tematy kosmiczne

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

michalina
O ,a to mnie Darrio zaskoczyłeś,jakoś tak nigdy nie wnikałam w ten temat ,ciekawe rzeczy;)A wiesz,być może rzeczywiście jacyś bogowie(czytaj kosmici)byli zaangażowani w tą wojnę,wiesz,konflikt interesów;)

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

da®®io
Wojna " trojańska " podczas 1 Wojny Swiatowej w rejonie Dardaneli
" Operacje morskie w cieśninie Dardanelskiej –
działania w latach 1915-1916 podczas I wojny
światowej , prowadzone głównie przez Królewską
Marynarkę Wojenną Wielkiej Brytanii ( Royal Navy) z pomocą marynarki francuskiej i niewielkim
wkładem okrętów z Rosji i Australii . Kampania
Dardanelska rozpoczęła się jako operacja
wyłącznie morska (z okrętami bombardującymi
brzeg nieprzyjaciela), ale z biegiem czasu rola
okrętów stała się pomocnicza, działały one jako
ruchome baterie wspomagające wojska lądowe.
Przez całą kampanię podejmowano także wiele
prób przejścia okrętów podwodnych przez cieśninę
Dardanelską z nadzieją na przedarcie się na Morze
Marmara i zadanie strat marynarce handlowej
Imperium osmańskiego." źródło:wikipedia

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez michalina
no i znalazłem zagubione Heleny w przestrzeni kosmicznej-jedna to mały księżyc Saturna, a druga, to planetoidka w pasie Mars/Jowisz

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

Wenus
Darrio, spójrz na południowo-wschodnie niebo, księżyc w pełni chyba.

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

widzę, bo mam go na wprost z balkonu-dobrze że nie jestem lunatykiem bo tak emanuje w pelni, ze możnaby nieświdomie zacząć łazić nocą po dachu:)
a tutaj masz fazy Księżyca

[...]

No widzisz Darrio,mówiłam,że Helena się znajdzie;)

[...]

Fajnie,tak obrazowo przedstawione:)

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

da®®io

a tak wygląda eliptyczna orbita Merkurego wokół Słońca, które z uwagi na rezonans obrotowy planety nie stanowi jej geometryczny środek