Międzynarodowy Dzień Tolerancji 16.11

„Tolerancja to szacunek, akceptacja i uznanie dla bogatej różnorodności kultur naszego świata, naszych form ekspresji i sposobów bycia człowiekiem”.

Deklaracja zasad dotyczących tolerancji UNESCO z 1995 r.

"1. Zwalczanie nietolerancji wymaga prawa:

Każdy rząd jest odpowiedzialny za egzekwowanie praw człowieka, za zakazanie i karanie przestępstw z nienawiści i dyskryminacji mniejszości, niezależnie od tego, czy są one popełniane przez urzędników państwowych, organizacje prywatne czy osoby fizyczne. Państwo musi także zapewnić równy dostęp do sądów, rzeczników praw człowieka czy rzeczników praw obywatelskich, aby ludzie nie brali sprawiedliwości w swoje ręce i nie uciekali się do przemocy w celu rozstrzygania sporów.

2. Zwalczanie nietolerancji wymaga edukacji:

Prawa są konieczne, ale niewystarczające, aby przeciwdziałać nietolerancji w indywidualnych postawach. Nietolerancja jest bardzo często zakorzeniona w ignorancji i strachu: lęku przed nieznanym, przed innymi, innymi kulturami, narodami, religiami. Nietolerancja jest również ściśle związana z przesadnym poczuciem własnej wartości i dumy, czy to osobistej, narodowej czy religijnej. Tych pojęć naucza się i uczy się w młodym wieku. Dlatego należy położyć większy nacisk na kształcenie coraz lepiej. Należy dołożyć większych starań, aby uczyć dzieci tolerancji i praw człowieka oraz innych sposobów życia. W domu i szkole należy zachęcać dzieci do otwartości i ciekawości.

Edukacja to doświadczenie na całe życie i nie zaczyna się ani nie kończy w szkole. Próby budowania tolerancji poprzez edukację nie powiodą się, jeśli nie dotrą do wszystkich grup wiekowych i nie będą odbywać się wszędzie: w domu, w szkołach, w miejscu pracy, podczas szkolenia z zakresu egzekwowania prawa i prawa, a także w rozrywce i na drogach informacyjnych.

3. Zwalczanie nietolerancji wymaga dostępu do informacji:

Nietolerancja jest najbardziej niebezpieczna, gdy jest wykorzystywana do realizacji politycznych i terytorialnych ambicji jednostki lub grup jednostek. Hatemongers często rozpoczynają od określenia progu tolerancji społeczeństwa. Następnie rozwijają błędne argumenty, kłamią ze statystykami i manipulują opinią publiczną za pomocą dezinformacji i uprzedzeń. Najskuteczniejszym sposobem ograniczenia wpływu podżegaczy jest opracowanie polityk, które generują i promują wolność i pluralizm prasy, aby umożliwić społeczeństwu rozróżnienie między faktami a opiniami.

4. Zwalczanie nietolerancji wymaga indywidualnej świadomości:

Nietolerancja w społeczeństwie to suma nietolerancji poszczególnych jego członków. Bigoteria, stereotypy, stygmatyzacja, obelgi i rasowe żarty to przykłady indywidualnych przejawów nietolerancji, którym niektórzy ludzie są codziennie poddawani. Nietolerancja rodzi nietolerancję. Pozostawia swoje ofiary w pogoni za zemstą. Aby walczyć z nietolerancją, jednostki powinny zdawać sobie sprawę z związku między ich zachowaniem a błędnym kołem nieufności i przemocy w społeczeństwie. Każdy z nas powinien zacząć od pytania: czy jestem osobą tolerancyjną? Czy stereotypuję ludzi? Czy odrzucam tych, którzy się ode mnie różnią? Czy obwiniam „ich” za swoje problemy?

