Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

Co tak zmieniło naszych rodaków...? Wiadomo,dac do łapy kasę za darmo to deprawacja w biały dzień.
Polacy dostali 500 plus i tłumnie ruszyli nad polskie morze. Mozna blizej poznac zachowania rodaków..Łamanie przepisów jest nagminne, dorosli za nic maja zakazy kapieli, nie sa uwazni i jeszcze maja pretensje do ratowników..Skad sie bierze to "tałatajstwo"? Nie dziwi potem,ze łamanie konstytucji maja w d..ie.. Polak złamie wszystko byleby na wierzchu była JEGO RACJA. MASAKRA.

Na kanwie tragedii w Darłowku...Może ktos "dzieki" tej tragedii oprzytomnieje...Wierzycie w to?

" Plażowicze chcą przechytrzyć ratowników

- Jak co roku, wakacje spędziliśmy w Sarbinowie. W dniu, kiedy były mocne fale i wywieszona była czerwona flaga, wiele osób, zwłaszcza dorosłych, ignorowało zakaz kąpieli, pokazując tym samym dzieciom, że przepisy można łamać. Ratownik pilnował nie tylko swojego terenu. Bez przerwy biegał, gwizdał, prosił o wyjście z wody. Kiedy wracał na swoje stanowisko, dorośli mężczyźni siedzący obok nas mówili: 'biegniemy do wody, teraz nas nie widzi, najwyżej na nas zagwiżdże'. Nie mieściło się to w mojej głowie. Kiedy ratownik podszedł do innej grupy mężczyzn z dziećmi i poprosił o wyjście, tamten odpowiedział,że nie po to przyjechał nad morze, żeby się na nie patrzeć. Do tego zwyzywał ratownika. Ratownik tego dnia nabiegał się chyba jak nigdy dotąd. Gdyby miał możliwość wystawienia mandatu na kwotę 500 zł, to może by się co poniektórzy nauczyli zasad - napisała do nas pani Ani za pośrednictwem dziejsie.wp.pl.

Wirtualna Polska rozmawiała po tragedii z szefem ratowników z Darłówka. - To nieprawda, że ratownicy zmienili flagę na czerwoną, czyli oznaczającą całkowity zakaz wchodzenia do wody, dopiero po tym, jak rozpoczęto poszukiwania. O 12:45 konsultowałem się z chłopakami, jakie są warunki. Każdy sektor wysłał ratownika do wody, by sprawdził, czy są prądy wsteczne, jak silna jest fala. Warunki były złe i na mój sygnał o 13:00 wszystkie sektory zmieniły flagę na czerwoną - zapewnił Sylwester Kowalski.

Dodał też, że kolor flagi nie miał znaczenia. Dzieci były bowiem w miejscu, gdzie jest całkowity zakaz wchodzenia do wody bez względu na pogodę. Jest tam tzw. czarny punkt, o którym informuje specjalna tablica. Blisko znajduje się budowa hydrotechniczna, a w takich miejscach nie można się kąpać w promieniu 50 metrów.

Kowalski przyznał, że ludzie ignorują takie znaki. - Bardzo ciężko ich upilnować, tym bardziej, że w miejscu zaginięcia dzieci plaża jest niestrzeżona. Ale i tak staramy się zwracać uwagę turystom, którzy wchodzą do wody mimo zakazu. Potrafią nas za to zwyzywać, opluć. Taka tragedia powinna zmienić punkt widzenia, ale nic z tego. Dzień po zaginięciu dzieci, gdy nadal była wysoka fala, rodzice puścili dwulatka samego do wody. Gdy zwróciliśmy im uwagę, zaczęły się przekleństwa i zarzuty, że podglądami ich dziecko - mówił.

Przypomnijmy, że adwokat rodziców, którzy w tragicznych okolicznościach stracili w Darłówku trójkę dzieci, zapowiedział złożenie zawiadomienia do prokuratury. Na ratowników, którzy jego zdaniem mogli nie dopełnić swoich obowiązków. Szef ratowników w Darłówku był zaskoczony takim obrotem sprawy. - Nie chcę atakować rodziców, bo spotkała ich wielka tragedia, ale nie dopilnowali dzieci - mówił Wirtualnej Polsce.

W czwartek pełniąca obowiązki prokuratora rejonowego w Koszalinie Alicja Kowal poinformowała, że wszczęte zostanie śledztwo w sprawie. W kierunku narażenia na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia trójki dzieci przez osoby, na których ciążył obowiązek opieki nad nimi. Śledztwo dotyczyć będzie także nieumyślnego spowodowania śmierci jednego z dzieci. Dodała, że nikt nie usłyszał zarzutów. Wielu świadków zdarzenia zostało już przesłychanych, tak jak rodzice dzieci".

Więcej na https://wiadomosci.wp.pl/tragedia-w-darlowku-swiadkowie-przecza-sobie-nawzajem-6286341565810305a

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

hiena
Cześć...właśnie czytałam komentarze na interii...i szlag mnie trafia!...ze rodzice są winni...ratownik absolutnie nie!...czytałam na wp babkę która była tam na plazy  i
Słyszała rozmowę matki z ratownikiem...zamiast od razu szukać w wodzie...kazał szukać na plaży!...poczekaj wstawię bo nie będę tego opisywać...

