Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Rozpocznę jak na emerytowanego trolla przystało :)
Co?!!! Nie podoba się jakość powietrza?! To nie oddychać!!! :)
Ale poważnie bo sprawa wymaga powagi. Mamy inwersję termiczną i stąd problemy ze spalinami, które są dławione +brak wiatru (na Okęciu mam 2 węzły więc o puszczaniu latawców mowy nie ma). Ale jest tragedia bo ludziska palą kaloszami, foliami i innymi śmieciami. Rozwiązanie? Jestem energetykiem z wykształcenia i wiem, że ogrzewanie to najdroższy koszt utrzymania domu. Zasięgnąłem języka i np. 100 metrowy domek jednorodzinny to koszt ok. 350 PLN na ogrzewanie kotłem typu kopciuch a gazowy to 900 PLN. -miesięcznie. Więc naturalną rzeczą jest oszczędność. Macie pomysły bo ja jestem w pacie :/ Muzyczka https://youtu.be/9q2h6oGD6UA

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Wenus
Gdyby ceny paliw spadły (gaz, olej opałowy)  to ogrzewanie byle czym stałoby się nieopłacalne.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Wiliam
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
W Czechach nie jest dużo lepiej ale lepiej jest, BO nie wolno kupować do użytku domowego jakiś mułów węglowych NIE WOLNO żeby było ciekawiej Pepiki po ten syf jadą do .... Polski, bo u nas wolno wszystko  a do nas płynie węgiel najgorszej jakości z Doniecka i Rosji głupole się cieszą że taniocha a potem się dziwią że jest Smog czy jest gorzej niż dwa lata temu NIE, tylko o tym się nie mówiło.  Zamiast płacić haracz za dwutlenek trzeba rozwijać sieć CO a nie pozwalać palić śmieciami I KARAĆ DZIADÓW KTÓRZY TO ROBIĄ  BEZ LITOŚCI. Ja mam ogrzewanie gazowe od wielu lat wcale nie jest tak drogo ale też wolałbym mieć  CO miejskie bezpieczniej.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
Wczoraj byłem w Legionowie :/ Ludzie! Co tam się dzieje!!! To o czym pisałem. Jakby śmieciami wszyscy tam palili. Nie ma czym oddychać Powróciwszy do domu poszedłem spać na 12 godzin.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Nie zrozumiałeś mnie. Wiem jak pachnie palony węgiel, drewno (nie mam nic przeciwko) a jak palone śmieci. Normalnie waliło paloną gumą, folią plastikiem.

Re: Alarm smogowy w Polsce :/

sputnik
Aha! Dodam tylko tyle, że narzekam na jakość powietrza ale jak wróciłem z Legionowa do siebie to jakbym mieszkał w uzdrowisku :)

Re: Alarm smogowy w Polsce :/