Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

„Janusz Tracz”

„Janusz Tracz masakruje lewaków”

Janusz Tracz to bohater serialu „Plebania”, postać negatywna — miejscowy biznesmen i jednocześnie gangster, czarny charakter, człowiek bez skrupułów, chodzące zło.

Z Wikipedii:

„Janusz Tracz – postać fikcyjna z serialu telewizyjnego Plebania.

”Postać jest czarnym charakterem serialu. Jest biznesmenem oraz gangsterem. Jest osobą antyreligijną, co przejawia się w jego negatywnym nastawieniu do Kościoła oraz osób duchownych.

Wygląda na osobę pozbawioną uczuć i empatii, nie szanuje ludzi i zastrasza ich.

Dwukrotnie żonaty. Pierwszą żoną była Angelika. Jego druga żona (Konstancja), z którą ma syna Pawła, nie mogąc znieść jego charakteru, trafiła do szpitala psychiatrycznego, gdzie popełniła samobójstwo.

[...] Janusz Tracz bywa określany jako najczarniejszy charakter w polskiej telewizji”.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_Tracz

Ale do czego zmierzam?

W ostatnim czasie w Internecie, szczególnie na YouTube — narodził się swojego rodzaju kult Janusza Tracza.

Internet podbijają filmiki zatytułowane:

”Janusz Tracz masakruje lewactwo”;
„Janusz Tracz zaorał swoją Starą”
„Czyste Zło Janusza Tracza”
”Janusz Tracz zaorał Lewactwo„
„Janusz Tracz i genialna intryga z ekologiem”
”Janusz Tracz grozi policjantowi”
„Janusz Tracz masakruje księdza wikarego”

„Czyste Zło Janusza Tracza”

A pod filmikami pojawiają się masowe komentarze pochwalające złe zachowanie, jakle prezentuje serialowy Janusz Tracz np.:

„jak byłem dzieckiem i oglądałem ten serial to niczego nie rozumiałem. Teraz to widzę że Janusz to spoko gość!”

„To powinno być odtwarzane w szkołach w celach edukacyjnych!”

„ogólnie to dobry człowiek myśliciel filantrop”

„ma rację facet. dobrze jej pojechal”

„Brawo. To zawsze mówie tym, co pukają do drzwi i żebrzą o pieniądze na biednych.”

„Ten facet jest moim Guru :D”

Więc się zastanawiam:

Dlaczego dla tych młodych ludzi guru jest serialowy gangster — postać zła, nieszanująca innych ludzi, chamska, cyniczna itp. ?

Dlaczego zachwycają się złym Januszem Traczem, a nie na przykład  młodym, dobrym wikariuszem, który pomaga innym ludziom, rozwiązuje miejscowe konflikty oraz innymi pozytywnymi postaciami w tym serialu itp.

Czyżby coś szwankowało w edukacji, lekcjach etyki?

Również dorośli zachwycają się tak negatywnymi postaciami, więc przykład idzie z góry.

Zresztą przypadek uwielbienia Janusza Tracza nie jest odosobniony.

„Kamrat” Jabłonowski

Podobnie część internautów czci i wynosi na piedestały chamskiego „kamrata” Jabłonowskiego, który na internetowej scenie: grozi, przeklina, wyzywa swoich oponentów, drwi z pomordowanych Żydów podczas II wojny — snując obrzydliwe dowcipy na ich temat itp. Popiera Rosję, Białoruś itp.

A pod jego filmikami pojawiają się komentarze typu:

„prawdziwy patriota i Polak”

„Polska potrzebuje tak mądrych ludzi„

„Siła moc
I rozum
Bóg honor ojczyzna
Nie damy się Żydom”

„Czołem wielkiej Polsce Słowiańszczyznie i naszym prawdziwym sojusznikom”

„Pozdrowienia wielkiemu wybranemu Nacjonalistycznemu Narodowi Polskiemu”

itp.

Albo

Alaksandr Łukaszenka

Dlaczego część Polaków popiera dyktatora Lukaszenkę?

Podobnie jak Lola krzyczy prorosyjski Jabłonowski: „Niech żyje OMON, brawo Lukszenka”:

W podobnym, pochlebnym tonie dla Łukaszenki wypowiada się Korwin-Mikke.

