Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Skandal w Kaspersky. Ten antywirus pomagał rosyjskim służbom wykradać dane z komputerów na całym świecie

"Jeśli używacie antywirusa Kasperskiego, mamy dla Was smutną wiadomość. Wszystko wskazuje na to, że jesteście częścią olbrzymiego, liczącego 400 milionów komputerów botnetu, a z waszego dysku twardego mogły być wykradane pliki. Kto je wykradał? Rosyjskie służby specjalne, korzystając z funkcji udostępnianych przez antywirusa. To jak bardzo pracownicy firmy Kaspersky Lab im w tym pomogli wciąż nie jest do końca jasne. Ale dowody na okradanie klientów Kasperskiego z poufnych dokumentów są niezbite. Kilka tygodni temu na ich podstawie Amerykanie zakazali wszystkim swoim rządowym instytucjom korzystania z rosyjskiego antywirusa. A teraz do prasy przeciekło to, jak dowody zdobyto. Usiądźcie przed lekturą kolejnych akapitów, bo to z czym za chwilę się zapoznacie jest lepsze od niejednego hollywoodzkiego thrillera…"

Cały artykuł <<--

----------------

Przeczytaj także:

Kilka słów o "fake newsach" <<--

Przeczytaj także o mediach rosyjskich <<--

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Kto je wykradał?

"Wszystko wskazuje na to, że rosyjskie służby specjalne, korzystając z funkcji udostępnianych przez antywirusa. To jak bardzo pracownicy firmy KasperskyLab im w tym pomogli wciąż nie jest do końca jasne. Ale dowody na okradanie klientów Kasperskiego z poufnych dokumentów są niezbite"

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Rosyjski antywirus Kasperski nadal hula w polskiej administracji

"Skandal wokół oprogramowania antywirusowego od firmy Kaspersky narasta. Jak wiele naszych urzędów z niego korzysta? Czy nadal będą to robić? Nie wiadomo. "

Cały artykuł <<--

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Perełka
Już dawno pomyślałam, że antywirusy to władza i pieniądze dla obecnych czasów. To idealny moment by konkurencja wycięła Kasperskiego. Stawiam, że tylko antywirus, który będzie miał geniusza informatycznego wygra rynek międzynarodowy.
Co do moralności operowania danymi to za mało. Nad każdym, kto wyprodukuje antywirusa i będzie czerpał z tego korzyści materialne  powinna być nałożona odpowiedzialność prawna i karna.

Zwróciłam uwagę na to, że próbują  zahakować konkurencję.
Teraz wiadomo, gdzie się toczy wojna. Jak zawsze - tam, gdzie pieniądze i władza.

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Wenus
A jak myślisz Perełko kto pisze i rozpuszcza wirusy i w jakim celu?

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Perełka
Kiedyś przeczytałam w internecie, że rozpuszczają ci, którzy tworzą programy antywirusowe.
Jest w tym sens. Muszą przekonać, że są niezbędni.

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

Re: Ciekawostka ze świata programów antywirusowych

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Perełka
być może taką podobną taktykę nakręcającą sobie zamówienia  prowadzą nieuczciwe firmy, dezynfekcyjno-deratyzatorskie zwalczające szkodniki, albo ślusarskie montujące nowe zabezpieczenia przeciwwłamaniowe bo czasem po ich wizytach na blokach pojawiają się takie pokrewne problemy
12