tematy kosmiczne

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

ta grafika przedstawia w rzucie kołowym odległości w latach świetlnych położenia najblizszych gwiazd względem Układu Słonecznego-ps. zwracam uwagę na proporcje naszego Słońca które jest małą kropką, a wiekimi kołami ukazującymi Tau Wieloryba, Altaira, Procjona czy Syriusza, a to są naprawdę małego rozmiarów gwiazdy w porównaniu do innych olbrzymów w naszej Galaktyce

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

michalina
a ten obrazek tłumaczy czemu z Ziemi widzimy Księżyc zawsze z tej jednej strony pomimo tego, że jednak on obraca się synchronicznie względem własnej osi na przestrzeni 28 dni podczas okrążania Ziemi po orbicie wokółziemskiej
Ech,Darrio,za nic nie mam orientacji przestrzennej.Ziemia obraca się wokół własnej osi i Księżyc obraca się wokół własnej osi ale dlaczego zawsze widać tą samą jego strone to ja już nie wiem.Bo jeśli się obraca to chyba powinno się też widzieć ciemną stronę,no chyba,że te osie Ziemi i Księżyca są jakoś tak ustawione że widać tylko jego twarz;)Tak,wiem,fizyka i astrofizyka to nie jest moja najmocniejsza strona;D

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

a to jest proprcjonalne zestawienie Olbrzymów Naszej Galaktyki - Gwiazdy Rigel, Aldebaran, Betelgesa i Antares i ta mała pierwsza kropeczka imitująca nasze Słońce

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

michalina
Czytałam na takim jednym portalu,że Betelguesa wybuchła albo wybuchnie i światło tego wybuchu dotrze do Ziemi i na niebie będą widoczne jakby 2 słońca

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez michalina
Michasiu, odpowiedź jest taka, bo Księzyc obraca się synchronicznie czyli, że ruch wirowy Księżyca (względem jego własnej osi) jest zsynchronizowany z jego ruchem orbitalnym (tzn.obiegiem wokół Ziemi) —  okres obiegu Księżyca wokół Ziemi zajmuje dokładnie tyle samo czasu, co jego obrót wokół własnej osi (i dlatego z Ziemi nie widzimy jego drugiej strony)
-zwizualizuj sobie ten model i wtedy zobaczysz, ze gdyby się nie obracał a poruszał po orbicie kołowej to byśmy widzieli go z Ziemi ze wszystkich stron, i gdyby obracał się w stałym rytmie obrotowym ( a nie synchronicznym) to także byśmy go widzieli ze wszystkich stron -jesli chcesz to przedstawię Ci prosty model który Ci wyjaśni tę księżycową tajemnice

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez michalina
michalina napisał/a
Czytałam na takim jednym portalu,że Betelguesa wybuchła albo wybuchnie i światło tego wybuchu dotrze do Ziemi i na niebie będą widoczne jakby 2 słońca
http://www.youtube.com/watch?v=gH4YEFkQ638&
może w dzien to takie nie będzie dramatyczne, ale podobno w nocy będzie tak jasno jak w pochmurny dzień, a na niebie będzie widoczny obiekt wielkości jak Księżyc w pełni

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

Tranzyty w astronomii to przejścia jednego ciała niebieskiego przez tarczę drugiego ciała niebieskiego,
obserwowane wówczas, gdy oba ciała i obserwator znajdą się na jednej linii- Tranzyt następuje wówczas, gdy tarcza bliższego
obiektu wydaje się mniejsza (ma mniejszy rozmiar
kątowy ) od tarczy obiektu dalszego.
Z Ziemi można jedynie obserwować przejścia Merkurego i Wenus na tle tarczy Słońca,

obrazek ten pokazuje jak wyglądają w proporcjach tranzyty na tle tarczy słonecznej
1. tranzyt Wenus widziany z Ziemi

2. tranzyt Ziemi widziany z Marsa

Re: Wiecie, że lubię tematy kosmiczne i dlatego pragnę Wam przedstawić niesamowity ruchomy obrazek jak i inne kosmiczne grafiki

to jest bardzo obrazowe przedstawienie
zjawisk zaćmienia Słońca
i zaćmienia Księżyca
12345 ... 10