Aronia - co można z tym zrobić?

Wenus
Obrodziła mi w tym roku bardzo, będzie tego parę wiader - częściowo oczywiście rozdam- niech inni się martwią ;) ale co można zrobić z resztą?

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

da®®io
możesz robić z niej soki, dżemy, wino to jest dosc wszechuzyteczny owoc ale dla tych co lubią z niego przetwory-ja za nią nie przepadam bo jest dla mnie cierpka w smaku-skoro chcesz ją rozdac znajomym to zapytaj się ich jaki maja pomysł na zagospodarowanie tych jagód

https://www.google.com/search?q=co+mozna+robic+z+aroni&

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

Sok, dzemy, bimber.... wszystko. Bedzie zdrowe!

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

Dla mnie też jest za cierpka ale ponoć bardzo zdrowa. Myślałam żeby nastawić wino ale z dodatkiem jabłek papierówek (bo też mam sporo) dla złagodzenia smaku ale nie wiem czy da radę?

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

Wenus
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kpt.Wojtek
Do bimbru nie mam aparatury, poza tym to dla mnie za mocny trunek.

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

da®®io
zobacz jaka znalazlem poradę
"żeby sok z aronii nie był cierpki, wystarczy przemrozić owoce  aronii" - wyczytalem tez ze aronię mozna suszyc i wykorzystywac do naparów "herbacianych" .

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

Wenus
Tylko ciekawe czy takie przemrożone zachowują dalej swoje właściwości zdrowotne? Natomiast suszone miałam w tamtym roku na krzaczkach bo nie obrywałam w sezonie, ale ptaki je obdziobały zanim się zebrałam aby je zebrać :)

Re: Aronia - co można z tym zrobić?

da®®io
włacz na chwilę Eurosport kanal 410 - bo teraz kolarze jezdzą po Paryżu
12