Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę

Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę

„Budowlanka traci pracowników”.

Ukraińcy to filar polskiego rynku budowlanego, ale wielu wraca do domu walczyć lub sprowadzić rodziny.

Odpływ pracowników z Ukrainy, którzy wracają walczyć z rosyjskim agresorem, oraz wzrost cen i pogorszenie dostępności materiałów na skutek wzrostu cen surowców to kluczowe problemy, z jakimi w najbliższym czasie będzie się borykać branża – ocenia Polski Związek Pracodawców Budownictwa”.

https://www.rp.pl/budownictwo/art35802931-budowlanka-traci-pracownikow-kielnie-przekuwane-na-miecze

Re: „Budowlanka traci pracowników”.

„Ukraińcy jadą na wojnę, a firmy tracą pracowników. Niektóre branże mocno ucierpią”

„Ogłoszona na Ukrainie powszechna mobilizacja odbiera firmom ręce do pracy. Z danych Straży Granicznej wynika, że od wybuchu wojny wyjechało już na Ukrainę 62 tys. osób”.

„Sytuacja pracowników z Ukrainy jest teraz bardzo ciężka. W związku z powszechną mobilizacją w ich kraju mężczyźni w wieku 18-60 lat dostają wezwania do wojska.
Jedni spakowali walizki od razu i ruszyli w drogę powrotna na Ukrainę. Inni cały czas zastanawiają się co zrobić. Kolejni wiedzą, że wracać nie chcą, wolą sprowadzić do Polski rodzinę i zacząć życie na nowo.
Dla firm, w których Ukraińcy stanowili mocno trzon zespołu, może to oznaczać spore problemy organizacyjne. Rąk do pracy i bez tego non stop brakowało. - Najbliższe tygodnie z pewnością pokażą, że finalizacja zobowiązań może okazać się kłopotliwa dla części przedsiębiorców - przyznaje

 Przyjechałem za lepszą pracą, lepszymi pieniędzmi i lepszym życiem. Na Ukrainie stawialiśmy dom. Teraz nie wiem, co mam zrobić. Wezwania do wojska jeszcze nie dostałem. Ściągam do Polski rodzinę, ale mają problem z dotarciem na granicę, mieszkali koło Sumy, do przejechania mają niemal cały kraj - opowiada o swojej obecnej sytuacji.

Jak mówi, jeszcze nie podjął decyzji, czy pojedzie walczyć na front. Codziennie stawia się w pracy. Jednak przyznaje, że kilku jego kolegów nawet nie czekało na wezwanie. Spakowali walizki i ruszyli w drogę do domu, gdy tylko pojawiła się informacja o ataku”.

https://www.pulshr.pl/praca-tymczasowa/ukraincy-jada-na-wojne-a-firmy-traca-pracownikow-niektore-branze-mocno-ucierpia,88261.html

Re: „Budowlanka traci pracowników”.

„Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

Brak rąk do pracy, produktów oraz surowców - polskie i małopolskie firmy z branży budowlanej zaczynają odczuwać skutki wojny na Ukrainie. Ukraińcy stanowili dotąd nawet 40 procent osób pracujących na budowach w Polsce. Część z nich wróciła już do ojczyzny, żeby ją bronić przed rosyjską agresją. Inni się nad tym zastanawiają.

Choć na razie jeszcze trudno określić dokładną liczbę pracowników z Ukrainy, którzy wrócili bądź wrócą do ojczyzny, bo szczególnie na budowach dróg do połowy marca trwa przerwa zimowa. Prace nie są one prowadzone z największą intensywnością.

Do Ukrainy wróciła jednak m.in. część pracowników, którzy budowali most w Ostrowie koło Tarnowa, który ma przywrócić najkrótsze połączenia autostrady z tarnowskimi Mościcami. Odpływ pracowników z Ukrainy może jeszcze powiększyć opóźnienie tej inwestycji. Trwają poszukiwania firm, które mogą zastąpić ukraińskich pracowników. Starosta tarnowski Roman Łucarz podkreśla, że wykonawca odbudowy mostu w Ostrowie zapewnia, że znajdzie zastępstwo za Ukraińców, którzy wyjechali do obrony swojego kraju.

