co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

kiedyś w drodze do Grecji przez nie przejezdzałem nie wiedząc, że nosi taką spolszczoną nazwę Segedyn

Re: co to za miasto Segedyn

da®®io
a teraz z pewnym zdziwieniem wyczytałem, że jest to miasto partnerskie z Łodzią bo kto o tym wie?

Re: co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

Ja słyszałam o mieście Szegedin...ale to jest na Węgrzech...

Re: co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

hiena
Wbiłam i wyskoczyło mi pod ta nazwa...seged nie szegedin...ale jednak Węgry...

Re: co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

Szeged-Subotica to jest przejscie graniczne pomiędzy Węgrami a Serbią-Nazwę Szeged znałem ale ten Segedyn " zbił mnie z pantałyku"
Nasze nazewnictwo wielu miast różni się od tych oryginalnych np. Florencja to Firenze, Roma to Rzym, Wieden to Wien, Paryż to Paris

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Segedyn widzę, ze to nawet ciekawe miasto, ale typowo tranzytowe-w drodze na południe nikt na nie nie zwraca uwagi

Re: co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

da®®io
Z Segedyna pochodzi najlepsza węgierska kiełbasa salami oraz charakterystyczna dla tego miasta
zupa rybna

Re: co to za miasto Segedyn? ja takiej nazwy nie znałem

hiena
Najlepsza salami to będzie pewnie...Pik salami?...a zupę rybna jadłam bo byłam kiedyś ale w innym mieście...wtedy mi nie smakowała za bardzo...
12