Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

dziewczyna w perłowej sukience
Ten post był aktualizowany .
"Ołtarz w magii z innej perspektywy" (J. Wisniewska).

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

Prawdziwe szaleństwo :)

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

dziewczyna w perłowej sukience
Wyobraź sobie teraz maga Lothara, który rano i wieczorem składa pokłony przed takim ołtarzem. Żywioły ułożone, kamienie i świece, i księga cieni. I rzuca, bo się boi, bo jest zły, bo na kimś chce się zemścić, bo ktoś na niego krzywo spojrzał, albo mu się nie podoba itd. A od czasu do czasu rzuci błogosławieństwo.

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

dziewczyna w perłowej sukience napisał/a
[...]
To właśnie mnie śmieszy i dziwi — ucieczka od religii katolickiej i zafundowanie sobie w zamian opisywanych przez Ciebie atrakcji, ale każdy ma to, co lubi! Więcej jest takich ludzi, to nie tylko Lothar :)

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

dziewczyna w perłowej sukience
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez dziewczyna w perłowej sukience
Magia, czary - ogół wierzeń i praktyk opartych Na Przekonaniu o Istnieniu Sił Nadprzyrodzonych, które można opanować za pomocą odpowiednich zaklęć i określonych czynności.
Osoba zajmująca się magią stosuje różnorodne gesty, wypowiada zaklęcia i wykonuje czynności w celach rytuału mające dać mu władzę nad siłami nadprzyrodzonymi, i które w jego przekonaniu umożliwiają mu kształtowanie rzeczywistości.Nie ma magii białej i czarnej, albo szarej ( lokuje się na granicy obu), jedynie mag może być biały, czarny albo szary. Mag sięga do sił boskich albo demonicznych.
Ryty polegają na modlitwach, obietnicach posług, przyjmowania na siebie określonych tabu, a nawet zastraszanie zaklęciami. ( Mój przypisek - czyli nadal nie jest to magia oparta na własnej woli, bo potrzebuje paliwa z innego świata)

W modelu energetycznym założeniem jest, że świat przenika wszechobecna energia życiowa ( prana, ki, mana, fluid magnetyczny). Procesy zachodzące w świecie widzialnym są wg. tego modelu efektem działania energii subtelnych, zaś magiczne działania polegają na manipulowaniu obiegiem energii, by wytwarzać pożądany efekt. (Mój przypisek - metoda dwupunktu, terapia kwantowa itp. To co na górze to na dole. )

Model psychologiczny - za działania maga jest odpowiedzialna podświadomość, może być ona programowana w celu osiągnięcia pożądanych zmian. Używa się symboli i autosugestii w stanie umysłu, który buddyści nazywają samadhi, a chaoci - gnozą. ( Tu mój przypisek - kiedy ktoś osiąga taki stan to po co mu magia?)
Wtedy mag programuje w psychice stany mentalne, albo zakłada sigile naładowane energią ( mój przypisek - jeśli mag uważa, że można go zaprogramować. Podświadomość i tak pokaże, co jest w lustrze i świat jak w lustrze).
Skorzystałam z Wikipedii.
 Ogólnie chodzi o wykorzystanie wpływu siły woli na okoliczności życia i wiary pozytywnej w szczęście lub negatywnej, niszczącej nienawiści wobec tego, czego się nie akceptuje.

Dla równowagi obejrzałam film "47#faktów o mnie" czyli autoprezentacja Joanny Wiśniewskiej.

Generalnie nie mam nic do czarownic. Interesują mnie osoby, które zostają czarownicami czy czarownikami, i co im układa ich świat.

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

Kawusia
Świat im układają poprzednie wcielenia,to one wpływają na ich doczesne życie.Zazwyczaj jak ktoś dostaje dar,to ma do tego pakiet jak go wykorzystać,nic nie dzieje się bez przyczyny.Jeżeli masz kontakt z aniołami,i ktoś potrzebuje pomocy,to pomagasz dostosowywując się do wskazówek podanych przez ducha opiekuna.Nie rozumiem rytuałów,i jestem sceptycznie nastawiona,ale nie neguję bo być może nie mam dostatecznej wiedzy.Żaden anioł światła nie uczy zaklęć,więc skąd się biorą?

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

dziewczyna w perłowej sukience
czyli pamięć karmiczna...
Ciekawe z jakiego czasu czy czasów przyszła ta karma?  Skoro zostały talenty to może być przy nich również karmiczna otoczka. Np. talenty wiązały się z samotnością i teraz również osoba nie może wejść w związek. Talenty mogły się wiązać z uzdrawianiem i przyciągają obecnie matrycę dawnych powiązań ale we współczesnym wydaniu? Talenty mogły być związane z mrocznymi rytuałami?...
Może nie tylko dary są z pamięci karmicznej, ale wszelkie powiązania karmiczne. Spotyka się dawnych bliskich czy znajomych w nowej wersji wraz z podjęciem się niesienia takiego daru. A jak dalej poniosą te dary?..skoro mają takie zagęszczenie energetyczne z innych czasów?

Re: Czego to nie wymyślili dla ludzi wolnych od religii?...

Kawusia
No właśnie dlatego nie jest złym rozwiązaniem regresing hipnotyczny.Okazuje się że nasze problemy często są skutkiem naszych poczynań w poprzednim życiu.Często myślę o tym,choć jeśli nie pamiętamy to może ta wiedza jest nam nie potrzebna?Z drugiej zaś strony podobno wszystko musimy naprawić,więc jeśli nie posiadamy dostatecznej wiedzy o sobie,to jak to zrobić?Znam przypadek gdzie facet poddał się regresingowi i okazało się że w poprzednim wcieleniu zamordował swoją żonę,przyszedł powtórnie żeby naprawić zło.Pytanie czy w tej sytuacji chciała bym wiedzieć?To musi być straszne dla niego,tym bardziej że jest teraz dobrym mężem.
12