Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ryo2 napisał/a
Ktoś tu czytał coś Lema ? Wiem że kapitan tak bo kiedyś wrzucał fragmenty z Dzienników Gwiazdowych  na forum. W każdym bądź razie na podstawie tychże Dzienników, Niemcy stworzyli serial Ijon Tichy: Raumpilot (po polsku tak jak w tytule wątku) .
Wyobraźcie sobie rakietę kosmiczną której wnętrze wygląda jak stare mieszkanie z czasów PRL (lub NRD bo w końcu to niemiecki serial) a jej pilot łazi w jakimś tęskniącym za żelazkiem podkoszulku  to będziecie mieć przedsmak tego co Was czeka jeżeli zechcecie go oglądac.
Serial to według mnie perełka filmowa no ale ja lubię absurdalny humor , a od radosnych absurdów tam się roi .  Serdecznie polecam (i zapomnijcie o obiegowej opinii że Niemki są brzydkie bo Nora Tschirner w roli Analogowej Halucyny udowodni że tak nie jest)  :)

PS: Łatwo go znaleźć chociażby na YT i to po polsku (odcinki pierwszego sezonu mają średnio po ok 15 minut)
Kiedyś czytałem "Solarisa", ale to było tak dawno, że wiele z niego nie pamiętam. Dzięki za polecenie serialu.

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Myślę że audiobooki  to coś w sam raz dla Ciebie Darek :)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

szuw napisał/a
Kiedyś czytałem "Solarisa", ale to było tak dawno, że wiele z niego nie pamiętam. Dzięki za polecenie serialu.

Coś mi sie kojarzy że kiedyś któreś z opowiadań o pilocie Pirxie było w podręczniku szkolnym. Ale to daawne czasy.  I to był w zasadzie jedyny mój kontakt na długie lata z twórczością Lema. Potem obejrzałem solaris  tyle ze tą nowszą wersję z Clooneyem. A wracajac do Ijona to chyba też coś tu wrzucę. Pierwszy odcinek   :)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

da®®io
takie czytane ksiązki sa moze i ciekawe, ale faceci sa wzrokowcami i wlasnie w takiej formie zapamietujemy, przynajmniej ja-ryo, pozdrow ode mnie TB i zaproś Ją tutaj-bede mial z kim muzykować:)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ryo2
Okidoki , przekażę pozdrowionko i zaproszonko  , a co zrobi TB to się okaże  ;)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Mmmamri
Jak lubicie fantasy to koniecznie sięgnijcie też po tę pozycję - [mod]  Pełno w niej akcji. Liu Cixin to w ogóle moim zdaniem mistrz mistrzów jeżeli chodzi o powieści fantastyczne. Nie bez powodu dostał nagrodę Hugo. Znacie może jakiś innych podobnych autorów?
12