Ale już teraz prezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa Jan Lityński przewiduje duże problemy związane z odpływem Ukraińców. W niekorzystnym scenariuszu z naszego rynku pracy może odpłynąć od 100 do 130 tysięcy pracowników. Nawet wcześniej, brakowało w budownictwie około 200 tysięcy osób. Odpływ Ukraińców jeszcze bardziej powiększy tę lukę”.

https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/tarnow/ukraincy-pracujacy-w-polsce-wyjezdzaja-na-wojne

Re: „Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

„Sytuacja na Ukrainie - co oznacza dla branży budowlanej? Ukraińcy z polskich budów jadą na wojnę”

Sytuacja na Ukrainie - czy uderzy w polską branżę budowlaną? Pamiętajmy, że w rodzimych firmach budowlanych średnio 60% wszystkich pracowników to Ukraińcy. Są również takie przedsiębiorstwa, które zatrudniają wyłącznie fachowców z Ukrainy. Aktualnie, wszystkie siły koncentrowane są na tym, aby pomóc sąsiadom, ale czy za kilka tygodni sytuacja na Ukrainie nie sparaliżuje polskiej budowlanki? Opinia ekspertów.

Sytuacja na Ukrainie zmusza ukraińskich pracowników do wyjazdu z Polski
Ukraińscy pracownicy wyjeżdżają walczyć o swój kraj lub po rodziny. Wielu pracowników z Ukrainy zatrudnionych na polskich budowach, dostało powołania do wojska i wyznaczony termin powrotu. Część z nich już wyjechała, inni przygotowują się do opuszczenia Polski w najbliższym czasie. W związku z tym, wiele polskich firm już ma kłopoty.

https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/sytuacja-na-ukrainie-co-oznacza-dla-branzy-budowlanej-w-polsce-aa-vR2c-tKaB-r1xE.html

Re: „Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

„Sytuacja branży budowlanej może być trudna”

Pracodawcom trudno jest zatrzymać ukraińskich pracowników, ponieważ w większości chcą walczyć. Nawet jeżeli muszą porzucić pracę. Już w dniu wybuchu wojny wielu nie stawiło się na budowach, tylko dzwoniło z informacją, że wyjeżdżają walczyć.

Eksperci ze Stowarzyszenia Wykonawców Elewacji podkreślają, że sytuacja branży budowlanej może być trudna. Finalizacja zobowiązań może okazać się kłopotliwa dla części przedsiębiorców. Szczególnie dotknie to tych, którzy swoje zatrudnienie w całości oparli na pracownikach z Ukrainy. A takich firm w ostatnich latach było coraz więcej. W obliczu tej sytuacji, firmy zrzeszone w stowarzyszeniu podjęły decyzję o jeszcze mocniejszym zacieśnieniu współpracy. Chodzi o wzajemną pomoc przy realizacji zleceń, tak by udało się je skończyć na czas”.

https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/sytuacja-na-ukrainie-co-oznacza-dla-branzy-budowlanej-w-polsce-aa-vR2c-tKaB-r1xE.html

Re: „Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

„Właściciel Pracuj.pl i Robota.ua: nasi ludzie chwycili za broń”

„– Nasi pracownicy to głównie ludzie w kwiecie wieku. Mają po dwadzieścia, trzydzieści lat. Wierzą, że uda im się uratować Ukrainę. Dlatego wielu z nich zaciągnęło się do wojsk obrony terytorialnej i chwyciło za broń – mówi Przemysław Gacek, właściciel Grupy Pracuj, największej firmy rekrutacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej, do której należą serwisy Pracuj.pl i Robota.ua”

https://www.forbes.pl/wiadomosci/wojna-na-ukrainie-szef-pracujpl-opowiada-dlaczego-pracownicy-z-ukrainy-wracaja-na/6phgbt0

Re: „Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

Kpt.Wojtek napisał/a
Ja mam do niego tylko tyle, ze jest malo obiektywny. Przytacza wiele wpisow na korzysc Ukraincow i co?.
Kapitanie, naprawdę uważasz, że z nas dwojga, to ja jestem tym mało obiektywnym?
Przecież to ja napisałem, że zawsze jest jakiś procent źle zachowujących się ludzi.

Moje słowa:

Ok, odniosę się do wpisu Kapitana, a właściwie to wystarczy zacytować tylko fragment jego wpisu:

„Ale jest jeden proc. takich osób, na których się nasi wojskowi wku****ją. To są ukraińscy uchodźcy. Nasi. Bo jak wchodzimy na Tik Toka czy Instagram, to widzimy, jak piją z gwinta, cieszą się, że są uchodźcami. I to publicznie wrzucają”.

