Piosenka "Gadalka"

Wspomnienie

Re: Dla Szuwarka

Dzięki, piosenka "Gadalka" jest  energetyczna, a dziewczyny z zespołu Fabrika bardzo ładne.  Lubię "Fabrike" i śledzę zespól od początku jego powstania.

A poniżej inne wykonania piosenki "Gadalka":

z tych starszych:

https://youtu.be/KfX3Tyf32bA

Z nowszych:

A tutaj męskie wykonanie:

Męskie wykonanie + dodatkowo Ałła Pugaczowa:

Widać piosenka ta jest bardzo lubiana i często śpiewana za naszą wschodnią granicą.

PS Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kobiet

Re: Dla Szuwarka

Wspomnienie

Re: Dla Szuwarka

Też nie widziałem, że aż tylu wykonawców wykonuję tę piosenkę. Pierwszy raz usłyszałem ją w wykonaniu "Fabriki".
Ale z tego co widać, to  "Gadalka" to już wiekowa piosenka, a zespól "Fabrika" nie jest pierwszy, który ją wykonywał.

Zresztą "Fabrika" często nawiązuje do zakurzonego, dawnego repertuaru:

"Nasz sąsiad" - to też stara piosenka:

Tutaj starsze wykonanie tej piosenki:

Podobną piosenkę wykonywała kiedyś Irena Santor, chociaż słowa się różnią, to melodia jakby taka sama:

A tutaj grupa "Fabrika" i inna kultowa pieśń:

serenity. napisał/a
Lecz ta piosenka z  Ałłą Pugaczową to inna jest, mimo, że nawiązuje do cygańskiego folkloru.
Tak, masz racje, przyznam że nie wysłuchałem piosenki przed wstawieniem jej tutaj, zasugerowałem się tylko tytułem.

Re: Dla Szuwarka

dziewczyna z perłami
To były czasy..kiedy Serenity wysyłała ci same rarytasy...