Jakie jest niebo?

Re: Jakie jest niebo?

da®®io
urzekło mnie to Twoje określenie " tudzież " i przyznam, że nie wiem co ono znaczy https://www.google.pl/search?q=slowo+tudziez& albo? oraz? także? wyglada na to, że to rodzaj spójnika ale w formie literackiej - " spójnik tudzież jest
charakterystyczny dla stylu książkowego. Chętnie sięgał po niego Henryk Sienkiewicz w „Panu Wołodyjowskim” czy w „Potopie”,

Re: Jakie jest niebo?

Wenus
Naprawdę nie znałeś tego słowa? To spójnik, tak jak "i",  "oraz" czy "także", stosuje się go zazwyczaj tylko w piśmie, w mowie potocznej może zabrzmieć groteskowo.
12