Oczywiście, że jest jakiś JEDEN procent, tak samo, jak jest jakiś 1% Polaków psujących nam opinie za granicą.
Tylko to nie jest powód, żeby poprzez pryzmat 1% źle zachowujących się Polaków czy Ukraińców oceniać wszystkich uchodźców
, czy emigrantów (szczególnie w tak trudnych czasach, jak teraz).
Ale to jest tak oczywiste, że nie chce mi się o tym dyskutować  :)

Twoja „obiektywność”:

A z tego, co widzę, to Ty Kapitanie jesteś tak „obiektywny”,  że napisałeś tylko o wadach Ukraińców pracujących w Polsce, tak jakby nie mieli zalet, trochę to dziwne i mało obiektywne.

A przecież tak wielu Polaków chwali Ukraińców:

Sputnik napisał/a
Materiał video od Kapitana...

Najbardziej spodobały mi się poniższe komentarze dotyczące tego filmiku, cytuję:

kajtek

„Kapitalny z Pana facet. Muszę Pana trochę uspokoić, że Ukraińcy zachowują się w Polsce bardzo dobrze. Również w innych krajach, a znam przedstawicieli Waszej diaspory w kilku!

Mogą stanowić przykład pracowitości, są świetnymi kolegami w pracy, co wiem z osobistego doświadczenia.

Przypadki, o jakich Pan mówi zapewne się zdarzają, ale to raczej rzadkość. Jarek nie ma tu nic do gadania, a wy macie tu przyjaciół, i jeśli chcecie, dom, i nikt nie będzie nikogo odsyłał, o ile sami nie zechcecie. Moi WSZYSCY kumple poszli walczyć. Będziemy razem świętować Wasze zwycięstwo.

Podziwiamy was za waszą walkę, odwagę i stoicyzm w obliczu niebezpieczeństwa. Slava Ukrainie!”
-----------------------------

Robert Bator

„Szacun Drogi Żołnierzu.
Aczkolwiek muszę Ci przyznać że chociaż język rosyjski  na ulicach, słyszę co najmniej tak często jak polski, to jednak puki co na razie nie mogę złego słowa powiedzieć o Uchodźcach.
Być może miałem szczęście trafiać tylko na tych kulturalnych, albo tylko wtedy gdy się grzecznie zachowywali.
Tak czy inaczej z mojej perspektywy jak na razie ukraińscy Uchodźcy trzymają fason.
Pozdrawiam serdecznie i życzę na niebie ukraińskim wielkich połaci Bayraktarów :-)”

mr_gein:

„Prosty, dosadny, ale ważny przekaz i dla nas i dla Ukraińców. Zawsze znajdzie się te kilka-kilkanaście procent ludzi bez ogłady, bez podstaw intelektualnych oraz doświadczenia życiowego do zrozumienia sytuacji, a czasami też przyjmujących postawę roszczeniową.

Czy to będzie Ukraińska maDka (maDka to nie tylko gatunek żyjący w Polsce ( ?° ?? ?°) ), której mieszkanie się nie podoba czy nachlany Saszka wykrzukujący na ulicy propagandowe głupoty zasłyszane na jakimś kanale w Telegramie.

Dla Polaków i innych przyjmujących to ważne, żebyśmy zachowań tej garści ludzi nie ekstrapolowali na całą zbiorowość uchodźców i mieli świadomość, że 9 na 10 Ukraińcom jest po prostu wstyd, gdy widzą zachowanie ich rodaków niegodne w ten czy inny sposób, a już na pewno nie chcą być z nimi utożsamiani.

Dla Ukraińców zaś przekaz równie istotny, żeby sami wyjaśniali takie niesforne towarzystwo - czasami wystarczy zwykła rozmowa w gronie znajomych, czasami potrzebne będzie zgłoszenie do odpowiedniej instytucji.

Grunt by nie pobłażać, ale z drugiej strony, podchodzić do człowieka z empatią i bez szufladkowania - nigdy nie znamy do końca jego historii”.
-------------------------

Aga Szarotka

„Brawo. Ale Powiem Ci kochany żołnierzu, że uczę wasze dzieci w szkole i są tak jak polskie. Nic lepsze nic gorsze. W większości bardzo sympatyczne. Więc w każdym narodzie jest jakiś margines.
Natomiast my musimy też wychowywać naszych gości i pokazywać swoim zachowaniem, jakie tu normy obowiązują. I również nie dać wejść sobie na głowę. I każdego traktować indywidualnie. Pozdrawiam i trzymajcie się chłopaki!”

---------------------------------

„To może dorzucimy trochę Polaków, tak na miesiąc na Ukrainę?
Niech zobaczą, na czym polegają prawdziwe problemy, bo tu w kraju im chyba za dobrze.
Dzielą ludzi, jątrzą, a Polkom i Polakom trzeba jedności, ciężkie czasy idą”.

