O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

Sputnik
Sprawie chyba się bacznie Każdy przypatruje z uwagą...
Opiszę Wam co ja zaobserwowałem w Warszawie.

W momencie wybuchu konfliktu widzę non-stop rozbawionych Ukraińców! Zero zmartwienia, przygnębienia, itp. - przykłady!

Otóż! Jadę sobie środkiem komunikacji zbiorowej i 3 laski rozbawione do łez... Ok! Popiły sobie i puściły hamulce. Bywa!

W piątek robię moim Staruszkom cięższe zakupy w hipermarkecie i co?! 3/4 klientów to Ukraińcy - nie Rosjanie bo rozpoznam natychmiast! W kolejce impreza 20-30 lat mixt...

Sobota na Starym Mieście rządzi Ukraina! Wszyscy pijani!

Niedziela tj dziś. Musiałem być w Pruszkowie i pociągiem pomykałem. 3/4 składu podmiejskiego to Ukraina! Szok to był dopiero na Warszawie Zachodniej jak przechodziłem obok dworca autobusowego obok peronu na międzynarodowe czyli Ukraina!

-Generalnie z autokarów wysiadali dresy wiek +/- 25 lat mocno pod wpływem! Witały ich wolontariuszki z kanapkami i ulotkami gdzie ewentualnie mogliby się zakwaterować.

Pełno oznakowanych aut na Zachodniej z logo "Panek" załadowanych tobołkami. Nikt niezainteresowany!

Więc o co tu chodzi, pytam....

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

Równolegle do działań militarnych Rosja rozpoczęła wojnę informacyjną w Internecie

„W polskiej infosferze zaczynają pojawiać się coraz liczniej nieprawdziwe informacje, mające osłabić wsparcie naszego społeczeństwa dla Ukraińców”.

 „Oddziaływanie psychologiczne i propagandowe w Internecie jest istotną częścią tzw. działań hybrydowych, które mają na celu zachwianie morale opinii publicznej i pogłębianie podziałów społecznych”.

„Przykłady prób wpływania na nastroje społeczne w Polsce zbiera i analizuje Dział Przeciwdziałania Dezinformacji w NASK. Są to m.in. pogłoski o tym, że uchodźcy przybywający z Ukrainy mogą zajmować miejsca w szpitalach, potrzebne dla polskich pacjentów”.

Podkreślane są również koszty finansowe wsparcia dla osób, którym Polska udzieli schronienia. Pojawiają się też próby wywołania paniki, np. poprzez przekazy, że we wschodnich regionach Polski zabraknie wkrótce paliwa na stacjach benzynowych z powodu blokady importu ropy naftowej z Rosji”.

„Jako internauci nie zawsze wiemy, jak odróżnić informację prawdziwą od zmanipulowanej. Tym bardziej jest to trudne, że wiele z tych przekazów częściowo zawiera prawdę, ale przedstawioną w wykrzywionym kontekście. Do dezinformacji używane są też filmy i zdjęcia, które bardzo trudno jest zweryfikować a robią silne wrażenie. Czasami zaś mamy do czynienia z trollami (często są to boty), które w ogóle nie podają informacji, a ich wypowiedzi mają formę agresywnych, podżegających do konfliktu opinii – wyjaśnia Robert Król, Dyrektor Centrum Nowych Technologii dla Polityk Publicznych w NASK”.

Polecam cały artykuł: https://www.nask.pl/pl/aktualnosci/4411,WlaczWeryfikacje-NASK-przeciw-dezinformacji-w-sieci.html

Warto odwiedzać również konto na Facebooku https://www.facebook.com/WeryfikacjaNASK, gdzie przedstawiane są  profile szerzące rosyjską propagandę oraz dezinformację.

„Popieranie wojny napastniczej jest przestępstwem w myśl kodeksu karnego za które można trafić na 5 lat do więzienia„
§  3.
Kto publicznie nawołuje do wszczęcia wojny napastniczej lub publicznie pochwala wszczęcie lub prowadzenie takiej wojny,
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik

 „Trolle dezinformują na temat Ukrainy”

„- Grupy, które wcześniej bardzo aktywnie siały dezinformację na temat szczepień i rozmiarów pandemii, zaczęły otwarcie wspierać działania rosyjskie na terytorium Ukrainy – mówi prezes Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych Michał Fedorowicz”.

„Z analizy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych wynika, że w ostatnich dniach zintensyfikowały się działania kont, siejących w mediach społecznościowych dezinformację na temat wydarzeń w Ukrainie. 21 i 22 lutego miało pojawić się 4,5 tys. wzmianek o charakterze prorosyjskim lub wspierającym działania Rosji wobec Ukrainy. Co to za konta?”.

