Alarm smogowy w Polsce :/

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Podkłady kolejowe pachną niczym fiołki :) Stare oczywiście. Czasem przechadzam się po starych torowiskach to dzieciństwo się z automatu się przypomina. Może trochę za nerwowo podchodzę do zagadnienia ale od tych pyłów mam palpitacje serca -alergikiem jestem.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
A widzisz... Były dotacje na modernizacje kotłów by pozbyć się kopciuchów ale poszły do ojca dyrektora dzięki pisowcom.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Wiliam
Sputnik Ty do wszystkiego wmieszosz Rydzyka  PiS :)  Szaleństwo :))) ocknij się może ten czad cię ogarnął :)

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Trzeba o tym głośno mówić jak dzieją się takie rzeczy. Możesz łatwo sprawdzić na co poszła kasa na modernizacje ogrzewania.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

William z fona
O modernizacji ogrzewania zdecydowanie najbardziej decydują samorządy i władze miast w mojej dzielnicy połowa ma CO z Taurona a połowa ma swoje CO jak ja lub piece jakieś 3 lata temu byłem na zebraniach niestety miasto ma kasę na fontanny i agencje dbające o wizerunek ale na CO nie fakt jest taki nie są zainteresowani , zrobiono ocieplenie to z pewnością już dużo dało no ale jest jeszcze sporo do zrobienia.
Szkoda że nie są wykorzystywane w wielu regionach wody termalne tak jak na Podhalu czy na Słowacji 🙄

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Kawusia
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
sputnik napisał/a
Rozpocznę jak na emerytowanego trolla przystało :)
Co?!!! Nie podoba się jakość powietrza?! To nie oddychać!!! :)
Ale poważnie bo sprawa wymaga powagi. Mamy inwersję termiczną i stąd problemy ze spalinami, które są dławione +brak wiatru (na Okęciu mam 2 węzły więc o puszczaniu latawców mowy nie ma). Ale jest tragedia bo ludziska palą kaloszami, foliami i innymi śmieciami. Rozwiązanie? Jestem energetykiem z wykształcenia i wiem, że ogrzewanie to najdroższy koszt utrzymania domu. Zasięgnąłem języka i np. 100 metrowy domek jednorodzinny to koszt ok. 350 PLN na ogrzewanie kotłem typu kopciuch a gazowy to 900 PLN. -miesięcznie. Więc naturalną rzeczą jest oszczędność. Macie pomysły bo ja jestem w pacie :/ Muzyczka https://youtu.be/9q2h6oGD6UA
Najlepiej to było by kiedy zaczyna się sezon grzewczy lecieć do ciepłych Krajów.Wrócić razem z bocianami kiedy przyjdzie odwilż.Mniejsze koszty utrzymania,za pieniążki zaoszczędzone wymienić pęknięte rury w domu,no i remont,bo pewnie będzie wymagany.No i już wychodzi ze sie to nie kalkuluje

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Nie ma czegoś takiego jak sezon grzewczy :) Ustawię tak automatykę w węźle, że będzie grzało przy plus 30 :) Identycznie jak się wrzuci do pieca cokolwiek i do tego zmierzam. O jakość paliwa. Ludzie palą byle czym a mam pewne podejrzenia, że EC powyłączały elektrofiltry ze względu na złą jakość sprowadzanego węgla. Znam się na tym bo 6 lat miałem praktyki na Siekierkach i codziennie chodziłem na kotłownię i wiem jak to wygląda.
123