-----------------------------------

Grzegorz S

„Super Express prowadzi jakąś nagonkę na ukraińskich uchodźców?
Ja nie zauważyłem, żeby Ukraińcy zachowywali się jakoś nieodpowiednio. Owszem, zawsze się znajdzie parę % takich co psują opinię pozostałym, ale tak jest wszędzie. U nas jest tak, że te pare% Polaków nie potrafi się zachować we własnym kraju nie wspominając już o naszej opinii na zachodzie”.
---------------------------------

Marek Madej

„Nie znam takiego przypadku, żeby się Ukraińcy źle zachowywali u nas Polsce, ale być może się zdarzyło, bo w każdym narodzie zawsze znajdzie ten gorszy sort. Pomysł, żeby takich na front "odprawić" jest do rozważenia. Sława Ukrainie ! Chwała Bohaterom ! Chłopie, przeżyj tę wojnę, bo mądrych ludzi trzeba będzie do odbudowy kraju”.
------------------------

Jacek Trzeciak

„Kobiety Wasze się szanują.  Mężczyzn praktycznie nie widać a jak już to również  są spokojni. Sam zakwaterowałem cztery kobiety z trójką małych dzieci.  Gdyby było z nimi tak jak mówisz podziękowałbym im. Pozdrawiam i powodzenia”.
---------------------------------------

Cobra-design cobra

„W każdym narodzie trafi się czarna owca . Ludzie na całym świecie nie dzielą się na Polaków , Ukraińców, Niemców, Francuzów, Rosjan, Amerykanów Tylko według Mnie dzielą się na : dobrych i złych ,  mądrych i głupich, uczciwych i oszustów , szlachetnych i plugawych oraz bohaterskich i tchużliwych. Chwała BOHATEROM broniącym Swojej Ojczyzny !!!”

Igah Agill

„Świetny chłopak;  wspieramy waszą walkę z koszmarnym agresorem i pomagamy kobietom z dziecmi; oni sa bardzo straumatyzowani i chcemy aby im było dobrze u nas i mogli wrócić do równowagi.  Modlimy się za was na froncie codziennie aby Pan Bóg was ochraniał!!   U mnie jest 8 osób i 6 dzieci; dbamy o nich jak najlepiej potrafimy”.

ZL

„Wśród Waszych jest może 1% takich, co im od...pala (powiedzmy), wśród naszych też są tacy, co to zazdroszczą, że Ukraińcy mogą darmo jeździć transportem publicznym, albo tacy, którym to, co było 80 lat temu na Wołyniu przesłania to, co dzieje się dzisiaj - zawsze i w każdym narodzie tacy będą. Ważne, że Wy walczycie także za nas, że my o tym dobrze wiemy i robimy, co możemy. Niestety nie możemy wszystkiego. Wy potrzebujecie broni, a nie lajków. I porzebujecie blokady gospodarczej Rosji przez wszystkie kraje wolnego swiata. Trzymajcie się, wróćcie żywi i obrońcie swoją ojczyznę i przyszłość Europy”.

--------------------------------------

czarny Piotruś

„Mądry Chłopak,uważaj na siebie..pochodzę z zachodniej polski  i nigdy osobiście niespotkałem się z wrogością od Ukraińców,przed wojną po wypłacie jasne że chłopaki jak sobie popili to i pośpiewali ale nigdy nie słyszałem nie widziałem osobiście i nieodczułem żadnej wrogości od Ukraińców a nawet jakby mi się coś takiego przytrafiło to zawsze w każdym narodzie jest jakiś promil debili ale to jest margines jeszcze raz drogi kolego uważaj na siebie i swoich towarzyszy broni.Slava Ukrainie???????????????????”

-------------------------------------

XOculusPropheta

„Hej alkohol jest dla ludzi. Pokrzyczec tez sobie mozna. To nie powod do odprawiania... Poprostu jestes spoko...,:) I tak na marginesie... Uwazaj co mowisz do "Pana Jareczka" Bo, moze nie wiesz, ale on pierwszy robilby lapanki na ulicach za byle co... No wiesz... Taki ma on swoj putinowski styl. Mam nadzieje, ze kiedys to zrozumiesz”

--------------------------------

Paweł Mróz

„Dokładnie !!!! mówiłem nie raz! napłynie ogromna ilość ludności potrzebująca pomocy ,ale też ,,trudnych ludzi,,  jest to normalne :) ale super pomysł  :D  nie jestem zaskoczony :) ale to jest normalne, ponieważ biorąc pod uwagę prawdopodobieństwo wystąpienia takiego problemu jest to nie uniknione  :) walcz walcz UKRAINO !!!  jesteśmy z wami !! taki problem to nie problem, sam się rozwiąże ..........”

