Magiczny Świat -nr1 Smoki

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Wenus
Wierzę Ci na słowo, u nas są anioły a tam mają smoki ;)

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Ryo2
A teraz sie zastanawiam czy anioły da się podpasować też pod "magiczny świat" czy tylko pod religijny

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Wenus
A to jakaś różnica jest?

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Ryo2
Jest. Chociaż głównie w skali działania. Religie odwołują się do mocy zdolnej tworzyć światy a magia w zalezności od rodzaju to żywioły , rośliny , demonki , byty stworzone przez maga itp

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Wenus
A jeśli ktoś wywołuje duchy to jest to magia czy wiara w życie pozagrobowe, czyli religia?

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Ryo2
Duchów to spirytyzm. Masę ludzi to robi (chociazby ludzie od nagrań EVP) a sie za magów nie uważają. Mało magiczne jest np zostawienie na noc włączonego dyktafonu i odsłuchiwanie z rana przekazów od zmarłego praileśtamdziadka no nie?
Natomiast przyzywanie demonków to już bardziej kwestia magiczna bo czegoś sie od nich z reguły chce.
Ale to jest płynne i się przenika. Są magiczne techniki wywoływania duchów więc sama oceń ;)

A co do religii to one potepiaja takie zabawy...no może poza afrykańskimi

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

stokroyka
Hmmm, czy ja wiem czy potępiają. A do czego podpiąć wypędzanie złych duchów przez księży? Przypomniało mi się, jak katecheta mówił kiedyś, że np. jak ktoś czyta sennik to wcale nie jest to grzech, jeśli w niego nie wierzy i robi to tylko dla zabawy. To można powiedzieć, że jak ktoś wywołuje duchy ale nie wierzy, że mu się uda to jest ok...

Re: Magiczny Świat -nr1 Smoki

Ojjj, już myślałam, że Loczuś powrócił ...a to falstart! :(((
1234