No rozpacz czarna

Przyłaszczka
Proszę o pomoc forumowych fachowców:)
Jeśli mam niski poziom oleju w aucie, a nie wiem, jaki olej jest wlany wcześniej, to ci robić?
🦋🦋🦋

Re: No rozpacz czarna

Przyłaszczka
Tzn. nie wiem, czy poziom oleju jest niski, bo jeszcze nie sprawdzałam, ale pytam, jeśli by się tak okazało jutro rano. Auto mi zaczęło pracować jak ciągnik nagle bez żadnej przyczyny w trakcie jazdy, a nie jest jakieś bardzo stare. Przyznam, że nie sprawdzałam poziomu oleju.
🦋🦋🦋

Re: No rozpacz czarna

Przyłaszczka
Dobra, przepraszam z a zamieszanie, mam na karteczce, jaki olej: Castrol 5 W- 30. Ale to chyba nie jest olej, bo coś tam jest, ino gęsty trochę, no i poziom może być źle zmierzony, bo auto teraz z górki stoi. Przepraszam, że takie głupie pytania zadaję, ale kompletnie to nie jest moja bajka.
🦋🦋🦋

Re: No rozpacz czarna

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Przyłaszczka
Przylażczka napisał/a
Proszę o pomoc forumowych fachowców:)
Jeśli mam niski poziom oleju w aucie, a nie wiem, jaki olej jest wlany wcześniej, to ci robić?
Hej,
Pewnie odpowiedź spóźniona i już poradziłaś sobie, ale podzielę się tym, co ja wiem i jak ja robię, chociaż nie uważam się za fachowca:

1. Jaki olej? Ja zawsze leje taki olej, jaki zaleca producent. Nie chodzi o markę oleju, ponieważ używam różnych (polskich i zagranicznych), ale o klasę lepkości oleju (np. 10W40) (np. 5W30) oraz  klasę jakości (dwie literki na opakowaniu) np.  SL (w olejach do benzyniaków), a w diesliu czasami są to 2 literki i cyfra np.  CF-2.
2. Gdzie znaleźć informacje, jaki olej wlewać?
- W książce-instrukcji dołączonej do auta. Są tam podane klasy oleju, jaki możesz wlewać.
- Jeśli nie mam "książki" do auta, to sprawdzam w katalogach internetowych.
- Zawieszka na silniku: Czasami mechanicy podczas wymiany oleju zostawiają zawieszkę z informacją (jaki olej był wlany).

3. Oleje dzielą się też na te przeznaczone do benzyniaków,  diesli, do samochodów z instalacją gazową itp.

4. Mamy też oleje mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.
NIE zaleca się np. wlewać dobrego oleju syntetycznego do auta zalanego poprzednio mineralnym lub półsyntetykiem, ponieważ dobry olej wypłucze wszystkie brudy i nagary,  i tylko pogorszy stan silnika. Podobnie nie zaleca się wlewać oleju syntetycznego do aut z dużym przebiegiem.

Więc olejowy zawrót głowy i jak z tym żyć?

Jeśli nie wiedziałbym jaki olej był poprzednio, to wlałbym półsyntetyczny - ale zgodny z parametrami  zalecanymi przez producenta (odpowiednia klasa lepkości i jakości).

[...]

Warto systematycznie sprawdzać poziom oleju, np.  raz w tygodniu i przed każdą dłuższą podróżą. Mam nadzieję, że to nic poważnego :)

PS. Dobre ciągniki są teraz w cenie, więc zawsze możesz odsprzedać jako traktor ;p

[...]

Pytanie nie jest głupie, tylko mądre. Dobrze, że chcesz wlać odpowiedni olej, a nie pierwszy lepszy :)

Re: No rozpacz czarna

Przyłaszczka
szuw napisał/a
Przylażczka napisał/a
[...]

Dziękuję, Szuwarku:)
Kupiłam SAE 5 W 30
Patrzę, czy na pewno do diesla się nada, bo przeczytałam to, co napisałeś i znowu zgłupiałam.
🦋🦋🦋

Re: No rozpacz czarna

Przylażczka napisał/a
Dziękuję, Szuwarku:)
Kupiłam SAE 5 W 30
Patrzę, czy na pewno do diesla się nada, bo przeczytałam to, co napisałeś i znowu zgłupiałam.
Spokojnie, wiele współczesnych olei ma uniwersalne zastosowanie, zarówno do benzyniaków, jak i do diesli  :)