Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus
A ja zwróciłam, widocznie dlatego, że mnie to bardzo raziło. Widzisz jaka ja spostrzegawcza jestem :)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Panie Szuw :) telewizja publiczna zawsze jest prorządowa, nigdy nie było inaczej więc czego oczekujesz po obecnym rządzie -  chciałbyś żeby TV publiczna była tubą opozycji? :) Co do reszty Twojego postu to mam po prostu odmienne zdanie. Różnić też można się pięknie ;)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
Sputniczku, niejedną książkę o tej tematyce przeczytałam, "Inny świat" też :)  ale w startowym chciałam tylko podkreślić, że bardzo mi się podoba koniec ery poprawności politycznej w TV i nic więcej nie miałam na myśli :) A tak na marginesie to Niemcy obecnie są nie tylko do Polaków przyjaźnie nastawieni, Hitler się zapewne w grobie przewraca ;P

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Polecam Wam film "Przesłuchanie" jak w Polsce traktowało się więźniarki przez "polaków" :( Też mam lekturę, że wolały już na klęczkach wrócić do Auschwitz :( Polecam ku przestrodze by nie robić waśni między narodami bo wszędzie są okrucieństwa i proszę o nie generalizowanie, ok?! Proszę obejrzyjcie film a zmieni się Wasz światopogląd!
https://youtu.be/I-N_bmJiO2w

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Nie bronię Niemców co wyczyniali przed i podczas II WŚ ale jeśli chodzi o obozy koncentracyjne to tam była pełna paleta narodowości tworzących zagładę. To było zbiorowe szaleństwo spowodowane populizmem z jakim obecnie mamy do czynienia! Uwielbiam lekturę Orwella "Folwark zwierzęcy", "Rok 1984" to teraz się właśnie dzieje w wykonaniu pisowców! Aby nie było, że się myliłem bo moja intuicja się nie myli to szach 500+ podłego programu kaczyńskiego wypstrykają się za rok albo dodrukują siano. Już dłubią przy ordynacji. Lecę do Kanady :) Lecisz ze mną?

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wiliam
Moi dziadkowie byli Niemcami - Ślązakami ale Niemcami, tzn akurat nie wszyscy ale zdecydowana większość 3/4 z nich. Czy czuję się odpowiedzialny za Niemcy i to co zrobiły w obozach koncentracyjnych takich jak Auschwitz ? oczywiście że TAK, pewnie dlatego że wychowałem się w Polsce i wiem o tym co się działo tu dużo więcej niż dzieci i wnuki tych którzy tego dokonali ale chcą się tą odpowiedzialnością podzielić z Polakami mówiąc po prostu chcą na kogoś zwalić winę. Uważam że to obrzydliwe i haniebne, podobnie jak uważam że to wielki wstyd że nie wszyscy oprawcy nie zostali ukarani a Niemcy nie spłaciły swojego długu i odszkodowań wobec tych którzy tam cierpieli czy zginęli ich rodzin i państw.  z których ich ofiary pochodziły.
Zastanowiliście się kiedykolwiek co robili tam więźniowie Auschwitz ? nie pisze o Żydach posyłanych na śmierć bezpośrednio z transportu , otóż pracowali , między innymi w największych w Europie ( w tym czasie) zakładach chemicznych w Oświęcimiu - Auschwitz zakłady ta należały do koncernu niemieckiego IG Farben - ile ten koncern zapłacił odszkodowań więźniom ? NIC !!! Czy ktoś odpowiedział za to w Norymberdze NIKT !!!
Jak uważacie Mengele i inni jego koledzy prowadzący eksperymenty na ludziach robili je tak sobie , bo lubili? nie oni pracowali dla koncernów farmaceutycznych IG Farben między innymi koncernu Bayer - ile Bayer zapłacił odszkodowań za te okrucieństwa - NIC !!!
Dla mnie to całkiem niedaleko jakieś 30 minut może 20 minut, jak się dobrze autem pociśnie .Czy coś o tym wiem ? pewnie mniej niż powinienem, pewnie dużo więcej  niż przeciętny Niemiec i mniej więcej tyle ile wie o tym przeciętny Polak. Kilka razy byłem ( bo coś tam kumam po ,,niemieckiemu" )ze szkolnymi niemieckimi wycieczkami w Auschwitz Syn mojego niemieckiego szwagra mnie namówił ... więc doskonale wiem że ci młodzi Niemcy albo nie wiedzą o tym nic, albo niewiele albo same kłamstwa. Uważam że każdy Niemiec, mało tego każdy kto mieszka w Europie powinien obowiązkowo odwiedzić to miejsce. by skłonić go do refleksji ile jest warte życie zwyczajnego człowieka dla  koncernów i dla szaleńców, polityków i zbrodniarzy  którym wydaje się że kręcą całym światem.

