Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką książkę polecasz i dlaczego?

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Sputnik
Wymienię trzy pozycje:
1. Robert Mason "Chickenhawk" -wspomnienia pilota śmigłowca Bell Uh-1 Huey biorącego udział w wojnie wietnamskiej. Polecam ze względu na realizm i wgniata w fotel bardziej niż film "Byliśmy żołnierzami" Mela Gibsona.
2. Heather Morris "Tatuażysta z Auschwitz" -miłość w piekle nie do opisania i streszczenia książka.
3. George Orwell "1984" -chyba nie trzeba rekomendować ;)
Często wracam do w/w pozycji.

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Amen
Książka o królowej Bonie. Tamtejsza sytuacja polityczna, intrygi, szpiedzy, przekupstwo, chciwość, działania rodaków przeciw Koronie.Wszystkie te działania można obserwować dzisiaj.Bona, kobieta silna, dumna ,ambitna, świetna finansistka pragnąca silnej Korony, silnego rządzenia króla czemu przeciwstawiali się możnowładcy i ościenne królestwa .

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Cizia
Porwanie w tiuturlistanie.

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Walkiria
"Maria Tudor Pierwsza królowa" - Linda Porter i niezmiennie James Rollins (James Paul Czajkowski) wszystkie serie, tj. Amazonia, Czarny Zakon, Labirynt Kości, Burza Piaskowa, Mapa Trzech Mędrców, Klucz Zagłady, Oko Boga, Szósta Apokalipsa, Linia Krwi, Siódma Plaga, Wirus Judasza itd.:
https://www.youtube.com/watch?v=-uI49mFcwY0
https://www.youtube.com/watch?v=cz7nR-hEKWk
https://www.youtube.com/watch?v=2pkt6ea-yYo&list=PLC504F54ABF077CC4
https://www.youtube.com/watch?v=KiB-qLufOnk&list=PLC504F54ABF077CC4&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=0dDii3rM3Fo
https://www.youtube.com/watch?v=tVoAYcQysyc
https://www.youtube.com/watch?v=Z5tdjagv8Ec
Dla przykładu jedno streszczenie - Kolonia Diabła: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/299486/kolonia-diabla
Wszystkie są super wciągające i ciekawe.

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Przylażczka
Jest tego bardzo dużo. Nie było książki, która nie wywarłaby na mnie żadnego wrażenia. Bardzo mocno oddziałuje na mnie słowo pisane. Ale najbardziej zaskoczyła mnie trylogia Tolkiena "Władca pierścieni". Byłam pod wrażeniem doskonałości formy i treści. Delektowałam się czytaniem do tego stopnia, że pierwszy i ostatni raz nie chciałam jak najszybciej dobrnąć do końca. Nie zarywałam nocy, jak to bywało wielokrotnie, lecz tak bardzo chciałam, żeby ta książka się nie skończyła, że ostatnie 100 stron dawkowałam sobie po troszkę.

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Lwiczka9
hej:)Myslisz Przylażczko,ze po obejrzeniu filmu ,to teraz gdybym przeczytala Władce to dobry wybór?

Re: Jaka książka / książki wywarły na Tobie największe wrażenie? Jaką polecasz?

Przylażczka
Witaj, Lwiczko, Trudno mi powiedzieć, jak teraz, kiedy znasz treść, będziesz odbierać książkę, czy będzie Cię trzymała w napięciu. Zdecydowanie Tolkien jest dla mnie perfekcjonistą pod każdym względem. Spróbuj, chętnie dowiem się, jakie miałaś wrażenia podczas lektury.