Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus napisał/a
A ja zwróciłam, widocznie dlatego, że mnie to bardzo raziło. Widzisz jaka ja spostrzegawcza jestem :)
Oj, coś mi to mocno naciągane jest, ale niech Ci będzie :)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
sputnik napisał/a
W Rosji było jeszcze gorzej - tu polecam lekturę Herlinga-Grudzińskiego "Inny Świat".
Kiedyś czytałem.

Z takiej wojennej tematyki obozowej w ZSRR, to polecam też fajną książkę pt.: "Biez wodki" - Aleksandra Topolskiego (na faktach). Jest to książka o młodym Polaku, który praktycznie przemierzył całe ZSRR, przechodząc przez różne radzieckie więzienia i obozy. A na końcu, zwolniony w wyniku amnestii, przez Pakistan przedostaje się na zachód i dołącza do Armii generała Andersa. Książkę fajnie się mi czytało — jak książkę przygodową, autor ma sporo poczucia humoru mimo tragedii, jaka go spotkała.

A dla koneserów — z takiej tematyki łagrów radzieckich (i nie tylko) — to oczywiście piękną powieść "Dzieci Arbatu" - Anatolija Rybakowa. Lektura na długie miesiące (ponad 1900 stron) - Jest tam wszystko: przedwojenne życie studentów w Moskwie, łagry, obozy, wojna, miłość, romanse, a wszystko przeplatane bieżącymi wydarzeniami politycznymi tamtych czasów. Nie brakuje ciekawostek z życia Stalina, jest też obraz totalitarnego państwa, i czystek dokonywanych  przez NKWD wśród swoich (Rosjan). Książkę można znaleźć w Internecie i pobrać za darmo w formacie PDF — oczywiście jest dostępna w języku polskim.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Cześć! Uwielbiam biografie i niekoniecznie te łatwe więc zapoznam się :) Pozdrawiam!

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Wiliam
Wiliam napisał/a
Moi dziadkowie byli Niemcami - Ślązakami ale Niemcami, tzn akurat nie wszyscy ale zdecydowana większość 3/4 z nich. Czy czuję się odpowiedzialny za Niemcy i to co zrobiły w obozach koncentracyjnych takich jak Auschwitz ? oczywiście że TAK, pewnie dlatego że wychowałem się w Polsce i wiem o tym co się działo tu dużo więcej niż dzieci i wnuki tych którzy tego dokonali ale chcą się tą odpowiedzialnością podzielić z Polakami mówiąc po prostu chcą na kogoś zwalić winę. Uważam że to obrzydliwe i haniebne, podobnie jak uważam że to wielki wstyd że nie wszyscy oprawcy nie zostali ukarani a Niemcy nie spłaciły swojego długu i odszkodowań wobec tych którzy tam cierpieli czy zginęli ich rodzin i państw.  z których ich ofiary pochodziły.
Zastanowiliście się kiedykolwiek co robili tam więźniowie Auschwitz ? nie pisze o Żydach posyłanych na śmierć bezpośrednio z transportu , otóż pracowali , między innymi w największych w Europie ( w tym czasie) zakładach chemicznych w Oświęcimiu - Auschwitz zakłady ta należały do koncernu niemieckiego IG Farben - ile ten koncern zapłacił odszkodowań więźniom ? NIC !!! Czy ktoś odpowiedział za to w Norymberdze NIKT !!!
Jak uważacie Mengele i inni jego koledzy prowadzący eksperymenty na ludziach robili je tak sobie , bo lubili? nie oni pracowali dla koncernów farmaceutycznych IG Farben między innymi koncernu Bayer - ile Bayer zapłacił odszkodowań za te okrucieństwa - NIC !!!
Dla mnie to całkiem niedaleko jakieś 30 minut może 20 minut, jak się dobrze autem pociśnie .Czy coś o tym wiem ? pewnie mniej niż powinienem, pewnie dużo więcej  niż przeciętny Niemiec i mniej więcej tyle ile wie o tym przeciętny Polak. Kilka razy byłem ( bo coś tam kumam po ,,niemieckiemu" )ze szkolnymi niemieckimi wycieczkami w Auschwitz Syn mojego niemieckiego szwagra mnie namówił ... więc doskonale wiem że ci młodzi Niemcy albo nie wiedzą o tym nic, albo niewiele albo same kłamstwa. Uważam że każdy Niemiec, mało tego każdy kto mieszka w Europie powinien obowiązkowo odwiedzić to miejsce. by skłonić go do refleksji ile jest warte życie zwyczajnego człowieka dla  koncernów i dla szaleńców, polityków i zbrodniarzy  którym wydaje się że kręcą całym światem.