„W przestrzeni mediów społecznościowych i szerzej polskiego internetu identyfikowaliśmy trzy grupy, których część członków otwarcie wspiera działania rosyjskie na terytorium Ukrainy”.

„Te grupy wcześniej bardzo aktywnie siały dezinformację na temat polskich firm, polskich produktów, stosunków Federacji Rosyjskiej z polskim rządem, a przede wszystkim skuteczności szczepień i rozmiarów pandemii.

Popierały też działania reżimu Łukaszenki w stosunku do białoruskiej opozycji. Dziś w sposób naturalny przeszły więc do dezinformowania społeczeństwa na temat konfliktu za wschodnią granicą i siania panik”i.

Polecam cały artykuł: https://www.rp.pl/konflikty-zbrojne/art35762701-trolle-dezinformuja-na-temat-ukrainy

Ciekawy komentarz do artykułu:

„To konflikt hybrydowy, więc każdy, kto publikuje cokolwiek w sieci jest na jego froncie. (Tak, nawet Ty!)

Bądźmy ostrożni, nie dajmy się podpuszczać rosyjskim trollom (a mamy przecież 100% pewności, że tu są).

Nie udostępniajmy fake newsów szerzonych przez szemrane konta, nie plusujmy ich komentarzy - bo dajemy im zasięgi.

Nie dajmy się podpuszczać do wchodzenia AKURAT TERAZ w dyskusje o Wołyniu, o winie, o wzajemnych urazach i krzywdach z przeszłości.

Te, związane z historią, kwestie rozwiążemy sobie z obywatelami i obywatelkami Ukrainy na spokojnie, w duchu dialogu i wzajemnego szacunku - bez udziału rosyjskich trolli.

Dla naszych ukraińskich znajomych dużo znaczą też wyrazy wsparcia, warto je zwerbalizować aby ktoś poczuł się mniej samotny w tym drapieżnym świecie.

Pamiętajmy, że dehumanizacja to pierwszy krok ułatwiający przemoc albo inne działania, które normalnie trudno jest nam podjąć wobec drugiego człowieka - więc jeżeli ktokolwiek będzie określał ludzi uciekających do Polski przed wojną mianem "karaluchów", "bydła", "zarazy" albo innym pejoratywnym określeniem, które ma pozbawić ich godności przynależnej każdej osobie ludzkiej - zgłaszajmy i reagujmy.

Pamiętajmy, że Rosjanie to tak samo ludzie jak Ukraińcy i my. Nie dehumanizujmy również osób narodowości rosyjskiej - przypominam, że zrzuty z ekranu zawierające nienawistne wpisy wobec Rosjan mogą zostać wykorzystane w rosyjskiej propagandzie.

Czy chciałbyś, żeby Twój post, którym po prostu wyładowałeś sobie emocje pisząc obelżywie kim są Rosjanie i co należy im zrobić trafił do rosyjskiej telewizji jako przykład zezwierzęcenia i agresji Polaków?

Nie bądźmy użytecznymi idiotami w rękach agresora”.

Autor komentarza: durga_na_sztandary (wykop.pl)

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

Jak będzie mi się chciało to pojadę na Dworzez Zachodni z kamerą i to nagram! To akurat nie podlega tajemnicy...

Abym był dobrze zrozumiany - wszystkie ww. przykłady były z mojej autopsji.

Chciałbym aby te obrazki wyglądały jako "impezy" pożegnalne i sam jakbym wracał do mojej Ojczyzny ogarniętej konfliktem to bym za kołnierz nie wylewał!

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik

"Nie wiem jak wrócę". Rozmawialiśmy z Ukraińcami na Dworcu Zachodnim”

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

NIE! Masz rację!
Jeżeli uważasz to za stosowne - skasuj mój post, zrozumiem :)

Sam bym się nawalił jak Messerschmitt :/

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

Ok. Dzięki za materiał!

Re: O co tu chodzi? Sprawa dot. konfliktu na Ukrainie?

Ok. Teraz rozumiem! Ten film powinien być na "STARTOWYM"!!!

Może zamiast kamery zabiorę na Zachodnią zgrzewki wody, konserw, pieczywa, fajki lub inne produkty niezbędne...

Dzięki Szu, że nakreśliłeś mi sytuację!

Nie zdawałem sobie sprawy z problemu.

Moja pobieżna autopsja - raptem ok. 5 minut z bliska była zbyt powierzchowna. A alkohol wśród pasażerów? - Do granicy wytrzeźwieją...

Jeszcze raz DZIĘKI za materiał!
12