Jutro idę w Marszu na Zgodę, z Placu Wolności w Katowicach do Świętochłowic na Zgodzie gdzie był w 45 roku obóz koncentracyjny dla Niemców, Ślązaków i Polaków którzy nie pasowali ówczesnym wyzwolicielom. Pójdę w tym marszu nie po to żeby komuś zrobić na złość, albo po to żeby opłacony pachoł Berlina mógł pisać o..  ,,Polskich obozach koncentracyjnych", tylko po to by pamięć po pomordowanych tam przez UBeków i ,,wyzwolicieli" takich jak Salomon Morel i jemu podobni nie zaginęła,  tą samą drogą którą pędzony był mój dziadek Georg Theda który w tym obozie spędził 9 miesięcy.  Ludzie nie dzielą się na Niemców, Polaków, Żydów czy Ślązaków tylko na ludzi dobrych i złych.
Zło czy Niemieckie czy Polskie czy Żydowskie czy jakiejkolwiek innej narodowości powinno być osądzone i ukarane, podobnie jak każdy czyn miłosierdzia ,przebaczenia i pomocy powinien być przykładem dla przyszłych pokoleń.
Bo człowiek nie powinien być dla kogoś numerem, albo surowcem do wypychania materacy, kostką mydła, jeszcze jednym złotym zębem lub niewolnikiem z którym można zrobić co się chce.
Bo każdy jest KIMŚ i każdy jest wyjątkowy.
Dobranoc

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Moja ulubiona lektura to "Powracająca fala". Moja Rodzina wiele przeżyła i ze strony Niemców, Rosjan czy wyklętych.
Jestem zdania, że powinno się pamiętać o ofiarach i nie rozdrapywać ran bo wszystkich rozliczono. I teraz tak! Jestem sobie w Berlinie to co 20-30-letnia Niemka ma wspólnego ze zbrodniami z II WŚ? Ja do Was mam zapytanie? Czy Wy byliście kiedykolwiek w Niemczech? To jest zupełnie inny kraj! Ludzie! opamiętajcie się.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus napisał/a
[...]
Chciałbym, żeby telewizja publiczna była niezależna i ponad podziałami politycznymi. Telewizja polska, jak sama nazwa wskazuje, powinna być dla wszystkich Polaków, bez znacznych odlotów w prawo i w lewo ;)

PS. ale używanie terminologii: zbrodnie hitlerowskie, to chyba nie jest dla Ciebie jakieś faux pas? To jak najbardziej prawidłowe sformułowanie. Bo zaraz się okaże, że ludzie będą się bali mówić o zbrodniach i obozach hitlerowskich, bo poprawność obecnego rządu będzie im nakazywała mówić o zbrodniach i obozach niemieckich (tak jakby hitlerowców nie było). Jak dla mnie jedno i drugie określenie jest jak najbardziej prawidłowe.

Można powiedzieć:

zbrodnie hitlerowskie lub zbrodnie niemieckie

ale

zbrodnie komunistyczne lub zbrodnie polskie (?) - i tutaj pewnie pojawi się już zgrzyt i pytania (jak to) ?

Nie bądźmy w takim razie Dulskimi ;)