Absurdy polskiego sądownictwa

Walkiria
Czytam i zastanawiam się, gdzie jest granica ludzkiej przyzwoitości i ile takich młodych dziewczyn, kobiet spędza swoje najlepsze lata życia za obronę konieczną:

"13.

Lui nie pisze. Maluje. Chodziła do liceum plastycznego. Pewnego dnia napadł na nią mężczyzna. Dusił ją. - Nie znałam go – mówi. Zabiła. Dostała 15 lat. Cztery ma już za sobą.

Jest w niej coś bardzo delikatnego. Wychowawczyni mówi, że to prawdziwa artystka, co widać po jej bardzo spokojnym temperamencie. - Bywa bardzo powolna – śmieje się.

Dziewczyna przez rok była w Lublinie. - Psychicznie mnie tam umęczyli. Tu, choć daleko od ideału, jest lepiej.

Jak już będziemy wychodzić, Ewa opowie o trudnościach ze zdobyciem materiałów plastycznych dla Lui. - Jej to jest bardzo potrzebne, wiedzę, jak dobrze na nią wpływa. Ale nie mam nawet tyle swoich prywatnych środków, by jej zapewnić stały dostęp do akwareli i płócien.

- A jak twoja rodzina – pytam Lui.

- Oni nigdy nie mieli wątpliwości, że się broniłam przed tym mężczyzną. Mam od nich duże wsparcie.

- Co ze szkołą?

- Chcę skończyć plastyczne liceum, zdać maturę, ale szkoła to tylko w Grudziądzu. Czekam na przeniesienie, mam dużo wniosków nagrodowych, więc jest szans. Chciałabym z nią porozmawiać dłużej, dopytać o to, co się stało. Ale mamy mało czasu i brak przestrzeni. Wyczuwam, że w obecności innych osadzonych, kobiety nie chcą mówić o szczegółach tego, za co tu trafiły".

Dlatego nie popieram sędziowskich tóg na ulicach. W takiej sytuacji może się znaleźć każde dziecko - moje, twoje. Sąd wydał absurdalny wyrok, dając jasny sygnał społeczeństwu, że ofiara powinna się poddać i sama skonać w objęciach duszącego ją typa.

To Państwo naprawdę jest chore - 15 lat za obronę. Wierzyć się nie chce, gdy za zabicie kilku osób skazuje się na 3-5 lat, często w zawieszeniu. Przykładem może być choćby ostatni, głośny przypadek zaplanowanego morderstwa kierowcy, który ochlapał pieszych. Włamali się do jego domu i zadzgali, po czym stwierdzono rażąco niską szkodliwość czynu. Skończyło się interwencją Ziobry. Jak to możliwe?

Tylko jedno przychodzi skojarzenie - kasa daje wolność, władzę i siłę w tym państwie, na pewno nie sprawiedliwość. Co najwyżej jej namiastkę.  System prawny wymaga gruntownych uzdrowień.  To takie moje małe wtrącenie myśli mimochodem.

Pozdrawiam

Re: Absurdy polskiego sądownictwa

Anna.
https://sledztwopisma.pl

Ps.
Popieram manifestujacych na marszu.
Popieram demonstrujących pod sądami.
Popieram tworzenie rodzin zastępczych.
Itd
Itp
Działania człowieka jednego, setnego czy tysięcznego, znanego z imienia i nazwiska, stawiającego pieczęć czy podpis pod jakąś ZŁĄ/PODŁĄ/(wpisać dowolne) decyzją nie upoważniaja do jednoznacznie negatywnej oceny wszystkich, a tym bardziej do rozpieprzania całych systemów.
Mam osobiste doświadczenia z wymiarem sprawiedliwości, ale nie wrzucam wszystkich do jednego wora... dla mnie ten czy inny X jest ..jem, bo to X podjął taką, a nie inną decyzję przez którą muszę to czy tamto lub nie mogę odzyskać tego czy tamtego.
Temat rzeka...spływam.

Re: Absurdy polskiego sądownictwa

Walkiria
Dzień dobry Pani.
Jak mniemam życie upływa ci miło i spokojnie. Mam i ja doświadczenia w sądownictwie za rządów poprzedniej ekipy budzące do dziś mój niesmak i pod tym kątem nic się nie zmieniło tam, a wręcz przeciwnie, więc kibicuję ekipie rządzącej obecnie życząc im wytrwałości. Pod sądem ludzie oburzeni wyrokami mówili o jedynej możliwości na ukrócenie tych procederów - nagłaśnianiu spraw dla reporterów. Chyba wiesz o czym mowa w aferze tczewskiej i znanych wszystkim okolic? Przedłużające się sprawy lub umarzanie ich, zwalnianie pracowników, którzy nie głosują na lewicę itp. A jakie słownictwo na dyktafonach można było usłyszeć. Oj jest czemu, zapewniam, przyglądać się bliżej ;)

Tymczasem zaraz idę wesprzeć WOŚP.

Miłego dnia :)

Re: Absurdy polskiego sądownictwa

Anna.
Dzień dobry Pani.
Jak mniemam życie upływa ci miło i spokojnie.

A witam, witam Panią.
Ech...mniemasz słusznie.  Był kiedyś taki jeden niemiły i niespokojny, zimowy, mroźny dzień, sobota. Wiatr piździł ze wschodu...brrr...i wtedy... umęczonej, ale pełnej szczęścia, pękającej z dumy kobiecie, jakiś bocian (tak, tak, to nie pomyłka) wrzucił przez komin dziecko, dziewczynkę... Ale potem już była niedziela, zawsze niedziela, sam środek lata, pełne słońce, miód i mleko...i tak do dziś żyję sobie szczęśliwie i beztrosko.
Mniemam, że to wszystko za sprawą dwóch czepków...cud!
Uwierzysz?

[...]

Miałam juz poczytać o tej aferze, ale w ostatniej chwili przypomniało mi się, że ja mam internet tylko do zaspokajania swoich sadystycznych skłonności... Najbardziej kręci mnie pisanie z ludźmi po przejściach, mogę wtedy znęcać się do woli opisując swoje cudowne życie.
Manna z nieba, wszystko pod ryj i za darmo...lalala. Uwierzysz?
Mniemam, że tak!

Tymczasem zaraz idę wesprzeć WOŚP.

Miłego dnia :)

Mam wyłącznie takie :-D!
Mniemam, że wierzysz  ;-))).

Ps.
Ja im nie kibicuję, a wytrwałości to życzę nam, Polkom i Polakom gorszego sortu.

https://youtu.be/fpL218v-At8