------------------------------------

Jaroslaw Wisniewski

„I tak powinno być. W każdym narodzie jest odsetek idiotów pijaków czy debili. Szkoda że takich Polaków nie ma gdzie odesłać na szkolenie i naukę życia. Chyba że taki element pozbierać i na Ukrainę jako mięso armatnie słać. Jak taki przeżyje to może życia się nauczy a przy okazji pomoże walczyć z ruskimi. Trzymajcie się”.

---------------------------------

Darek Markov

„Panie chłopczyku ukraiński kochany rób swoje i nie patrz się na innych.  Odprawiać to ci trzeba swolocz ruską z twojej ziemi bo długo to my z wami na naszej ziemi nie damy rady. Pomoc ci nasza jest ograniczona a serca polaków może i pojemne ale już wypełnione po brzegi.

Także chłopczyku przeganiaj ruskich bo trza do normalnosci wrócić tj pokoju i cieżkiej pracy na rzecz gospodarek i pola u was trzeba obsiać i krowy wydoić.

Także chłopczyku kochany myś o ukrainie i pokoju i działaj z kolegami swoimi lokalnie i nie myśl za dużo co w innych krajach sąsiedzkich tylko patrz gdzie tam na ukrainie czołg rozwalić czy żywność biednej ludności cywilnej dostarczyć. Także chłopczyku trzymamy za ciebie kciuki i walcz za swój kraj i za swoją wolność bo nikt tego  za ciebie nie zrobi.

Nasze Polskie serca głębokie ale pamięć i cierpliwość do waszej wojny mamy krótką i będziemy musieli wrócić zaraz do własnych problemów. Także chłopczyku kochany patrz tam u siebie na północ i południe gdzie wojska rosyjskie i myśl o swojej wolnosci”.

--------------------------

Sigrún Jökulrós Rau?ardóttir

„Filmik propagandowy pod publiczkę. Wiadomo że nigdy do czegoś takiego nie dojdzie - deportowanie kogoś do kraju w stanie wojny jest zakazane, Polska by później srogo za to beknęła. Więc po co dawać takie "rady"?”

--------------------------------

„Super express cenzuruje wpisy , bo mój pierwszy wpis zniknął. Nadto wydaje się, że przekaz żołnierza może zmierzać do zakłócenia relacji polsko - ukraińskich w naszym kraju na czym zależy Rosjanom. Rosjanie nie spodziewali się takiej pomocy Ukraińcom ze strony Polaków i chcą taką niby "patriotyczną" produkcją wpłynąć na nasze postrzeganie ukraińskich rezydentów. Po  zastanowieniu postrzegam ten materiał jako głęboki i wyrafinowany fake news”.
-------------------------

Sandra
„JAJA I KONIEC GOŚCIU NIBY NA WOJNIE NIBY NIE ????????NAGRYWA SOBIE KOMENTUJE WRZUCA PRZECIEŻ TO JEST KUR..A CYRK !!!!!JACY WSZYSCY ZACHWYCENI NIM ????????????????????????”

----------------------------

Paweł Borowski

„Po pierwsze jesteś fajny gość ale z twoich filmików nie widać że jesteś żołnierzem na placu boju. Nie gniewaj sie”.

Rafał Jasiński

„Dobrze gada, ale jak na żołnierza na wojnie to coś spokojnie na tych filmikach. I on taki czysty i zadbany...Nie wspomnę o tym, że wciąż nagrywa z tego samego miejsca. Kto go zna z TT ten wie, o czym piszę”.

Re: „Ukraińcy pracujący w Polsce wyjeżdżają na wojnę”

PS. (do Kapitana).

Głośno zachowujący się pracownicy najemni (szczególnie ci w delegacji), to nie tylko wada Ukraińców, ale i Polskich robotników. Szczególnie w weekendy potrafią być głośni — miałem okazję kiedyś mieszkać niedaleko polskich pracowników (w delegacji).
Tylko co w tym dziwnego? Grupa robotników w weekend raczej nie czyta wspólnie książek (mają inne rozrywki)...

Więc wyszukiwanie takich „wad” weekendowych, jest tak samo małostkowe i śmieszne — jak czepianie się, że kupują czipsy i białe wino :)