Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

"Grzyby w styczniu! W lasach pojawiło się sporo kurek, są nawet prawdziwki! Na grzybobranie zimą: czy przyroda zwariowała?"

"Okazuje się bowiem, że klimatyczne anomalie spowodowały w wielu regionach przede wszystkim „wysyp” kurek.

Jak donoszą zaprzyjaźnieni z nami zbieracze, w lasach pojawiły się też gąski, a nawet prawdziwki.

Obecność boczniaków z kolei nie jest zaskoczeniem, bo potrafią przetrwać nawet bardzo śnieżne zimy i występują w naszym lasach od listopada do marca."

Źródło <<--

Artykuły <<--

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

MaryLou
A co powiesz na kwitnace drzewa owocowe? Slyszałam,ze w Szczecinie zakwitły magnolie...Lubie kurki,mniam. Nawet mrozone chcialam wczoraj kupic,a tu masz..Do lasu czas!:)) Moj tata zawsze mowil,ze przyroda i matka Ziemia nas ukarze za to,ze ja zdemolowalismy. No bo jak inaczej okreslic te zmiany. One maja olbrzymi wplyw na nasze zdrowie.  Po prostu szybciej matka Ziemia nas zweryfikuje. Selekcja naturalna. Kto podoła zdrowotnie tym zmianom to przezyje. Słabszy musi odejsc...Brrr...Nie sprzeciwiajmy sie naturze,poddajmy sie jej. To ona nas karmi. Chyba juz sie jej znudzilo. Pozdrawiam Szu:)

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

w naszej prasie kilka dni temu było zdjęcie goscia z kilkoma grzybami przypominającymi prawdziwki - az sam nie wiem czy to nie " manipulacyjny fotomontaż " bo o tej porze roku takie grzyby nie powinny zaistnieć

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

A ja na spacerze z psem znalazlem dwa tygodnie temu  "Krause Glucke". nie wiem jak to sie po polsku nazwa i nigdy w Najjasniejszej takiego grzyba nie znalazlem. Tu juz kilka razy (byly duzo mniejsze) . Mial prawie kilogram i jest bardzo smaczny. W smaku przypomina swiezy orzech wloski tylko trzeba go dokladnie wyczyscic bo w tych faldkach jest sporo piasku.

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

Anna.
Witaj Szuwarku.
Sama nie widziałam, ale znajomi nazbierali. Szok!
Ja z koleii odkryłam na jednym z osiedli, między blokami, w miejscu nieco osłonionym, na ziemi praktycznie pozbawionej trawy, ocean stokrotek... Wyglądały tak nienaturalnie, aż musiałam dotknąć.

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

MaryLou
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Kpt.Wojtek
Niesamowite Wojtek! wow!

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

MaryLou
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Anna.
Ojej...ale piekne musialy byc te stkokrotki Anno:)

Re: Grzyby w styczniu? W lasach pojawiło się sporo kurek

Anna.
Nadal są, dziś znów mnie tam zaciągnęła :-), ja stokrotki ona kotki, chciałoby się powiedzieć "dla każdego coś miłego", ale niestety tak nie jest,. Dziś byłam wyjątkowo czujna...