Dobry cytat na dziś

12345678 ... 12

Re: Dobry cytat na dziś

"Gdyby Adolf Hitler, przed II wojną światową powiedział: „Słuchajcie, narodzie germański! Nie lubię Żydów. Proponuję spalić 4-letnią Esterkę z jej 11-letnim bratem, rodzicami i babcią. W stodole.

Dodam, że tych Żydów, których nienawidzę jest tak dużo, że dobrze by było zorganizować obozy koncentracyjne. Będziemy mogli z nimi robić, co tylko chcemy. Można bić, torturować, gwałcić. Rozdzielimy mężów od żon i dzieci. Kobiety z dziećmi zagazujemy. Mężczyznom zrobimy to samo, kiedy trochę popracują dla nas. Będą pracować i patrzeć, jak ich dzieci i żony wchodzą do komory gazowej i wyjeżdżają martwi na wozach - taczkach. Zabierzemy im biżuterię, domy, co tam mają. Starcom wyrwiemy złote zęby. A potem spalimy ich w specjalnych piecach do palenia ludzi.”

Gdyba tak powiedział, Niemcy, pewnie pomyśleliby, i słusznie, że mają do czynienia z potworem. Z psychopatą. Natychmiast zostałby oddzielony od społeczeństwa. Wylądowałby, w najlepszym razie, w przytułku dla obłąkanych.

Ale Hitler mówił o Żydach inaczej. Nie mówił : Esterka czy Salomon. Mówił: „ukryte siły”. „Sprawa żydowska”. „Bolszewicka zaraza”. „Zagrożenie dla ludzkości”. „Żydostwo”. „Niebezpieczeństwo dla narodu germańskiego”.
Jeszcze żyją ludzie, którzy pamiętają zapach palonych ciał. Ale już żyją następni, którzy używają słów, trzeszczących w uszach niczym zapałka ocierająca o draskę."

Edyta Duda-Olechowska

Re: Dobry cytat na dziś

"Pokora i delikatność nie są cnotami słabych, lecz mocnych, którzy nie potrzebują źle traktować innych, aby czuć się ważnymi."

 - Papież Franciszek

Re: Dobry cytat na dziś

"Unikanie negatywnych i konfliktowych osób jest dobre dla zdrowia i duszy."

Re: Dobry cytat na dziś

"Jeśli ktoś mówi o Tobie źle, Ty milcz albo mów o nim tylko dobrze. W życiu nie chodzi o to, by dorównać do czyjegoś niskiego poziomu, ale o to, by być ponad nim."

Re: Dobry cytat na dziś

da®®io
Ten post był aktualizowany .
już po wszystkim

Re: Dobry cytat na dziś

da®®io napisał/a
już po wszystkim

Re: Dobry cytat na dziś

"... Jeśli chcecie państwa, które głęboko ingeruje w życie prywatne... które się pogrąży w konflikty wewnętrzne... które zwalcza opozycję to głosujcie na Andrzej Dudę."

 - Prezydent Komorowski

Re: Dobry cytat na dziś

„[…] być obcym to cecha tych, którzy często zmieniali miejsce zamieszkania. Mówił Nachmanowi, że najlepiej mu jest w nowym miejscu, bo wtedy świat zaczyna się na nowo. Być obcym to być wolnym. Mieć za sobą wielką przestrzeń, step, pustynię. Mieć za sobą kształt księżyca […]”

Fragment z książki "Księgi Jakubowe" Olgi Tokarczuk.

Re: Dobry cytat na dziś

"Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź po prostu obok mnie i bądź moim przyjacielem."

 - Albert Camus

Re: Dobry cytat na dziś

"Mądrego spotkasz często samego.
Słaby jest zawsze w tłumie".