węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

da®®io
HÓDMEZÖVÁSARHELY - 16 liter
" miasto w południowo-
wschodniej części Węgier, na Wielkiej Nizinie Węgierskiej, w
komitacie Csongrád . Drugie miasto w kraju pod względem
powierzchni (487,98 km²). W średniowieczu osadzono nad
brzegiem jeziora Hód grupę zbuntowanych Kumanów .
Początki miasta sięgają połowy XV w." źródło: Wikipedia

ps. dawno, dawno temu w drodze do Grecji przejeżdżałem k.Szeged/Subotica a to jest ze 30 km od tej powyzszej lokalizacji

Re: węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

da®®io
TÖRÖKSZENTMIKLÓS - 16 liter
" Törökszentmiklós miasto we wschodnich Węgrzech, w
komitacie Jász-Nagykun-Szolnok, przy linii kolejowej
Budapeszt-Debreczyn. Liczy 21 185 mieszkańców," wikipedia

Re: węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

da®®io
KISKUNFÉLEGYHÁZA - 16 liter
" Kiskunfélegyháza – miasto w środkowych Węgrzech, w
komitacie Bács-Kiskun, na Wielkiej Nizinie Węgierskiej, w
środkowej części Międzyrzecza Dunaju i Cisy, na południowy
wschód od Budapesztu. Liczy ponad 30,3 tys. mieszkańców.
Stanowi centrum historycznej Małej Kumanii. " wikipedia
Ida

Re: węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

Ida
Nigdy tego analizie nie podawałam 😁 Zawsze bardziej interesujące  wydawało mi się poznawanie ludzi i miejsc,  które odwiedzam.  O Węgrach  mogę powiedzieć,  że to życzliwi,  wyluzowani  ludzie 😁 Miło ich wspominam.  Jakiś czas temu  z jednym takim  przystojniakiem byłam zaprzyjaźniona 😊

Re: węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

Sputnik
Buda i Pest :) Wygrałem? W Edger byłem :) Wina nie piłem bom browarowy... ;)

Re: węgierskie miasta mają chyba najwięcej liter w swych nazwach

da®®io
i ja dawno temu w Egerze przebywałem i krew byczą - egri bikaver skosztowałem - ps. mmocno wytrawne  czerwone wino a więc nie wszystkim przypada do gustu - ja ostatnio wina nie pijam z uwagi na problemy żołądkowe