PERŁA ŻYCIA

Re: PERŁA ŻYCIA

dziewczyna z perłami
Może i komuś się podoba...., może trafić do zadołowanych słuchaczy, którzy w beznadziei się  katują (też taką muzyką), bo na końcu dają jakieś przesłanie wyjścia z sytuacji.
Ja zastosowałabym tu przysłowiowy Paragraf 22 czyli wszystko, co dotyczy tej piosenki, tej płyty, tych talentów muzycznych, tego zespołu - na NIE!
Nie bo Nie! Z osobistego "paragrafu 22". Nie, bo Nie!

Re: PERŁA ŻYCIA

dziewczyna z perłami
"Śpiewać każdy może , trochę lepiej lub trochę gorzej....ale nie o to chodzi jak co komu wychodzi..."

Re: PERŁA ŻYCIA

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez dziewczyna z perłami
dziewczyna z perłami napisał/a
[...]
Dziewczyno, dziękuję za komentarz. Jak najbardziej masz prawo do przedstawienia własnego zdania i lubię Cię czytać. Dlaczego? Ponieważ jako jedna z nielicznych na forum, komentujesz poruszany temat, a nie autora komentarza czy postu.

Napiszę, co mi się podoba, a co się nie podoba w tej muzyce.

Co mi się podoba?

1. Wokal. Podoba mi się wokal lidera zespołu, czyli Macieja Jankowskiego „Świętego”. Naprawdę według mnie ma dobry głos i osobiście widziałbym go na przykład jako wykonawcę poezji śpiewanej, piosenek w stylu SDM itp.

2. Smutek. Smutek płynący z tej muzyki — kiedyś wspominałem, że od czasu do czasu lubię posłuchać smutnych piosenek, ta muzyka to taki wilk wyjący do księżyca. Tylko mnie taka smutna, pesymistyczna muzyka (opowiadająca o beznadziei itp.) absolutnie nie dołuje, nie wpływa na mój nastój, mam do niej dystans. Jeśli kogoś taka muzyka dołuje, to może faktycznie lepiej, żeby ją omijał, a na pudełku płyty powinno być ostrzeżenie, podobne do tego, jakie można znaleźć na papierosach (palenie zabija).
3. Prawdziwość — wydaje mi się, że smutek i beznadzieja płynące z tej muzyki są prawdziwe. Bo kto bardziej realistycznie mógłby przedstawić taki stan umysłu jak nie więźniowie. Słowa i muzyka podobno od początku do końca tworzone są przez członków tego zespołu, a odsiadują oni przecież wyroki.
4. Zainteresowania — ciekawią mnie tematy związane z więziennictwem, ze służbą penitencjarną, z losami ludzi w wiezieniach itp. Zespół tworzony przez więźniów? Przyznam, że przykuwa moją uwagę, ciekawość.
5. Muzyka, instrumenty — całkiem dobra robota jak na półprofesjonalny zespół.

Co mi się nie podoba?

1. Rap. Nie podobają mi się raperskie wstawki i nie pasują mi do całości. Odstają poziomem na przykład od wokalu "Świętego". Chociaż z drugiej strony, takie pomieszanie stylów też jest ciekawe i trochę inne, od tego, co możemy spotkać w muzyce na co dzień.
2. Więcej jakiś wielkich minusów nie widzę, znam gorsze zespoły.

PS. Ani się nie zachwycam specjalnie tą muzyką, ani jej nie odrzucam. Mam do niej dystans, dla mnie jest ciekawa, trochę mroczna, smutna i prawdziwa.

PS. Słucham bardzo rozmaitej muzyki (pewnie zauważyłaś), lubię poznawać jej różne gatunki, podobnie jak lubię poznawać egzotyczne i nowe smaki w jedzeniu (tylko bez przesady, żeby zaraz mi ktoś kanibalizmu nie zarzucił)

Re: PERŁA ŻYCIA

dziewczyna z perłami
"Prostownika myśli" lepiej się słucha. Rzeczywiście głos ma niezły.

Nie znoszę rapu, rockowgo łomotu i tak wyśpiewanego bólu istnienia. Nawet zastanawiałam się wcześniej skąd to wziąłeś?  Jednak kiedy umieściłeś kontekst powstania tych piosenek nabrało to innego znaczenia. Nadal mi się nie podoba, ale doceniam wartość resocjalizacyjną i artystyczną. Zainteresowanie człowiekiem, który wyśpiewuje swoje stany wewnętrzne jest inne niż zainteresowanie muzyczne.

Wiesz? Na wielu rzeczach powinny być ostrzeżenia "nie zaglądać do środka", co jest odwrotne do ludzi. Ludzie, jak się tam zagląda, są ciekawi.
Ty też Szuw nie komentujesz osób, ale tematy.