Jutro idę w Marszu na Zgodę, z Placu Wolności w Katowicach do Świętochłowic na Zgodzie gdzie był w 45 roku obóz koncentracyjny dla Niemców, Ślązaków i Polaków którzy nie pasowali ówczesnym wyzwolicielom. Pójdę w tym marszu nie po to żeby komuś zrobić na złość, albo po to żeby opłacony pachoł Berlina mógł pisać o..  ,,Polskich obozach koncentracyjnych", tylko po to by pamięć po pomordowanych tam przez UBeków i ,,wyzwolicieli" takich jak Salomon Morel i jemu podobni nie zaginęła,  tą samą drogą którą pędzony był mój dziadek Georg Theda który w tym obozie spędził 9 miesięcy.  Ludzie nie dzielą się na Niemców, Polaków, Żydów czy Ślązaków tylko na ludzi dobrych i złych.
Zło czy Niemieckie czy Polskie czy Żydowskie czy jakiejkolwiek innej narodowości powinno być osądzone i ukarane, podobnie jak każdy czyn miłosierdzia ,przebaczenia i pomocy powinien być przykładem dla przyszłych pokoleń.
Bo człowiek nie powinien być dla kogoś numerem, albo surowcem do wypychania materacy, kostką mydła, jeszcze jednym złotym zębem lub niewolnikiem z którym można zrobić co się chce.
Bo każdy jest KIMŚ i każdy jest wyjątkowy.
Dobranoc
Taka ciekawostka poza tematem i trochę też na temat — moja babcia była zesłana na roboty do Niemiec, pracowała w fabryce, była również ranna. Wojnę przeżyła, z czasów przymusowej pracy zostały jej jakiś dokumenty oraz zdjęcie. I w latach 90. napisała list do niemieckiego urzędu miasta, w którym pracowała — dołączyła dokumenty, zdjęcie. Po jakimś czasie odpasali jej — pamiętam, że dostała jakieś odszkodowanie (pewnie symboliczne w porównaniu do tego, co przeżyła, ale dostała). Zaprosili ją też do tego miasteczka, ale już nie pojechała, bo miała swoje lata. Tylko to jest pewnie kropla w morzu, tego, co powinni Niemcy oddać, ale gest też ważny.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
Sputniku to ty się opamiętaj. Wnuki zbrodniarzy niemieckich i żydowskich nie chcą wiedzieć co robili dziadkowie i mają ochotę się wysługiwać tym samym mocodawcom. Faszyzm znów nadchodzi tym razem w zmienionej formie sprytnie ukryty pod walką z rasizmem, dążeń globalistycznych czy walki o przyrodę. Faszyzm zawsze wykorzystuje ludzką bezmyślność i chęć unifikacji. Jak młodzi niemcy i żydzi nie będą wiedzieć jakie błędy popełnili dziadowie to też padną ofiarą populistycznych haseł i zostaną współczesnymi faszystami pracując dla trustów bankowych, ludzie są zwyczajnie głupi i nie chcą myśleć że faszyzm i polityka banków zrobi z nich ogłupiałe ofiary.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Lothar.
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Wiliam
Mam wątpliwości Wiliamie czy uczciwe przyzwoite traktowanie mniejszości nie krzywdzi większości. Mniejszość niemiecka ma u nas nawet przedstawicielstwo w Sejmie, a Polacy w Niemczech jak są traktowani? Germanizacja jak za Hakaty. Myślę że twoje sprawiedliwe humanistyczne spojrzenie będzie niezrozumiane. Perły przed wieprze Wiliamie, większość ludzi pojmuje tylko swoje chwilowe interesy w tej chwili i chętnie będzie pracować i głosować na nowych faszystów i historia powtórzy się znów. 1 wojna światowa miała zakończyć wszystkie wojny, minęło 20 lat i 2 wojna miała zakończyć wszystkie wojny, minęło 70 lat i 3 puka do drzwi a właściwie powoli trwa już od czasu Iraku i Wiosny arabskiej, Syrii i exodusu europejskiego. Czy ludzie się czegoś nauczyli? Nie i nie chcą się uczyć a to zakończy się jak zwykle. Banki przejmą wszelką własność a mięso armatnie będzie szczęśliwe jak przeżyje i jak będzie mieć co jeść, jakoś mnie naszła myśl  o udomowieniu i eksploatacji zwierząt. Świat się zmienia.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wiliam
Kolego Sputniku to ty się opamiętaj :)  Niemców już prawie nie ma, polityka poprawności zabija ich kulturę zakłamuje ich historię a ich przyszłość jako narodu jest co najmniej zagrożona dzięki Multikulti . Niemcy to nie ,,Parada Miłości" geymków i transformatorów :)  Ersatz !!! to słowo które najlepiej reprezentuje  to co zostało z Niemców . Akurat dla Polski to wcale nie źle że eksperyment na Niemcach się nie udał.
To że zrobił się szum o ,,Obozy" no cóż SAMI SOBIE SĄ WINNI to Niemcy wyhodowali określenie ,,Polskie Obozy" po to by podzielić się winą i to jest fakt bezsporny więc jesli im się odbija czkawką to bardzo dobrze i wcale ich nie żałuję.
Nie było Państwa Nazistów jakiegoś  wymyślonego Mordoru z orkami w środku Europy - Była III RZESZA NIEMIECKA z NIEMIECKIM KANCLERZEM Adolfem Hitlerem O tym co Niemcy zrobili na Żydach, Słowianach  i innych a nawet swoich chorych upośledzonych i bezbronnych pamięć powinna trwać nie 70 lat ale 1000 lat .
Nie wystarczy zmienić barwy sztandaru i słów hymnu lub kształt hełmu żołnierzy.
 Orwell : “Prawda jest mową nienawiści dla tych, co mają coś do ukrycia”

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Panie Szuw, nie przypominam sobie aby kiedykolwiek TV publiczna jechała po rządzie ówcześnie sprawującym władzę (przynajmniej w Polsce), czy więc nie za dużo wymagasz od obecnego? Mądry człowiek obejrzy różne stacje i wyciągnie stosowne wnioski.
ad.PS. Stosowanie zamiennie nazewnictwa "obozy hitlerowskie" czy "obozy niemieckie" jest jak najbardziej poprawne ale dopiero od niedawna, gdyż do tej pory nikt w mediach nie odważył się powiedzieć "niemieckie" ;P Co do zbrodni komunistycznych to nie ulega wątpliwości, że były one popełniane również w Polsce dlatego śmiało można mówić o polskich zbrodniach komunistycznych.
123