
- Strony konfliktu nigdy nie spotkały się na polu bitwy.
- Była to najdłuższa wojna między dwoma krajami bez jednego strzału (* do weryfikacji i sprawdzenia).
- W „konflikcie” współpracowały agencje wywiadowcze Polski i Japonii.

- Polska wypowiedziała wojnę Japonii w wyniku japońskiego ataku na Pearl Harbor wraz z innymi neutralnymi krajami.

- Odpowiedź premiera Hideki Tōjō brzmiała następująco: „Nie akceptujemy polskiego wypowiedzenia wojny. Polacy, walcząc o wolność, wypowiedzieli wojnę pod presją Wielkiej Brytanii”.

Śmieszne fragmenty dyskusji:

Polska: „Wypowiadamy wojnę!”

Japonia: „Nie, dziękuję”.

Polska: "..."

"Nigdy nie wiedziałem, że wojna jest wypowiadana… a druga strona mówi „nie, dziękuję”!"

"Każdego dnia uczysz się czegoś nowego. Właśnie dowiedziałem się, że Japonia odrzuciła polską wypowiedź wojenną i była to jedyna taka sytuacja w polskiej historii. Prawdopodobnie również w historii Japonii.
Tak więc Polska wypowiedziała wojnę Japonii w wyniku japońskiego ataku na Pearl Harbor wraz z innymi neutralnymi krajami.
Odpowiedź premiera Hideki Tōjō brzmiała następująco:
„Nie akceptujemy polskiego wypowiedzenia wojny. Polacy, walcząc o wolność, wypowiedzieli wojnę pod presją Wielkiej Brytanii”. "

Podczas II wojny światowej nie było żadnych starć polsko-japońskich, a polsko-japoński traktat pokojowy został podpisany w 1957 r

"* Czy jesteś pewien, że to najdłuższa wojna bez faktycznego konfliktu?

Słyszałem, że dzięki sojuszom Szwecja i San Marino wypowiedziały sobie wojnę podczas wojny trzydziestoletniej. Teraz, gdy wojna 30-letnia była chaotyczną sprawą, nigdy tak naprawdę nie spotkali się na polu bitwy, a wojna została zapomniana i ostatecznie wykorzystana jako zabawna ciekawostka. Jednak kiedy Szwecja weszła do UE, musieliśmy formalnie podpisać traktat pokojowy, ponieważ UE nie chce członków, którzy toczą ze sobą wojnę"