Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

MaryLou

Już w maju 2003 roku David Rothkopf, amerykański dziennikarz i politolog, komentując na łamach "Washington Post" sytuację związaną z pojawieniem się wirusa SARS napisał: "SARS to historia nie jednej, a dwóch epidemii. Ta druga wylała się z nagłówków gazet i ma o wiele większe konsekwencje niż sama choroba. To epidemia informacyjna - albo infodemia."

"Kilka faktów, zmieszanych ze strachem, spekulacją, plotką, wzmocnionych i rozsianych po świecie przez najnowsze technologie, wpłynęło na międzynarodową ekonomię, politykę, a nawet bezpieczeństwo w sposób zupełnie nieadekwatny do skali oryginalnego problemu" - komentował dziennikarz.

Ktoś, kto czytał te słowa prawie dwie dekady temu, mógł pokiwać głową z uznaniem dla wnikliwej analizy autora. Ale większość czytelników zapewne nie zapamiętała neologizmu ukutego przez Rothkopfa. Przez następne lata słowo to pojawiało się kilka razy w dyskusjach przy okazji ptasiej grypy czy kryzysu finansowego.

Nikt jednak, łącznie z Davidem Rothkopfem, nie mógł spodziewać się tego, że u progu trzeciego dziesięciolecia XXI wieku hasło "infodemia" stanie się jednym z najpopularniejszych słów na świecie.

Czytaj więcej na https://tygodnik.interia.pl/news-nie-tylko-koronawirus-rok-dwoch-pandemii,nId,5129302#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Re: Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

Kpt.Wojtek
:) Infodemia "QAnoniczna" opanowala wyspe rozbitkow - Lolka przodowniczka rozpowszechnila juz dziesiatki razy wczystkie punkty (fejki) wymienionw w artykule:)

Re: Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

Sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez MaryLou
Dziś jechałem Traktem Królewskim w Wawie i jest co raz gorzej. Chodzi o zamknięte lokale i nie chodzi o tymczasowe, a na amen. Mam ambiwalentne uczucia i trudno o jedną 0-1 diagnozę. Na Starym Mieście widziałem interwencję misiaków w lokalu Barbakan. Moja prognoza 🤔 Wszystko zejdzie do podziemia jak za czasów A'la Capone.

Re: Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

A tymczasem w Hiszpanii koncert na 5 tys ludzi,ale w maseczkach bez dystansu. Test byl w cenie biletu.. I dobrze.../// https://www.youtube.com/watch?v=9TAjLFAbQV4
Mozemy zawdzieczac rzadowi,ze pcha nas w podziemie.../// Nieudolnosc,nic nowego...Wlasciwie to juz wszyscy jestesmy w podziemiu.. Tragedia. Lepiej zajac czyms umysł. Ja sporo medytuję,czytam ksiazki,slucham muzy,dzis bylam na masazu. W srode wybiore sie do Kolobrzegu pospacerowac brzegiem morza,jodu zaczerpnac ...Ty chociaz pracujesz...Mam nadzieje...Ludzie juz nie wyrabiaja
.https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/nielegalne-imprezy-w-czasie-pandemii/1mm3pj6
Pozdrowionka:)

Re: Rok dwóch pandemii. Wirus mniej grozny niz infodemia.

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kpt.Wojtek
Niepoczytalnymi sie nie zajmuje;)
Pozdrawiam...