5. Zwalczanie nietolerancji wymaga lokalnych rozwiązań:

Wiele osób wie, że jutrzejsze problemy będą coraz bardziej globalne, ale niewielu zdaje sobie sprawę, że rozwiązania problemów globalnych są głównie lokalne, a nawet indywidualne. W obliczu eskalacji nietolerancji wokół nas nie możemy czekać, aż rządy i instytucje będą działać samodzielnie. Wszyscy jesteśmy częścią rozwiązania. Nie powinniśmy czuć się bezsilni, ponieważ w rzeczywistości posiadamy ogromną zdolność do sprawowania władzy. Działanie bez przemocy to sposób na wykorzystanie tej władzy - siły ludzi. Narzędzia działania pokojowego - łączenie grupy w celu stawienia czoła problemowi, zorganizowanie sieci obywatelskiej, okazanie solidarności z ofiarami nietolerancji, zdyskredytowanie nienawistnej propagandy - są dostępne dla wszystkich, którzy chcą położyć kres nietolerancji, przemocy i nienawiść."

Źródło: https://en.unesco.org/commemorations/toleranceday

Re: Międzynarodowy Dzień Tolerancji 16.11

„Najwyższym wynikiem edukacji jest tolerancja” - Helen Keller

„Miłujcie swoich wrogów”, mówi Pismo. Moja przybrana matka zawsze dodawała: „Przynajmniej bądź dla nich uprzejmy”. - Patricia Briggs, Moon Called

„Mam dobry pomysł, gdy spotkasz kogoś innego wyznania, a on zechce się pokłócić o Boga. Mój pomysł jest taki, że słuchasz wszystkiego, co ten człowiek mówi o Bogu. Nigdy nie dyskutuj z nim o Bogu. Najlepiej powiedzieć: „Zgadzam się z tobą”. Potem idź do domu i módl się, jak chcesz. To jest mój pomysł, aby ludzie mieli pokój w kwestii religii ”. - Elizabeth Gilbert, Jedz, módl się, kochaj

„Tolerancja nietolerancji to tchórzostwo”. - Ayaan Hirsi Ali

„Tolerancja nie polega na braku przekonań. Chodzi o to, jak twoje przekonania prowadzą cię do traktowania ludzi, którzy się z tobą nie zgadzają ”. - Timothy Keller

„Nigdy nie oceniaj nikogo
po tym, jak wygląda,
ani książki po okładce;
Wewnątrz tych zniszczonych stron
jest wiele do odkrycia ”
 - Stephen Cosgrove

"TOLERANCJA / NA MIŁY BÓG - Kasia Kowalska feat. Stanisław Soyka"

Re: Międzynarodowy Dzień Tolerancji 16.11

W Wolsce ten Dzień jest nieco inaczej obchodzony... Hmm.. Jakby to wytłumaczyć  O! Mam! Jak na weselu sobie nikt po ryju nie da to nie wesele. 3/4 wesel na których byłem to taką sentencję słyszałem więc... Wszedłem na fora po 3 dniach bo akurat wyjazd awaryjny miałem i byłem bez internetu. Szczęśliwy byłem. Byłem. Pozdrawiam serdecznie 🤗

Re: Międzynarodowy Dzień Tolerancji 16.11

MaryLou
Ladnie miasta z tej okazji podswietlone...https://noizz.pl/lgbt/teczowe-mosty-palace-i-ratusze-polskie-miasta-w-miedzynarodowy-dzien-tolerancji/rdkjttj
W Międzynarodowy Dzień Tolerancji o godz. 16 podświetlimy w tęczowych barwach nasze molo 🌈 bo Kołobrzeg jest miastem otwartym i tolerancyjnym

Re: Międzynarodowy Dzień Tolerancji 16.11

Sputnik
W Kołobrzegu mógłbym zamieszkać. Jest wszystko czego mi do szczęścia potrzebne - to podpowiada serducho ♥️ Najbardziej poznałem Wrocław i Gliwice. Wrocław jednak ma 4-te miejsce. Warszawa 3-cie. Kolberg z Gliwicami numero uno. Gliwice uwielbiam za ludzi i ich otwartość. Gdzie się nie pojawiłem to błysk w oku i od razu na "ty" i można gadać, gadać i gadać 🥰 Bezinteresownie. Warszawa jest jaka jest ale tu mieszkam od urodzenia i to ja dyktuję warunki 😜 Serio to średnio nadaję się na dowódcę, bardziej na instruktora. Coś jest na rzeczy. Wszędzie gdzie jestem to zawsze ktoś coś o mnie zapytuję nawet w Rzeszowie jak ledwo zszedłem z pociągu przebrany w dres. Dresem nie jestem ale to dla wygody po 15-17h służby. Pozdrawiam tolerancję 😍