Link <<--

Pachnie to mocno hipokryzją:

Oni popierają Łukaszenkę, a tymczasem Łukaszenko:

„Wilno, Białystok i Białostocczyzna to ziemie białoruskie”

Link <<-

Anders Breivik

Mało tego. Dla niektórych Polaków idolem jest nawet morderca Breivik, który strzelał niewinnym dzieciom w plecy i dobijał błagających o litość rannych.

Nie trzeba daleko szukać:

Wielu internautów próbuje tłumaczyć i usprawiedliwiać (w imię swoich chorych ideologii) tego mordercę niewinnych dzieci.

Walka dobra ze złem

Myślę, że tak właśnie działa ten mechanizm.

Mechanizm oswajania ideologi zła — jakim jest skrajny nacjonalizm, ideologia skrajnie prawicowa, która próbuje przewartościować porządek świata i wmówić zapatrzonym w nią ludziom — że to, co kiedyś było uważane za dobro — jest złem, a zło jest dobrem.

Albo niby niewinne przekonywanie, że chamstwo, wulgaryzmy są lepsze niż kulturalne zachowanie, empatia itp.

Albo, że kombinatorstwo jest lepsze niż uczciwość, bo to niby zaradność.

Guzik prawda — to tylko próby oswajania ideologii zła, próby przemycania tej ideologi do cywilizowanego świata, próby ośmieszania i dyskredytowania dobra.

Zresztą to wszystko już było. Już to przerabialiśmy, gdy naziści w podobny sposób próbowali tłumaczyć masowe mordowanie niewinnych ludzi.

Nie dajcie sobie wmówić, że chamstwo i nienawiść są lepsze od miłości i kulturalnego zachowania, bo całe zło świata zaczyna się właśnie od trywializowania takich niby drobnostek.

Re: Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

Sputnik
Jestem zdziwiony, że to był małomiasteczkowy rzezimieszka 🤯
Byłem przekonany, że to popierdółka jakaś była 😇 a to gandster był /jest/  :)))
Nie wiem jaką stację słuchałem podczas trasy - RMF FM a to Radio ZET bo nic innego nie złowi się i audycja była poświęcona tego jegomościowi :)
Telewizora nie mam bo wyleciał za okno w cholerę 🤭
Słucham prywatnie tylko TOK FM.
Co do nowości to zatrzymałem się na "Hotel Paradise" na TVN bo na kolacji Gospodarze oglądają z uwagą co z mojej perspektywy to tylko i wyłącznie oczy wypala i szkoda nafty.
Osobiście to lubię analizę paradokumentów 😂
Polecam!

-Jeszcze nie patrzyłem na analizę więc nie hejtujta jak będzie spierdolina 😋

Re: Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

Przyłaszczka
szuw napisał/a

[...]

Nie oglądam telewizji, a na seriale mam alergię, ale po tych kilku filmikach mogę podsumować, że postać Janusza Tracza jest tak mocno przerysowana, że robi się karykaturalnie śmieszna.

Ten drugi, to dla mnie jakiś kompletny kosmos.

Cóż można powiedzieć, chyba chodzi o autentyczność, prawdziwość. Ludzie coraz rzadziej wierzą, że ktoś grzeczny, miły, kulturalny, uczynny może być autentyczny. Boją się, że jest dobry, żeby osiągnąć jakieś korzyści, oszukać, zamydlić oczy. A taki cham, to już gorszy być nie może...

Jednak może...
🦋🦋🦋

Re: Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

MaryLou
Jejku,nie kumam czaczy..nie wiem o co chodzi...Pierwsze slysze...Moze obejrze filmiki to mnie olsni?:)
Dobrego tygodnia Szuwarku i Wszystkim!

Re: Serialowy Janusz Tracz idolem skrajnych prawaków...

Takie czasy Szu. Pamietam jak narodowcy demonstrowali o uwolnienie Walusia mordercy z RPA. Bo on zabil czarnego "komuniste" to dla narodowcow bohater a nie zbrodniarz. Podobnie jak Hitler bo mordowal Zydow.
Niedlugo zaczna demonstrowac za wypuszczeniem z pudla mordercow Jaroszewicza i jego zony bo to przeciez nie tylko premier byl ale i " zapiekly komunista".
Kpt.Wojtek 🌟