Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ktoś tu czytał coś Lema ? Wiem że kapitan tak bo kiedyś wrzucał fragmenty z Dzienników Gwiazdowych  na forum. W każdym bądź razie na podstawie tychże Dzienników, Niemcy stworzyli serial Ijon Tichy: Raumpilot (po polsku tak jak w tytule wątku) .
Wyobraźcie sobie rakietę kosmiczną której wnętrze wygląda jak stare mieszkanie z czasów PRL (lub NRD bo w końcu to niemiecki serial) a jej pilot łazi w jakimś tęskniącym za żelazkiem podkoszulku  to będziecie mieć przedsmak tego co Was czeka jeżeli zechcecie go oglądac.
Serial to według mnie perełka filmowa no ale ja lubię absurdalny humor , a od radosnych absurdów tam się roi .  Serdecznie polecam (i zapomnijcie o obiegowej opinii że Niemki są brzydkie bo Nora Tschirner w roli Analogowej Halucyny udowodni że tak nie jest)  :)

PS: Łatwo go znaleźć chociażby na YT i to po polsku (odcinki pierwszego sezonu mają średnio po ok 15 minut)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Lwiczka9
Dziekuje Krzyś za polecenie,moze kiedys zajrze:) pan Lem to klasa,choc szczerze mowiac malo znam jego tworczosc. Zapadlo mi w pamiec jego genialne zdanie:" Gdybym nie mial Internetu to nie wiedzialbym ze na swiecie jest tylu idiotow"> Cos w tym jest.  Swiat bez internetu jest piekniejszy. I ludzie lepsi.
Dokladnie to tak:
https://www.zamyslenie.pl/aforyzm/nie-wiedzialem-ze-na-swiecie-jest-tylu-idiotow-dopoki-nie-poznalem-internetu-7340086/

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ryo2
Też mało znam jego twórczość Lwiczko ale mam zamiar to zmienić i coś czuję że zapowiada się niezła zabawa połaczona z intelektualnymi zagwostkami ;)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Kpt.Wojtek
Ryo2 napisał/a
Też mało znam jego twórczość Lwiczko ale mam zamiar to zmienić i coś czuję że zapowiada się niezła zabawa połaczona z intelektualnymi zagwostkami ;)
A powinienes Ryo, bo Lem to wizjoner na miare czasow - byl , jest i bedzie.

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

cos tam w mlodosci z Lema przeczytałem " bajki robotow " i "komandora Pirxa "ale wiekszych fragmentow nie pamietam- ciekawie przedstawia się Solaris i  ta wyprawa do Alfa Centauri- tutaj masz taki przewodnik https://www.google.com/search?q=najciekawsza+powiesc+lema&
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Stanisław_Lem

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ryo2
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kpt.Wojtek
Kpt.Wojtek napisał/a
A powinienes Ryo, bo Lem to wizjoner na miare czasow - byl , jest i bedzie.
Nadrabiam zaległości mości kapitanie ;)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

Ooo ciekawy link , dzięki Darek :)

Ja zacząłem jeszcze inaczej bo najpierw przeczytałem Bajki Robotów a teraz (pod wpływem serialu) wczytuję sie w Dzienniki gwiazdowe i ogólnie rozglądam sie za wszystkim w czym pojawia się Ijon Tichy. Jeżeli Wiedźmin to czołowa postać polskiego fantasy to Ijon Tichy to czołowa postać polskiego SF :)

Re: Ijon Tichy - gwiezdny podróżnik

da®®io
wiesz, ja ostatnio ksiazek nie czytam z dwoch powodow 1. ciezko jest mi sie skupic 2. szwankuje mi wzrok, a okularow do czytania jeszcze u siebie nie akceptuję bo wiesz...
12