Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus
Skończyła się era poprawności politycznej - otwarcie i bez ogródek mówi się o niemieckich obozach śmierci a nie jak do tej pory o hitlerowskich.

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus napisał/a
Skończyła się era poprawności politycznej - otwarcie i bez ogródek mówi się o niemieckich obozach śmierci a nie jak do tej pory o hitlerowskich.
Dla mnie jedno nie wyklucza drugiego i stosuję nazewnictwo zamiennie — niemieckie, hitlerowskie. W końcu hitlerowcy byli głównie Niemcami. Przy okazji przypomnij mi, ilu to redaktorów z Radia Maryja przeszło do obecnej Telewizji polskiej, czy to prawda, że bardzo dużo? Czytałem też gdzieś, że popularność Telewizji polskiej leci na łeb i szyję. Ciekawe dlaczego?

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus
Owszem, hitlerowcy to byli NIEMCY i dlatego nie ma co owijać tego w bawełnę. Natomiast nie mam pojęcia kto w TV publicznej pracował w RM bo nie słucham ale nie widzę w tym nic złego. Czy uważasz, że pewne stołki powinny być przyklejone do zadku na wieki? Jeśli by tak było to młodzi, zdolni ludzie nie mieliby praktycznie szansy na awans zawodowy. I nie chodzi mi tylko o media. Po prostu należy zdawać sobie sprawę, że nie ma ludzi niezastąpionych :)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Wszystko by było może i poprawne ale ilu było ukraińców strażnikami w obozach, którzy dopuszczali się takich okrucieństw, że sami Niemcy byli zszokowani. Byłem w Sobiborze i w większości obozów gdzie byłem tam jest stała ekspozycja z zaznaczeniem jak ukraincy traktowali więźniów. Zresztą mam mnóstwo książek na temat wspomnień więźniów. Inna sprawa to żydowskich kapo, którzy też zasłużyli się okrucieństwem. Mój Dziadek był w obozie więc mam potrzebę interesowania się tym barbarzyństwem i przypominają mi się Jego słowa, że tam byli odpowiedzialni za to Niemcy, Węgrzy, Austriacy -był w Mauthausen-Gusen. Nie mówił za wiele o tych rzeczach co się tam działo bo uważał, że jestem za młody ale nazywał to "nazistowski kacet". Owszem Niemcy stworzyli obozy KL ale jestem za tym by pamiętać o tych czasach ale nie robić z tego politycznego kapitału. Masz potrzebę to pojedź do miejsca zagłady ale nie obwieszczać, że jestem "patriotą" bo głośno krzyczę. Podam Tobie przykład ze Sztutowa. Usiadłem sobie po turecku na ławce z książką i przysiadł się obok mnie starszy pan z zapytaniem czy może -proszę. I tak siedzieliśmy z godzinę wpatrując się w baraki w milczeniu -nie wiem ile czasu siedzieliśmy ale wstałem uścisnęliśmy sobie dłonie i tylko powiedziałem krótko "Ludzie, Ludziom zgotowali ten los". Sorry że się rozpisałem ale... Polecam Wam dobry film, który obejrzałem ostatnio -rozmowy z katem https://youtu.be/oSYPWYTw8j0
PS. Będziecie chcieli by zapoznać się więcej to napiszę.

[...]

Myślę, że z tym owijaniem w bawełnę to trochę przesada. Przecież każdy wie, że hitlerowcy = Niemcy. Osobiście nie zwróciłem uwagi na to, żeby ktoś bał się używać słowa Niemcy w kontekście zbrodni hitlerowskich, ale być może mało spostrzegawczy jestem. Moim zdaniem jest to swobodnie używane i zamiennie. Podręczniki historii przecież nie ukrywają, że Niemcy to Hitlerowcy.

Wszystko też zależy od kontekstu wypowiedzi. Bo jeśli chcemy powiedzieć o zbrodniach dokonanych przez Polaków — komunistów, to przecież nie mówimy, że to zbrodnie polskie, tylko mówimy: zbrodnie komunistyczne. Dlaczego komunistyczne, skoro dokonane przez obywateli Polski? Może zbrodnie polskie w takim razie?

Uważam, że jakościowo Telewizja polska poleciała na łeb i szyję i jest teraz tubą obecnego rządu. Wątpię, żeby Ci redaktorzy z Radia Maryja byli lepsi od tych zwolnionych. Z Radiowej Trojki też "odeszło" wielu fajnych redaktorów, no cóż — takie czasy i każdy ma swoich idoli :)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

Wenus
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez sputnik
Ależ ja nikogo nie usprawiedliwiam, nikogo nie wybielam. Stwierdzam tylko fakt, iż obecnie w TV otwarcie i bez ogródek mówi się, że obozy zagłady były stworzone przez ówczesne władze niemieckie a ich celem było unicestwianie ludzi.

[...]

A przedtem tego nie mówili? Muszę powiedzieć, że mnie zaskoczyłaś, bo kompletnie nie zwróciłem na to uwagi :)

Re: Jedno bardzo podoba mi się w polskiej TV

sputnik
Napisałem, że to Niemcy utworzyli KL jeszcze przed II Wojną Światową ale później "obsługa" była międzynarodowa. Oni jeszcze przed wybuchem wojny się katowali dobry film "Fałszerze". W Rosji było jeszcze gorzej - tu polecam lekturę Herlinga-Grudzińskiego "Inny Świat". Do czego zmierzam? W każdej z biografii można się dowiedzieć, że nie każdy był bestią! Oczywiście więzienie bez powodu tylko ze względu na narodowość jest czymś haniebnym ale czy nie staje się TVPiS  czymś na zasadzie rewanżu? Co ma wspólnego obecny naród Niemiec do tamtych czasów? Kaczyński jeździ na Węgry a przyczynili się do rozbioru Polski. To już nie podadzą w TVPiS? Może zalejemy połowę wiadomości o wspominkach z potopu szwedzkiego i grabieżach. Ludzie! Nie dajmy się zwariować! Niemcy to najbardziej nam przyjazny kraj w jakim byłem :)
123