Zima w poezji

Re: Kwiat Jabłoni ft. Bum Bum Orkestar - "Idzie zima"

MaryLou
Jestem ZA. Sliczny obrazek,a sama piosenka cudenko:) Zamiast lata prawie za oknem,niech nam zima na forum bedzie  miłą:))

Re: Kwiat Jabłoni ft. Bum Bum Orkestar - "Idzie zima"

da®®io
hej Lwiczko, skoro Ci się podoba to wklejam ten zimowy obrazek dla Ciebie

Re: Zima w poezji

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Hala
"Stare dobre małżeństwo - Między nami tyle śniegu"

Re: Zima w poezji

warszawiak
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Hala
Zima, zima, puchowa kołdra na chodniku
nagle pod nogami  tłumi dźwięk kroku,
nie widać już zeschłych źdźbeł na trawniku,
przykrytych śniegiem jak co roku.

Piruety płatków w świetle ulicznych latarni
tak radosne, nieme i końca nie mające
przypominają o krainie zimnej Narnii,
twarz patrzącego wilgocią trącające.

Przybyła sanną zima gdzieś z dalekiej północy,
z krain wiecznie skutych srogim lodem,
zabierając słońce dniu i dodając czerni nocy,
morząc zwierzę leśne niespodziewanym głodem.

O Świętach tak wyczekanych przez dzieci,
o choince zielonej strojnej w świecidełka,
o, już Mikołaj przez komin zaraz wleci,
wychuchana na zimnej szybie mgiełka...

Zaraz, zaraz - jak zima? Ona w ogóle nie trzyma!
Jakie Święta? Jaki ich magiczny duch?
Ciepło jak na wiosnę, mrozu ni ma,
w sklepach tylko wariacki ruch!

Tylko męka w oczach spoconych ojców i matek,
gdy wkładają karty w paszcze bankomatów,
rozdarty na całe gardło mały gagatek
wśród tysięcy zabawek i zbędnych gratów.

Całe szczęście jest jeszcze zdrowe narodu jądro
co czuje magię i wie co słuszne jest w życiu!
Jest forum obok gdzie morszczuk wraz z flądrą
tropi ślady Sorosa co są zostawione w ukryciu!

Tam zimę prawdziwą można zobaczyć,
wystarczy na Atlantydę skoczyć małym susem.
Trzeba jednak odrobinę rozumem zapłacić.
Prawda objawiona jest przecież luksusem.

Re: Zima w poezji

Cizia
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Hala
Od rzeczywistości oderwana?
Zimy już nie ma i nie będzie, była w zeszłym wieku i się zbyła:)))

Re: Zima w poezji

MaryLou
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez warszawiak
:))))Pozdrawiam serdecznie Dawno Niewidziany:)) Nomen omen,ja o Warszawie z koleżanką  a duch Twoj tutaj:)A czy duch swiat zobacze w styczniu na Krakowskim? Beda jeszcze lampiony swiecace ?Własnie dostałam zaproszenie,pewnie skorzystam:))) Polin, zamek krolewski i jakas dobra sztuka w dobrym teatrze albo wystawa. A może wystawa niecodzienna na PGE..?https://warszawa.naszemiasto.pl/wystawa-budowli-z-klockow-lego-imponujace-budowle-ponownie/ar/c1-7476859
Fladra ,morszczuk powiadasz:))))) Wole jednak łosiosia:))
Usciski dla A.:)
12