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

hiena
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lwiczka9

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

Lwiczka9
Tak Hienko,tez to czytałam własnie...Tyle głosów ile ludzi...Podobno mama byla w wielkim szoku,bo...nie wiedziała gdzie te dzieci sie podziały. Ratownik pytal ja czy sa na plazy czy poszly na miasto...i ona nie wiedziala..Wiec najpierw szukali na plazy...dopiero potem w wodzie...///.To wielka tragedia. Nie mi oceniac,,wspolczuc nalezy rodzicom. (nie chce mi sie szukac,tez chyba na interii w innym miejscu bylo)
Mi chodzilo o cos innego...o to,ze miliony ludzie otrzymali pieniadze od PISu za darmo,za to,ze po prostu są na swiecie. I oni wzieli te pieniadze,ale nie potrafia z nich korzystac. Wyjada nad wielkie morze,a cale zycie spedzali na dzialkach i na wsi...Nie mowie aby tam pozostali,ale mam wielkie pretensje do PISu,ze nie nauczylo ludzi przy okazji jak sie zachowywac,np.na plazy w tloku...Przeciez tu obowiazuja pewne zasady,a ludzie wypuszczeni nagle zza scianka,z wioseczki,po prostu sie zagubili i zaplacicli za to ogromne cene. Do kazdej 500plus powinna byc dołaczona instrukcja dobrego zachowania,zasady funkcjonowania,..:)taki joke,ale ..No np.taka zasade,zeby tata nie oddalal sie od mamusi na plazy,lecz pilnowal z nia dzieci..Skoro wypuszcza sie w swiat milony ludzi to chyba nie na zgubę...a na to wyglada,ze rodacy sa zahukani i mysla,ze swiat do nich nalezy..

https://wiadomosci.wp.pl/burza-w-malym-miasteczku-po-tragedii-w-darlowku-mieszkancy-oskarzanie-matki-jest-obrzydliwe-6285145715792001a

"Mieszkańcy Sulmierzyc twierdzą, że wyjazd do Darłówka mógł być dla rodziny K. wyczekiwanym od lat wypoczynkiem. - Mieszkają tam na działkach i raczej nie było ich stać, żeby regularnie tak sobie wyjeżdżać. Teraz jest 500+, to pewnie wreszcie coś sobie uzbierali i się cieszyli - zaznaczają."

No to sobie pojechali//// Czesc pamieci ich dzieci////

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

hiena
No prosze ciebie?...chyba przesadzasz teraz z tym ze ci ludzie co dostali te 500 plus
to są jakieś ciemniaki?!...nigdy nigdzie nie ruszyli się poza swój dom?...i potrzebują instrukcji zachowania??...z tej strony ciebie nie znam?....co do tej rodziny tam były
inne wypowiedzi sąsiadki ze matka bardzo dbała o dzieci...a to ze kogoś niestac na wyjazd to nie znaczy ze jest głupi i zacofany... jestem przekonana ze rodzice tych
biednych dzieci...byli za młodu nad morzem...ja naprawdę już nie wiem co się z wami dzieje w tym kraju???...

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

hiena
Na drugi raz czytaj dokładnie...ratownik powiedział do matki ze może poszły na miasto te dzieci?...ona mu powiedziała ze nie!ze zna je i wie żeby tak nie zrobiły... a ten palant zamiast od razu do wody to kazał szukać na plaży!...po około 40 minutach!...jeden z plażowiczów umarzał ciało na wodzie!...poczym zrobili łańcuch i wydobyli ciało tego chłopca...którego próbowali reanimować ale już było za późno
a na plazy był tylko jeden ratownik i to jest skandal!... byłam nie raz nad Bałtykiem i zawsze było kilka ratowników a tu tylko jeden?!...łupią kasę od ludzi co roku ale żal im zatrudnić więcej osób!://...

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez hiena
Wiekszosc z ludzi ktorzy dostali 500zl zwyczajnie tego nie docenia...uwazaja ze im sie nalezy...Tak,uwazam,ze polski lud jest ciemny i zacofany. Zbyt wielu ludzi w swoim zyciu poznalam. Zreszta co tu gadac,przykladow naookolo wszedzie...nad soba mam taka rodzinke... Wprowadzili sie z wioski i nie umieli powiedziec 'dzien dobry"..a wiesz dlaczego? "Bo wie pani,my mamy dzieci"....ROZUMIESZ TO??? Zwolnieni sa z kultury osobistej,bo nie maja czasu na bzdurne przywitanie,bo dzieciaki maja...No trzymajcie mnie:)))))jakos ja tez mialam dziecko i to nie zwalnialo mnie z kultury osobistej. Tak,mamy ciemny lud. I ten lud to kupil.  A tych mlodych nauczylam mowic "dzien dobry".Nie ma to jak edukacja u podstaw.:)) I polubili mnie:))Ide lulu,pa!

Re: Mieszkam nad morzem od urodzenia. Takich zachowań nie widziałam tu nigdy dotad...

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez hiena
Czytaj uwaznie,oni nigdy nie byli nad morzem....Przeciez napisalam;
[...]
Wiesz co,jest takie powiedzenie"Biednys bos glupi,głupis bos biedny"..
Nie daje sie ludziom ryby,daje sie wędkę..
Dobrej nocki!

12