Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

zobaczcie w końcowych scenach tego filmu tak ok 23:20 jakim potworem był Wezuwiusz - pluł lawą, bombardował ognistymi kamieniami i zatruwał powietrze gazami - unicestwiając pobliskie Pompeje i Herkulanum

tak wyglądał zasięg rażenia Wezuwiusza w roku 79 ne.

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

da®®io

Zatoka Neapolitańska z Wezuwiuszem w tle

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

Też oglądałam ten film :) Taką siłę ma wnętrze naszej planety, ciśnienie musi znaleźć sobie gdzieś ujście.

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

da®®io
hej, milo ze się pojawiłas:) widzialaś te sceny z tą śmiercionośną erupcją-zwiedzałaś Pompeje? bo ja dawno temu tam byłem

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

Wenus
Nie, nigdy nie widziałam jak wygląda stożek wulkanu, ale może kiedyś będzie mi dane ;) Natomiast siła erupcji jest przerażająca i cieszę się, że w Polsce nie ma obecnie żadnego wulkanu. Ale np. góra Ślęża wygląda tak jakby kiedyś była wulkanem.

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

Ostatnia erupcja Wezuwiusza miała miejsce w roku 1944 i po tym zdarzeniu ukształtował się obecny krater tego wulkanu

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

Wenus
Jak chcesz zobaczyć czynny wulkan to Etna na Sycylii nadal dymi.

Re: Na TVN leci teraz film " Pompeje " i zobaczcie

co do tej Ślęży są różne opinie-  przez te ś, ż pokomplikował się ten link
https://www.google.com/search?q=czy+Sl%C4%99%C5%BCa+byla+wulkanem%3F&client=ms-opera-mini-android&channel=new
123