Hmm ktoś zna? >;D

Re: Hmm ktoś zna? >;D

Honey
pfff ciężkie do czytania,przez kopiowanie.
///////////////////////////////

Re: Hmm ktoś zna? >;D

Wersja 1
(na podstawie tłumaczenia Isaaca Newtona)

1. Oto jest prawda bez kłamstwa, pewna i najprawdziwsza.
2. To co poniżej jest takie jak to co jest powyżej, a to, co powyżej, jest takie, jakie to co jest poniżej, by czynić cuda jedynej rzeczy.
3. A wszystkie rzeczy były i powstają z jednego, przez medytację tego jednego: więc wszystkie rzeczy narodziły się z tej jednej rzeczy.
4. Słońce jest jego ojcem, a księżyc matką, wiatr nosił go w łonie, a ziemia była jego żywicielką.
5. Ojciec całej doskonałości na całym świecie jest tutaj.
6. Jego moc jest zupełna, gdy zmieni się w ziemię.
7. Oddziel ziemię od ognia, to, co subtelne, od tego, co pospolite, z wielką uwagą.
8. Wstępuje z ziemi w niebiosa i znów zstępuje z niebios na ziemię, otrzymując moc wszystkich rzeczy wyższych i niższych.
9. Tym sposobem twoja będzie chwała całego świata, a ciemność ucieknie od ciebie.
10. Jego siła przewyższa każdą siłę, gdyż zwycięża wszystko, co subtelne, i przenika wszystko, co twarde.
11. W ten sposób został stworzony świat.
12. Z tego pochodzą godne podziwu rzeczy, środki do których są zawarte w tym.
13. Gdyż ja jestem Hermes Trismegistos, mający trzy części filozofii całego świata. To co rzekłem o operacji słońca jest dopełnione i zakończone.

Wersja 2
(na podstawie tłumaczeń Fulcanelliego i Isaaca Newtona)

1. To jest prawdą, całą prawdą, na pewno i bez kłamstwa:
2. To co jest na dole jest takie jak to co jest na górze; a to co jest na górze jest takie jak to co jest na dole. Poprzez to dokonują się wszelkie cuda.
3. I tak jak wszystkie rzeczy istnieją w Jednym i pochodzą od Jednego, które jest najwyższą Przyczyną, poprzez mediację Jednego, tak wszystkie rzeczy są zrodzone z Jednej Rzeczy przez adaptację.
4. Słońce jego ojcem, Księżyc matką;
5. Wiatr nosił go w swym łonie.
6. Ziemia jest jego żywicielką i strażnikiem.
7. Jest Ojcem wszystkich rzeczy, zawarta jest w nim wieczna Wola.
8. Jego siła, jego moc pozostają całe, kiedy przemienia się w ziemię.
9. Ziemia musi zostać oddzielona od ognia, subtelne od gęstego, delikatnie z nieustającą uwagą.
10. Powstaje z ziemi i wznosi się ku niebu i z powrotem schodzi na ziemię; gromadzi w sobie siłę wszelkich rzeczy wyższych i niższych.
11. Poprzez poznanie tej rzeczy cała wspaniałość świata stanie się twoja a wszelka niejasność odejdzie od ciebie.
12. Jest to moc ponad moce, siła posiadająca siłę wszelkiej mocy, gdyż przezwycięży każdą subtelną rzecz i przeniknie każdą litą rzecz.
13. W ten sposób został stworzony świat.
14. Z niej są zrodzone różnorodne cuda, do których osiągnięcia podano tu wskazania.
15. Z tego właśnie powodu nazywają mnie Hermes Trismegistos, gdyż posiadłem trzy części filozofii wszechświata.
16. To co nazwałem Słonecznym Dziełem jest teraz zakończone.

Wersja 3
(na podstawie licznych interpretacji tłumaczeń Fulcanelliego i Sir Isaaca Newtona, wg ArElendila)

Jest prawdą bez kłamstwa, pewnym i najbardziej prawdziwym, że
to, co jest na dole, jest równe temu, co jest na górze i że to, co jest na górze, jest równe temu, co jest na dole, aby spełnił się cud rzeczy.
I tak jak wszystkie rzeczy egzystują poprzez rozmyślanie jednostki i od jednostki pochodzą, tak wszystkie rzeczy rodzone są dzięki adaptacji przez tę jedną rzecz.
Słońce jest jej ojcem, a Księżyc jej matką.
Wiatr nosił go w swoim brzuchu, a
Ziemia jest jego żywicielką i strażnikiem. Ojciec wszelkiej doskonałości całego świata jest tutaj.
Jego siła lub moc jest pełna, gdy przemieniana jest w ziemię.
Powinieneś oddzielić ziemię od ognia, delikatność od niedelikatności, spokojnie i z dużą zręcznością.
Ona podnosi się z ziemi do nieba i opada znów na ziemię, i otrzymuje siłę wyższych, i niższych rzeczy. W ten sposób dosięgniesz całej wspaniałości świata.
I dlatego ucieknie od Ciebie ciemność. I to jest największą mocą wszelkich mocy. Ponieważ pokona wszystko słabe i przeniknie przez wszystko silne.
Tak został stworzony świat.
Powstaną z tego wspaniałe adaptacje, których środki są tutaj opisane. I w tym sensie nazywany jestem Hermesem Trismegistosem, ponieważ posiadam trzy części filozofii całego świata.
Tak kończy się to, co powiedziałem o działaniu Słońca.

Tekst łaciński Tabula Smaragdina

za wikipedia
http://pl.wikisource.org/wiki/Tabula_smaragdina