Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

sputnik
Idą ciężkie warunki meteo i warto się przygotować ale zacznijmy od teorii w wersji dla dorosłych a warto się zapoznać gdyż język choć wulgarny ma tu uzasadnienie w mojej ocenie :) Miłego oglądania i zapamiętajcie co autor miał do przekazania :) Szerokości, przyczepności :)
https://youtu.be/PV8MmbqMrck

Re: Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

rozalka
Nic nie zrozumiałam:) Ja tam w takich razach zamykam oczy i czekam gdzie mnie rzuci:)

Re: Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

sputnik
To wytłumaczę :) Jak tył auta wyprzedza z prawej strony to kontrujesz fajerą w prawo! Auto odbije z automatu w lewo i nim będzie na osi jazdy na wprost to już fajera leci w lewo bez hamulca ale to sprawa bardzo indywidualna w zależności od prędkości. Kiedyś przy wyprzedzaniu w warunkach zimowych wjechałem w zaspę, że nie mogłem wrócić na swój pas na drodze dwukierunkowej przy 110 km/h. Gaz opór i prawo by wrócić bo ściąga na lewo i odpuszczenie gazu by dociążyć tył i znów prawo i puszczenie kierownicy i gaz na maksa, żyję bez wypadku :) Na CB usłyszałem tylko, że już po mnie. Gość z filmu może nie potrzebnie dużo przeklina ale dobrze tłumaczy :)

Re: Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

rozalka
Ale przecież, Sputniku, jaka kobieta, jadąc do przodu, wie, co się z jej tyłem dzieje i w którą stronę ucieka? Ty mi wytłumacz od przodu, a nie od tyłu:) Bo ten na filmie robił tak samo i przez to nic nie kumam:)

Re: Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

sputnik
Już tłumaczę :) Idzie prawy tyłek w prawo (przykładowo) to kierownica w prawo i nim do osi dojdzie na wprost to dajesz już w lewo z wyczuciem. Z resztą na materiale jest to spoko wytłumaczone :) Trenować! Ja zawszę to czynię na oblodzonych, obśnieżonych  ścieżkach :)  Jak jadę z Pasażerami to zawsze ostrzegam o poślizgu kontrolowanym i zdziwienie, że wyprowadziłem ale u mnie zero stresu bo znam swoje auto, które nie ma wielkiej mocy ale ma moment obrotowy i znam zasady fizyki. Polecam ćwiczenia :)

Trenuję na szutrze i śniegu tudzież lodzie :) Mam opony z górnej półki :) Lato Dunlop SP Sport a zima Good Year i trudno wprowadzić w poślizg a najlepiej nie doprowadzać ale można tak :) https://youtu.be/DAG66ZFLS6A

Re: Wyprowadzanie auta z poślizgu 18+ :)

sputnik
Tu wyłowiłem słowo kluczowe ABS! Jak ja nienawidzę tego ustrojstwa :/ Wydłuża drogę hamowania a jak nie umie się kontrolować trajektorii jazdy to w ogóle nie powinien wsiadać do pojazdu!